2020-03-28, 18:36
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Svetsarn sa visst något med att "det är allvar nu". Ojdå till skillnad mot igår då det tydligen inte var så allvarligt. Varför är det allvarligt idag då? Det är tydligen idag ändå inte mer allvarligt än att jag kan gå på krogen, besöka simhallen och se en bio. Kort sagt jag kan göra vad fan jag vill och ingen kan hindra mig precis som alla andra också kan göra vad fan de vill och ingen kan hindra dem. Svetsaren vädjade också till undersåtarna. Vädjande om vad då? Patetisk människa denna svetsare.

Karln är troligen inte så skarp. Virus är för abstrakt för personer med lägre begåvning. Har länge tyckt han ska avgå nu känner jag att han måste avgå vi behöver en sm med åtminstone normal begåvning dessa tider.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kan bero på att man börjat testa mer kanske.

Du är svensk, och jag är svensk. Du vet mycket väl att allt är avstängt under helgen.

Vi kommer ha mardrömssiffror framåt tisdag.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Skiten rasar ännu värre om vi inte tar det på allvar!

Vi tar väl för fan det på allvar, men vi kommer aldrig någonsin se siffror som i Spanien eller Italien. För att företag ska överleva så måste vi leva som vanligt. Jag åt på restaurang ikväll och det var fullpackat och ingen jävla oro. Det är här på Flashback som det skapas panik.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är tydligen idag ändå inte mer allvarligt än att jag kan gå på krogen, besöka simhallen och se en bio. Kort sagt jag kan göra vad fan jag vill och ingen kan hindra mig precis som alla andra också kan göra vad fan de vill och ingen kan hindra dem.
Du kan hindra dig själv. Ingen tvingar dig att gå och simma. Om folk frivilligt avstår minskar spridningen och man slipper bli drakonisk. Det är upp till dig och alla andra.

Det finns ju grader. Man kan tvinga alla, eller hoppas att folk självmant drar ner på såna aktiviteter som ökar spridningen. Varför allt eller inget? Den svenska avundsjukan, kanske. "Om hon simmar så då ska jag också simma." När det kanske räcker om alla drar ner på det dom är rimligt för dom.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-03-28 kl. 18:39.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det var så lite så, han ska inte få komma undan när allt detta är över.

25 januari
- ”Men risken att smittas i Sverige är fortfarande obefintlig och viruset sprids inte heller i andra länder.” - Intervju i TT

En av Tengells klassiker....
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Du får ursäkta, jag har bott utomlands i nästan 30 år.

Är det något slags feministjargong?

Ja det är det man anser att killar bara chansar hugger till med något men tjejer är försiktigare.
Citera
2020-03-28, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Vaccin medför flockimmunitet. De följer på varandra. Med flockimmunitet gynnar du både individen och befolkningen. En icke-immun blir skyddad genom flockimmuniteten. Det är mycket svårt att få en smittspridning i en befolkning som har flockimmunitet.

Jag förstår verkligen inte hur det här med flockimmunitet fungerar? Om man nu bara är immun några månader så har vi ju ingen hjälp av det när nästa våg av smitta kommer?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det är så här fan läser bibeln.
Bara en massa meningar tagna ur sitt sammanhang. Man måste se hela kontexten i hans uttalande. Vad sade han innan och efter.

Det är inte meningar, det är citat.
Med både datum och redaktion så detta är klara bevis, finns egentligen ingenting att diskutera än varför Tegnell fortfarande har kvar sitt jobb.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Bill och Melinda Gates går ut ännu hårdare att västvärlden kör China-stylee.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/bill-gates-kritik-alla-lander-maste-gora-som-kina/

Det där är en person jag lyssnar på. Har svårt att se någon person jag har större förtroende för när han uttalar sig om något som har med teknologi eller vetenskap att göra.

Tegnell? Not so much.
Citera
2020-03-28, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Börja inte fira för tidigt, viruset bestämmer inte vi. Detta kriget har bara börjat och vi är just nu i underläge.

Nej det har inte bara börjat... Jag har suttit i min sketna lägenhet i 3 jävla veckor. På måndag är skiten borta.

Annars går jag ut och knivhuggen någon politiker i halsen. Och sitter livstid. Det gör ju ändå ingen skillnad mot hur det är nu.. Död åt alla jävla sneögda asiater
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Det här borde tas upp i media om något. Han och de politiker som fortfarande blint följer FHMs råd behöver förklara sig ordentligt.
FHM är en tramsmyndighet! Skrämmande läsning i länken:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Folk är helt enkelt förbannade, och de ”positiva” siffrorna upplevs som ”skönmålning”.

FHM's rapportering av dödsoffer stämmer inte med vad lokaltidningarna rapporterar..Det släpar efter både i östergötland och södermanland.

Medvetet eller inte ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in