2020-03-28, 17:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressant att han verkar fortfarande ha varit gift när han var strulade med Hanna, om jag inte tolkar fel. Är han fortfarande tillsammans med Hanna tro?
HD om den man som stadigt stått vid hennes sida, lyhört lyssnat till hennes behov och i övrigt betett sig som ett gott föredöme för det manliga släktet, 30/8 -19:
Citera
2020-03-28, 17:50
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Skum. Helskum. HD måste ju fått sitt väsen nånstans ifrån också...

(Heter han nåt på A, och också hade hetat D, så skulle det bli ADHD... Men nu gör han kanske inte det...) (slags vits...)

Många i detta burkletargäng verkar lida av en del bokstavskombinationer.
Citera
2020-03-28, 17:52
Medlem
Citat:
Se där ja! Tack, det har jag missat. Så - då är saken klar. När SD sitter bakom lås och bom så kan de börja granska HD och fortsätta förhören. Men med tanke på hennes begynande demens så lär hon väl komma ihåg ännu mindre. Men kanske kommer det fram något ur förhören. Jag tror inte Hiding kommer vara så nådig mot henne när det är dags för henne att vittna. Blir förhoppningsvis många svåra frågor.
Det som talar emot det är ju att försvaret ska förhöra HD i 2 timmar, och Hiding vill bara ha 15 min på sig. Det är både skumt, och oroväckande.
Citera
2020-03-28, 17:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är benägen att hålla med i det resonemanget. Jag uppfattar det som att det i FUP finns lika mkt indicier mot HD som mot SD på ett sätt. Inget i hennes historia stämmer - och åklagaren nämner också en medhjälpare. Jag tror att det är ett spel med att först sy in SD där de faktiskt har en del teknisk bevisning - målet är aningen starkare mot honom. Får de dit honom kan de sedan ta henne eftersom hon har en koppling till honom. Jag hoppas i allafall att det är så det ligger till. Bara framtiden kommer att utvisa det antar jag

Om det är nåt som rättsläkarna trots allt kan förväntas ha fått ut av liket, avsaknaden av GM-dna till trots, så är det väl en hel del moment o vinklar o kraftparabler och kilojoule från de sjutton slagen. Har inte SD slagit med ickedominant hand och nå’ underhandsslag så framkommer väl vissa indikativa skillnader mot genomsnittskvinnan i alla fall. Även om det vore listigt så tror jag inte SD behövt 17 slag för att han använde vänstern...

Sen tror jag personligen inte att HD skulle se det som sin syssla att beröva maken nöjet med att banka ihjäl henne, om man säger så. Hon har inte tillräckligt starka skäl, och verkar inte heller finna nöje i att tänka ut lustmord. Sen har hon ju barn o föräldrar att tänka på. Det kan reglera lite temperament ändå. Men men...
Citera
2020-03-28, 17:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Det som talar emot det är ju att försvaret ska förhöra HD i 2 timmar, och Hiding vill bara ha 15 min på sig. Det är både skumt, och oroväckande.
Ja det ska bli intressant. Åklagaren vet ju iofs redan att hon är noll samarbetsvillig och tänker antagligen demonstrera det under sin kvart för att sedan prickskjuta med motfrågor på det HD säger för försvaret. Eller nåt?
Senast redigerad av DreamTwister 2020-03-28 kl. 17:58.
Citera
2020-03-28, 17:59
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om det är nåt som rättsläkarna trots allt kan förväntas ha fått ut av liket, avsaknaden av GM-dna till trots, så är det väl en hel del moment o vinklar o kraftparabler och kilojoule från de sjutton slagen. Har inte SD slagit med ickedominant hand och nå’ underhandsslag så framkommer väl vissa indikativa skillnader mot genomsnittskvinnan i alla fall. Även om det vore listigt så tror jag inte SD behövt 17 slag för att han använde vänstern...

Sen tror jag personligen inte att HD skulle se det som sin syssla att beröva maken nöjet med att banka ihjäl henne, om man säger så. Hon har inte tillräckligt starka skäl, och verkar inte heller finna nöje i att tänka ut lustmord. Sen har hon ju barn o föräldrar att tänka på. Det kan reglera lite temperament ändå. Men men...

Det hör nog inte helt till vanligheter med en kvinnlig mördare som bankar ihjäl någon brutalt med 17 slag dessutom riktade mot ansiktet. Men delaktig på ett eller annat sätt var hon. "Allt ska bli så bra nu". Om de planerade det ihop - eller om hon antydde och teg när han gjorde det och sedan skyddade honom - det är svårt att veta tills någon av dem pratar.

Jag vill minnas att jag läst att LW antagligen föll ihop efter något av de första slagen eftersom det stänkte max 60 cm i höjd. Om det är så så har mördaren kunnat slå och räkna. Men det är en ren spekulation från min sida.
Citera
2020-03-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
På en kvart kan Hiding fyra av 10 svåra frågor som hon vill få svar på. Och de frågorna blir spännande. Om nu NA vågar live-rapportera ordentligt. De verkar vara fega jävlar: "vi ska ju möta dessa människor på stan sen". Vi får hoppas att Aftonbladet har koll på dagsschemat och faktiskt sätter in ett par reportrar som vet hur man skall göra jobbet.
Citera
2020-03-28, 18:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny

Då Je*nny och Lena träffades -14 under några dagar hade Lena kontakt med Stefan via telefon men beskrev då honom som en bästa kompis. Stefan stöttade henne i uppbrottet från Jan*ne och hjälpte henne med praktiska saker. Under -15 hade Jenn*y och Lena mycket kontakt via telefon och Messenger. Lena upplevde det som att relationen till Stefan spårat ur. Stefans fru Hanna hade börjat må bättre samtidigt som Lena och Stefan inlett en sexuell relation. Lena var känslomässigt involverade och kunde inte backa ur relationen utan att "gå sönder" samtidigt som Stefan var tydlig med att han inte planerade att lämna Hanna. Lena blev isolerad, tappade kontakter och relationen till Stefan blev hennes liv. De umgicks jättemycket genom att göra aktiv i ter samt att han korn till hennes sent på kvällarna för att vara hos henne. Under -16 upplevde Lena relation som jobbig och beskrev hur Stefan blivit allt mer elak och kontrollerande. Relationen mellan dem blev allt mer destruktiv samtidigt som Lena kravlade sig fast vid de få tillfällen då de hade det bra. Exempelvis hjälpte Stefan henne att renovera badrummet men då de blev osams slutade han hjälpa henne och Lena visste då inte vad som skulle hända med badrummet. Efter ett tag var han plötsligt där igen och fmisatte renovera, Då var Lena tacksam trots att han gjort henne väldigt illa. Jen*ny liknar det vid ett spelberoende där de få gångerna man vinner gör det värt alla andra tillfällen man förlorar,

s. 209

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Citera
2020-03-28, 18:17
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny

Då Je*nny och Lena träffades -14 under några dagar hade Lena kontakt med Stefan via telefon men beskrev då honom som en bästa kompis. Stefan stöttade henne i uppbrottet från Jan*ne och hjälpte henne med praktiska saker. Under -15 hade Jenn*y och Lena mycket kontakt via telefon och Messenger. Lena upplevde det som att relationen till Stefan spårat ur. Stefans fru Hanna hade börjat må bättre samtidigt som Lena och Stefan inlett en sexuell relation. Lena var känslomässigt involverade och kunde inte backa ur relationen utan att "gå sönder" samtidigt som Stefan var tydlig med att han inte planerade att lämna Hanna. Lena blev isolerad, tappade kontakter och relationen till Stefan blev hennes liv. De umgicks jättemycket genom att göra aktiv i ter samt att han korn till hennes sent på kvällarna för att vara hos henne. Under -16 upplevde Lena relation som jobbig och beskrev hur Stefan blivit allt mer elak och kontrollerande. Relationen mellan dem blev allt mer destruktiv samtidigt som Lena kravlade sig fast vid de få tillfällen då de hade det bra. Exempelvis hjälpte Stefan henne att renovera badrummet men då de blev osams slutade han hjälpa henne och Lena visste då inte vad som skulle hända med badrummet. Efter ett tag var han plötsligt där igen och fmisatte renovera, Då var Lena tacksam trots att han gjort henne väldigt illa. Jen*ny liknar det vid ett spelberoende där de få gångerna man vinner gör det värt alla andra tillfällen man förlorar,

s. 209

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Vad är poängen du ville ha fram?
Citera
2020-03-28, 18:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
På en kvart kan Hiding fyra av 10 svåra frågor som hon vill få svar på. Och de frågorna blir spännande. Om nu NA vågar live-rapportera ordentligt. De verkar vara fega jävlar: "vi ska ju möta dessa människor på stan sen". Vi får hoppas att Aftonbladet har koll på dagsschemat och faktiskt sätter in ett par reportrar som vet hur man skall göra jobbet.

Det är ju också så att HD's undanflykter / lögner / tystnad också är ganska talande. De kanske tänker låta henne göra jobbet genom att göra det hon konsekvent gjort i förhör. Snöa in sig djupare och även SD.
Citera
2020-03-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är ju också så att HD's undanflykter / lögner / tystnad också är ganska talande. De kanske tänker låta henne göra jobbet genom att göra det hon konsekvent gjort i förhör. Snöa in sig djupare och även SD.
HD har säkert grottat ner sig i fupen här på Flashback och försökt läsa in sig. Att komma ihåg alla lögner hon faktiskt levererat och som finns i skrift, det blir svårt. Framförallt när man faktiskt vet vad som hänt. Lögner är svåra att komma ihåg eftersom det inte är genuina minnen, bara hittepå. Att komma ihåg hittepå-saker, det ÄR inte lätt.

Hon får det tufft.
Citera
2020-03-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är ju sånt man normalt minns. Och när anhöriga, vänner eller bekanta gått bort eller drabbats av något speciellt. Man glömmer inte sånt, helt enkelt. Så de inblandade här ljuger hysteriskt. Det är inte bara minnesluckor, utan de slingrar sig som ormar. Mästerplaneraren SD missade tydligen att pränta in alla svar med. För vartenda nytt förhör av SD, HD och även JG är helt annorlunda, än det det förhöret de gick igenom sist.

Det att de dessutom anser att de själva kan välja vad de berättar, eller inte och samtidigt tror att de är trovärdiga?

Och som med SD och hans sprutande-blodhistorier om LW, som helt plötsligt gick från vild vansinnes-sex med cyklar med mera, till att i Tingsrätten blev helt plötsligt bli snickerier?

Att de helt tappat minne just för de dygnen SD körde sin testrunda eller sitt första försök samt för dygnet för mordet, när LW fyllt upp deras liv i år efter år, det är helt osannolikt.

Vem som föreslog städningen, det tycks ingen veta. Och det är också ganska lätt att plantera in ett falskt minne i ett fall som detta, så det lär vi aldrig få någon av dem att minnas eller erkänna.

Men troligen var det SD som bad HD ta upp det. Och att Golvbrunns-Hanna städade avlopp och vattenlås, var nog en "ren tillfällighet". INTE.

#TeamÅsaHiding

Självklart minns man sånt! Jag minns också precis vad jag gjorde när nyheten om palmemordet kablades ut. Tsunamin minns jag också glasklart; (flög från Phuket kl 07.00 och kl 10.00 kom tsunamin).
Det ska bli ytterst intressant att höra JG och HD i vittnesbåset. Fan ta Tingsrätten om det blir lyckta dörrar!
Mycket möjligt, kanske rent av troligt att JG bryter ihop men att HD fortsätter moltiga, skylla på sitt dåliga minne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in