Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Det hör nog inte helt till vanligheter med en kvinnlig mördare som bankar ihjäl någon brutalt med 17 slag dessutom riktade mot ansiktet. Men delaktig på ett eller annat sätt var hon. "Allt ska bli så bra nu". Om de planerade det ihop - eller om hon antydde och teg när han gjorde det och sedan skyddade honom - det är svårt att veta tills någon av dem pratar.
Jag vill minnas att jag läst att LW antagligen föll ihop efter något av de första slagen eftersom det stänkte max 60 cm i höjd. Om det är så så har mördaren kunnat slå och räkna. Men det är en ren spekulation från min sida.
Hell hath no fury... Det är, sannerligen, ovanligt även bland manliga mördare att använda 17 slag mot huvet. Om man vill idka rättvisa på det området. Det borde liksom bära emot... Vi får väl se om det kan handla om en uppsättning mer plågande slag, eller om såna förekommenr mor kroppen ovanpå de 17. I sammanhanget måste man ju även väga in då att ett enda slag med en hammare skulle kunna räcka, under gynnsamma förhållanden. Och redan tre–fyra börjar bli tjatigt. Jag är närmast tveksam om 17 slag med hammare mot huvet är möjligt. Det blir liksom inget kvar. Och allt borde hänga i slamsor i GM istället. Det kan ju nu handla lite om en dramatisk överdrift från åklagarens sida, det får väl visa sig. Några av de 17 kan vara slag i mer definitionsmässig bemärkelse, och mer av missar eller stötar.
Skulle BO falla på första slaget (vilket borde vara fallet med en hammare) så känns kanske inte hammare så troligt som fortsättningsvapen uppriktigt sagt. Även psykopater kunde behöva lite distans till offret och stående med lite längre tillhygge vore avgjort trevligare. Å amdra sidan vill GM kanske inte heller synas från husen. Så värst angenämt borde det i alla händelser inte ha varit att lufsa hem genom skogen dränkt i blod och hjärnsubstans från topp till tå, om GM stött på ngn denne kände, eller ungar på väg hem från nån scoututflykt. HD borde ha kunnat ha ännu svårare att ta sig in till sig misstänker jag. Mellan husen. Alldeles madsenkladdig...