Citat:
Ursprungligen postat av
Drullknull
Tyskland testar många, men inte alla, ju fler de testar desto lägre blir dödligheten. Kom ihåg att de inte har testat alla som är smittade, det finns ett mörkertal som sänker dödligheten ytterligare.
Dödligheten för sorkfeber, en mild variant av hantavirus har en dödlighet på mindre än 0,5% men det är en otrevlig erfarenhet även för frisk människa, jag kan tänka mig att en försvagad individ får stora problem om de smittas. Vi måste sätta coronaviruset i ett perspektiv. Vad som är problematiskt är mängden sjuka trots att de procentuellt är få.
Nu påstod jag inte heller att de testar ALLA, men att de testar i en väldigt större utsträckning än övriga länder till exempel. Mörkertal kommer det alltid att finnas mer eller mindre, men knappast i den utsträckning som i Sverige. Pratar med väldigt många från övriga världen på Discord och de tror verkligen att vi enbart har 3000 testade som positiva eftersom det rapporteras det på worldometer till exempel.
Givetvis ska man sätta detta i perspektiv. Då är det inte hållbart att jämföra detta med vanlig influensa. Som att säga Cancer är inget att bry sig om bara för att folk dör i Ebola och HIV...