2020-03-28, 18:55
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Lyssna inte på den här idioten.
Halva världen är inte nerstängd utan anledning.
Om halva världen är nedstäng så är andra halvan inte nedstängd. Vad är din poäng? Du måste bättra på dina argument om du vill övertyga.
Citera
2020-03-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det är inte meningar, det är citat.
Med både datum och redaktion så detta är klara bevis, finns egentligen ingenting att diskutera än varför Tegnell fortfarande har kvar sitt jobb.

Försök inte slingra dig, vända och bända till din fördel med din härskarteknik. Det är fortfarande citerade meningar ur längre uttalanden Tegnell gjort i media. Frågan kvarstår: vad sade han innan och efter. Kontext och sammanhang. Du har en bekymmersam agenda som bara har syfte att sprida förvirring i ett land som befinner sig i en svår kris.
Du vill skapa söndring och sprida hat mot en enskild person. Låg nivå.
Citera
2020-03-28, 18:56
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag förstår verkligen inte hur det här med flockimmunitet fungerar?

Flockimmunitet uppnår man normalt med vaccination. Det innebär att större delen av befolkningen är immun och kan inte sprida smittan vidare till icke-immuna.

Citat:
Om man nu bara är immun några månader så har vi ju ingen hjälp av det när nästa våg av smitta kommer?

Exakt. Hade man däremot haft ett vaccin skulle man kunna vaccinera mot detta. Det skulle fungera som med influensan. Nu har vi dock inget vaccin mot SARS-CoV-2.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Besökte min mor och far idag - båda i riskgrupp. Har även släkt som kvalificerar sig som detta, kan människor snälla bara börja ta det här på allvar tack!
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jag förutspådde förövrigt Spanien för minst en vecka sedan

Oj, det var ju en vääääldigt vågad förutspåelse... vem här eller insatt öht gjorde INTE det tror du?
Och vad vill du ha sagt? Eller önskar du bara ett diplom?
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Över 6.000 av de 10.000 döda i Italien är från Lombardiet. Tänk om man INTE hade infört karantän?
Då kanske inte detta hänt (som spred smittan söderut):
https://www.theguardian.com/world/2020/mar/08/leaked-coronavirus-plan-to-quarantine-16m-sparks-chaos-in-italy
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Du är svensk, och jag är svensk. Du vet mycket väl att allt är avstängt under helgen.

Vi kommer ha mardrömssiffror framåt tisdag.

Ja.. rapporteringen är trög nu skulle jag tro.
Citera
2020-03-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jo men det går inte att göra något åt nu i vilket fall. Om karantän inte är aktuellt så vill jag påstå att det övriga är mer eller mindre meningslöst. Deras bromstaktik är väldigt naiv.

Detta är konsekvenserna av att leva i ett fritt samhälle i. det sista.
Vi har tyvärr passerat sträckan där vi kunnat dra i bromsen. Nu väntar en bergvägg.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
I dessa Corona tider, lite perspektiv:

https://www.worldometers.info/world-population/

Tre miljarder blev vi år 1960, efter ytterligare 34 år. Fyra miljardersstrecket passerades femton år senare, år 1975. Därefter fem miljarder år 1988 och sex miljarder år 2000. I december 2011 var vi sju miljarder människor på jorden. År 2025 beräknas vi vara åtta miljarder.

Hans Roslings teori var att Världsbefolkningen planar ut ’automatiskt’ vid 10 miljarder kring 2050.

Kan corona viruset bromsa denna utveckling?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Nej det har inte bara börjat... Jag har suttit i min sketna lägenhet i 3 jävla veckor. På måndag är skiten borta.

Annars går jag ut och knivhuggen någon politiker i halsen. Och sitter livstid. Det gör ju ändå ingen skillnad mot hur det är nu.. Död åt alla jävla sneögda asiater

Bättre om du går ut varje dag och får lite luft. Då kommer sådana destruktiva tankar du har att skingras.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Folk dör världen över och du propagerar för att vi ska bli smittade och potentiellt döda andra.

Bra jobbat.

Folk som ändå hade dött inom 1 år dör som flugor i länder där dom kindpussas, lever som sardiner och fingerpullar varandra som om det inte fanns en morgondag. Ska vi låta en hel generation gå förlorad för detta??
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag förstår grunderna. Om tillräckligt stor del av befolkningen är immun så minskar möjligheten för smittan att sprida sig vidare och "dör" till slut ut. Men även om Sverige skulle lyckas uppnå en flockimmunitet som håller i sig i flera år så kommer väl den vattnas ur om/när Sverige återgår till sina vanliga öppna gränser?
Det är verkligen ingen som vet. De som påstår sig veta, de bluffar.

Men om Sveriges befolkning är immun i tillräcklig grad så innebär det att de som blir smittade endast i olyckliga undantagsfall har någon att föra smittan vidare till.

Tänk dig en skolklass där alla hade mässlingen på vårvintern i ettan. Då var det ett utbrott av mässlingsepidemi, och troligen smittades en massa andra försteklassare i samma veva.

I tvåan flyttar ett par nya elever in. Kalla dem Eva och Peter. Och en av dem, Eva, råkar drabbas av nästa mässlingsutbrott, kanske smittad av ett småsyskon.

Men finessen med flockimmunitet är nu att det blir inget epidemiutbrott. Peter och Eva leker med sina klasskamrater, men inte med varandra, så Peter blir inte smittad eftersom det aldrig uppstår någon smittkedja från Evas småsyskon till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in