2020-03-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Oj vad den karln tjänar flis nu på sina Youtube-klipp!
Men det är han kanske värd? Han verkar vara en scholar.

Jag tror inte Youtube ger honom ett öre (ingen reklam). Han är/var en sjuksköterska och samtidigt en lärare för sjuksköterskor och är väldigt pedagogisk. Han är ganska vetenskaplig och har doktorerat. Han köper i bland info som inte stämmer eller tas från sin kontext. Men jag tycker han är bra. Anglosaxiska (engelska) lärare har ofta en förmåga att vara väldigt pedagogiska på ett gammalmodigt sätt.

Jag gillar Med Cram https://www.youtube.com/channel/UCG-iSMVtWbbwDDXgXXypARQ Han är läkare och lärare och arbetar på akuten.

Smaken är som baken delad
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Själv hade jag gjort precis som Tegnell. Kanske tom mer för att smittan skulle spridas snabbare bland befolkningen som inte fyllt 60 ännu. Alltså ingen skillnad mot för hur det är nu utan bara snabba på förloppet en aning.

Ju kortare tid gamlingarna sitter isolerade desto bättre. Vaccin givetvis bäst men när det inte finns så får man gå den tuffa vägen.

Den tuffa vägen är givetvis karantän men den vägen är vi alltför fega för att gå. Därför väljer vi den mest ynkryggade och fegaste vägen av alla - inte göra någonting alls. Typiskt Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Var det inte Tegnell som såg positiva effekter i Italien för några dagar sen? Han kanske kan utveckla?

Han har redan förbisett det.
Citera
Bannlyst
Bill och Melinda Gates går ut ännu hårdare att västvärlden kör China-stylee.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/bill-gates-kritik-alla-lander-maste-gora-som-kina/
Citera
2020-03-28, 18:18
Medlem
Varför uppdateras inte Sveriges siffror på worldometer?
Citera
Medlem
Citat:
Var det inte Tegnell som såg positiva effekter i Italien för några dagar sen? Han kanske kan utveckla?

Även WHO började göra det. Vad de riktigt menade var lite oklart.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag kommer inte exakt ihåg vilket han menade men jag tror att jag la märke till det igår vid någon intervju? Möjligtvis efter presskonf men jag är inte säker. Dock är jag säker på att ha hört honom säga så i förhållande till någonting som han tidigare sagt att de inte skulle införa eftersom tidpunkten inte var rätt/förtidigt.

Ah, jag förtår jag fick det mig också tillhanda igår men har ingen källa så ville vara helt säker på att det inte är en trådsanning.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ska väl vara för att han ser det som ett misslyckande för restriktiva åtgärder ...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Är det nåt anmärkningsvärt med dagens siffra?

Dagens siffra av smittade är den högsta vi någonsin haft.

Frågor?
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nu är det ju så att jag grundar mina tankar och argument kring experter inom ämnet, dvs de som uttalar sig om detta över hela världen, och knappast vad Corona Bob och hans agenda.

https://www.youtube.com/watch?v=dsce2GLH_Dw

WHO

https://www.youtube.com/watch?v=xkyO1DTqoWQ

Bland andra.

På vilket sätt har Tegnell mer rätt än dessa? Typiska frågor som ingen kan svara på som anklagar andra att vara alarmister. Typiskt slagord från människor som vill förminska någons åsikt utan att själv komma med belägg.

Men det är som du säger.

Lite belägg än att grunda det på sina personliga värderingar.

Typ som utgör hela godhetsapostlarnas mantra

Nej, du samlar på underlag för att styrka din agenda, inget i dina "källor" som säger något till din saks fördel, vad du nu har att anföra i ämnet.

Låt epidemin ha sin gång, sedan kan vi utvärdera.
Citera
2020-03-28, 18:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
889 döda och 5 974 nya fall i Italien

Italien över 10 000 döda
Ingen avmattning på nya fall och allvarliga heller. Snarare en ökning:

92,472 total smittad
+5,974 idag

10,023 total döda
+889 idag

12,384 tillfrisknade

70,065 aktiva fall
3,856 allvarligt sjuka
Citera
2020-03-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuntSense
Du förstär väl själv att man inte kan lita på Kina's siffror fullt ut?

Med det sagt, Kina's siffror i dagsläget, innefattar i princip endast staden Wuhan och närliggande regioner, inte hela Kina.

OM, jag säger OM, man kan lita på siffrorna från Kina, då måste man också ta i beräkningen HUR dom lyckades isolera och bromsa ner spridningen.

Vi pratar om 100% total lockdown i Wuhan.

Jämför det med vad Sverige har i dagsläget?

Tyvärr kan jag aldrig lita på CCP när det gäller frågor och situationer som kan skada Kinas rykte.
Såg nyligen detta och blev inte speciellt förvånad (om det nu stämmer)

Why Patients Are Not Counted as New Virus Cases in Wuhan | NTD
https://www.youtube.com/watch?v=biWsqRhhqzg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in