Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Jag är benägen att hålla med i det resonemanget. Jag uppfattar det som att det i FUP finns lika mkt indicier mot HD som mot SD på ett sätt. Inget i hennes historia stämmer - och åklagaren nämner också en medhjälpare. Jag tror att det är ett spel med att först sy in SD där de faktiskt har en del teknisk bevisning - målet är aningen starkare mot honom. Får de dit honom kan de sedan ta henne eftersom hon har en koppling till honom. Jag hoppas i allafall att det är så det ligger till. Bara framtiden kommer att utvisa det antar jag

Om det är nåt som rättsläkarna trots allt kan förväntas ha fått ut av liket, avsaknaden av GM-dna till trots, så är det väl en hel del moment o vinklar o kraftparabler och kilojoule från de sjutton slagen. Har inte SD slagit med ickedominant hand och nå’ underhandsslag så framkommer väl vissa indikativa skillnader mot genomsnittskvinnan i alla fall. Även om det vore listigt så tror jag inte SD behövt 17 slag för att han använde vänstern...
Sen tror jag personligen inte att HD skulle se det som sin syssla att beröva maken nöjet med att banka ihjäl henne, om man säger så. Hon har inte tillräckligt starka skäl, och verkar inte heller finna nöje i att tänka ut lustmord. Sen har hon ju barn o föräldrar att tänka på. Det kan reglera lite temperament ändå. Men men...