2020-03-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americanbamse
Vi bör se till Kinas erfarenhet, endast 0.01% av befolkningen smittades. Av dessa så blev endast 4% kritiskt sjuka. Mao kommer vi max att få 40 kritiskt sjuka. Folk överreagerar så oerhört på det här. Till detta bör läggas att Sverige är ett bättre land med bättre värderingar än Kina.

Vad pratar du om? Driver du? Eller är du full/hög?
Citera
Avslutad
Varför verkar Sverige vara så gott som enda landet vars siffror uppdateras väldigt oregelbundet?

Verkar nu som att de det senaste valt att publicera dödsfall m.m. mitt i natten svensk tid. Är det ett försök att mörka så att så få som möjligt ska vara vakna och se det totala antalet döda varje dag i landet?
Citera
Medlem
Själv hade jag gjort precis som Tegnell. Kanske tom mer för att smittan skulle spridas snabbare bland befolkningen som inte fyllt 60 ännu. Alltså ingen skillnad mot för hur det är nu utan bara snabba på förloppet en aning.

Ju kortare tid gamlingarna sitter isolerade desto bättre. Vaccin givetvis bäst men när det inte finns så får man gå den tuffa vägen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Snart så borde hela världen veta Italiens rapport om de döda idag...

Ja den blir minst sagt intressant.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, det är inte grundsyftet med alla vaccinationer. Så du menar att vaccination mot exempelvis gula febern när du ska resa är för att skapa flockimmunitet?

Men snälla TAD2, kan du bara ge dig. Grundsyftet med vaccin är att kunna skapa flockimmunitet, sedan vad myndigheter och liknande har för vaccinationspolicy (d.v.s hur de väljer att använda sina vaccin) är något helt annat. Du är så lågbegåvad att du inte ens klarar av att hålla isär två olika sakförhållande. Du slår ihop allt i ett
Citera
Medlem
889 döda och 5 974 nya fall i Italien

Italien över 10 000 döda
Citera
2020-03-28, 18:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag säger inte att det är hemskt. Men i den siffran ingår läkare som är gynekologer, onkologer mm och alltså inte har vårdat coronapatienter utan fått smittan genom samhällsspridningen. Sen skrivs det om dem för att det är läkare.

Med det sagt så hoppas jag att när detta är över så värdesätts sjuksköterskorna och undersköterskor mer än tidigare. Inte genom applåder utan i lönekuvertet. (Läkare tjänar redan bra)
Nu vet jag inte vilken siffra du talar om (hittar inte ursprungsinlägget), men det 30-tal som dött har jag fått uppfattningen har dött på sin post.

Tyvärr kommer sköterskorna inte få löneförhöjning. ”Vi måste tänka på ekonomin.”
Citera
Medlem
JohnCLillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Varför verkar Sverige vara så gott som enda landet vars siffror uppdateras väldigt oregelbundet?

Verkar nu som att de det senaste valt att publicera dödsfall m.m. mitt i natten svensk tid. Är det ett försök att mörka så att så få som möjligt ska vara vakna och se det totala antalet döda varje dag i landet?

Precis så är det! Vilket jävla geni du är! Smartare än alla matematiker och epidemiologer i hela landet!!! Hela regeringen är i maskopi och vill att alla ska dö, inklusive dom själva!
Senast redigerad av JohnCLilly 2020-03-28 kl. 18:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Vårdpersonal är särskilt utsatta eftersom de får i sig coronados efter coronados på jobbet. Mängden virus den smittade får i sig verkar vara avgörande för hur sjuk denne blir.

Exakt! Vilket också gör att vi "vanliga" inte blir lika sjuka men sjukvårdspersonal som dessutom har brist på skyddsutrustning blir väldigt sjuka och en del dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Hur många döda är det nu i Sverige FHMs siffror verkar ju ligga dagar efter i vissa regioner, Halland har minst två till Södermanland verkar ha 3 fler än rapporterat?

2 Halland
5 Södermanland
1 Blekinge
1 Kronoberg

Detta som verkar saknas vad jag hittat, kollat på regionernas hemsida.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Alla testkit bygger på det tyska som togs fram på en vecka.
CDC har ännu inte något godkänt test.
Det tyska testkitet har en felmarginal på 70% och visar positivt på allt från influensa till bakteriesjukdomar.
Så de italienska och spanska skräcksiffrorna är med andra ord helt opålitliga, och det stämmer in väl med statistiken för 2019 då ungefär 1500-2000 personer dog per dag i Italien, varav ungefär hälften under mars månad till följd av influensan.
Allt det här kommer visa sig vara en sån praktskandal när detta är över och hysterin lagt sig.
Världens ekonomier krossade av ett luftslott.
Vilka rubriker det kommer bli!

källa för döda influensa italien 2019
Citera
2020-03-28, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Ja den blir minst sagt intressant.
542 lombardiet har kommut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera