2020-03-28, 18:59
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Försök inte slingra dig, vända och bända till din fördel med din härskarteknik. Det är fortfarande citerade meningar ur längre uttalanden Tegnell gjort i media. Frågan kvarstår: vad sade han innan och efter. Kontext och sammanhang. Du har en bekymmersam agenda som bara har syfte att sprida förvirring i ett land som befinner sig i en svår kris.
Du vill skapa söndring och sprida hat mot en enskild person. Låg nivå.

Ska du vara en duktig student kan inte läraren ge dig alla svar. Det får du ta reda på själv!
All information finns inlägget för att snabbt kunna dubbelkolla både äktheten i citaten och sammanhangen.

Se så, ta nu reda på detta och visa att du är så smart som du säger nu, min lilla student.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Eh...? Vad gjorde du sa du, om du nu vill att detta tas på allvar...?

Utomhus, utan kontakt och med distansering - fan alltså - skall det verkligen behöva förklaras?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Dödstalet i världen stiger inte så snabbt som väntat tack och lov. 2000 för 5 dagar sen drygt. Runt 3000 nu

Mmmm, Italien och Spanien planar nog ut lite efter några veckors nedstängning... Vi får hoppas att dom kan få till en nedgång som kan bibehållas även när dom öppnar upp...
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Det här är förstås i många perspektiv en petitess men det är oklart om det är 2, 4 eller 6 som dött av Corona i Västra Götaland:

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/oklart-hur-m%C3%A5nga-som-har-avlidit-i-covid-19-i-v%C3%A4stra-g%C3%B6taland-1.26059612, igår

Anledningen att jag tycker att detta är intressant är att ifall man inte har koll på relativt enkla saker som statistik på dödsfall, dödsorsak och geografi så är det förstås mycket annat som man heller inte har koll på.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Du är TROLL. Varenda kotte som jobbar inom vården i hela hierarkin fattat att det är låååångt kvar tills vi når dit. IDIOT.

Det är helt omöjligt att diskutera med er domedagsprofeter.. Jag vill bara att vi ska sluta sprida sån jävla oro. Jag ser inga svenskar med handsprit i fickan och munskydd. Men här på forumetr det kalabalik...
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja.. rapporteringen är trög nu skulle jag tro.

Men Guuuuud vad less jag blir på nötter!! FHM rapporterar, som de flesta motsvarande myndigheter runtom i Europa, EN GÅNG PER DYGN, kl 14.00!!!!!!! VARJE DAG!!!!!!!

Fatta nåt nån gång.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Över 6.000 av de 10.000 döda i Italien är från Lombardiet. Tänk om man INTE hade infört karantän?

Fast den har spridit sig utanför redan kan vi rätt bestämt konstatera.
De nya smittpunkterna behöver en tid att växa till sig. 6000+ för varje oupptäckt utbrott som inte isolerad.

Rätt skrämmande facit på förödelsen.
Tur att Sv har tagit rejäla förebyggande åtgärder iaf
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Jag är en i statistiken hemifrån. 1177 gör ett fantastiskt arbete. Läkarkontakt idag så de gör vad de kan, men testar inte pga av allmänspridning i landet.STANNA hemma vid minsta symtom det gäller även barn. Läraren som just nu är sjuk!

Från Aftonbladets chatt. Ja, det var ju respektlöst mot lärare och övrig skolpersonal också, att låta skolorna vara fortsatt öppna. Men så långt tänkte dom väl inte? När det gäller vårdpersonal så kan man argumentera för att de har valt att arbeta med sjuka och då utsätta sig för risk, men lärare (elevassisteter, vaktmästare, skolmåltidspersonal...) har ju faktiskt inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av groggnyllet
Jag vet inte vilken antivirusfunktion bomullshandskar kan tänkas ha. Porerna i bomull släpper sannolikt igenom 50% av virusen. Så varför hålla på med ett material som inte har en tillfredsställande funktion?

Jag hade latexhandskar (i en lite större storlek) ovanpå bomullsvantarna förut. Hade ett system där jag först tog av mig latexhandskarna när jag kom från affären (efter att ha hängt upp jackan och nycklarna och tagit av skorna), samt plockat upp varorna från kassarna och placerat kassarna i karantän. Därefter tog jag av mig latexhandskarna för att plocka in varorna i kyl och skafferi. Sedan rengjorde jag arbetsbänken, dörrhandtag, ljusknappar etc. som jag hade rört. Därefter tog jag av bomullshandskarna och tvättade händerna. Har lättat lite på detta nu, använder endast ett par latexhandskar när jag går ut.
Citera
2020-03-28, 19:00
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Smart av dig att besöka riskgrupper trots alla rekommendationer att inte göra det. Tar du inte det här på allvar?

Som sagt, utomhus, utan kontakt och distans efter typ tre veckor. Men visst tryck på det liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Besökte min mor och far idag - båda i riskgrupp. Har även släkt som kvalificerar sig som detta, kan människor snälla bara börja ta det här på allvar tack!

Lämpligen börjar du själv med att ta ditt ansvar genom att inte besöka dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Oj, det var ju en vääääldigt vågad förutspåelse... vem här eller insatt öht gjorde INTE det tror du?
Och vad vill du ha sagt? Eller önskar du bara ett diplom?

Jag bara säger att till skillnad från Tegnell visste jag genom insikt i deras mentalitet, levnadsstandard och rerarderade upplysning (besök sjukhus om du har svår corona) att de har ingen som helst systematisk verksamhet att bemöta detta.

Det har Sverige åtminstone där vi hämtas i hemmet.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Smart av dig att besöka riskgrupper trots alla rekommendationer att inte göra det. Tar du inte det här på allvar?

Är användaren lite bakom eller är det ännu ett concern troll i mängden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in