Jag är en i statistiken hemifrån. 1177 gör ett fantastiskt arbete. Läkarkontakt idag så de gör vad de kan, men testar inte pga av allmänspridning i landet.STANNA hemma vid minsta symtom det gäller även barn. Läraren som just nu är sjuk!
Från Aftonbladets chatt. Ja, det var ju respektlöst mot lärare och övrig skolpersonal också, att låta skolorna vara fortsatt öppna. Men så långt tänkte dom väl inte? När det gäller vårdpersonal så kan man argumentera för att de har valt att arbeta med sjuka och då utsätta sig för risk, men lärare (elevassisteter, vaktmästare, skolmåltidspersonal...) har ju faktiskt inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av
groggnyllet
Jag vet inte vilken antivirusfunktion bomullshandskar kan tänkas ha. Porerna i bomull släpper sannolikt igenom 50% av virusen. Så varför hålla på med ett material som inte har en tillfredsställande funktion?
Jag hade latexhandskar (i en lite större storlek) ovanpå bomullsvantarna förut. Hade ett system där jag först tog av mig latexhandskarna när jag kom från affären (efter att ha hängt upp jackan och nycklarna och tagit av skorna), samt plockat upp varorna från kassarna och placerat kassarna i karantän. Därefter tog jag av mig latexhandskarna för att plocka in varorna i kyl och skafferi. Sedan rengjorde jag arbetsbänken, dörrhandtag, ljusknappar etc. som jag hade rört. Därefter tog jag av bomullshandskarna och tvättade händerna. Har lättat lite på detta nu, använder endast ett par latexhandskar när jag går ut.