2020-03-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Detta är helt sant. Svenskarna tycker att bekvämlighet är en mänsklig rättighet. Folk från utlandet tenderar att värdesätta rätten till liv och rätten att inte exponeras för smitta mer.
Verkligen. Köpcentret här var helt tomt på invandrare.
All svensk trash verkar däremot ha sjukskrivit sig och tagit med barnen och mor/farföräldrarna för en shoppingdag.

Det är en katastrof på gång.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Bry dig inte, det går inte in.

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience"

https://youtu.be/JMJXvsCLu6s

Du har helt rätt!

Fast det är rätt underhållande faktiskt, att inte ens fakta biter på idioter. Det spelar ingen roll om det visas en videofilm på en händelse, de förnekar det ändå, om de nu har fått för sig att en sak skall vara på ett visst sätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Länka källa.

För sista gången bara för dig. Länkat ca 100 ggr i tråden redan. Lär dig läsa.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2017-2018/influensarapport_2017-2018_sasongssammanfattning_final_v3.pdf&ved=2ahUKE wjm6Z_VzL3oAhXww8QBHW4IDmIQFjABegQIBhAC&usg=AOvVaw 2kjS4kxOyW7I3ZAX_iEFSy

Jag kan dock inte vara för dryg då jag skrev 16/17 men det var 17/18... Så förra årets siffor var 1012 döda i Sverige. Om jag kommer igår rätt så var det 24981 döda i Italien 14/15 men det får du googla eller kolla tidigare i tråden om du vill följa upp, eller lita på mig. Jag brukar kolla källor innan jag kommenterar.
Citera
2020-03-28, 17:38
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Expressen idag:
En läkare i en akutläkarbil i Stockholm vårdas i respirator efter att ha smittats av corona. Även flera ambulansanställda misstänks ha drabbats av viruset. – Vi har jagat över hela världen för att få tag på skyddsutrustning, säger Åke Östman på Ambulanssjukvården i Storstockholm.

Börjar mer och mer tro, tyvärr, att hela "flock-metoden" bara var ett sätt, ett hundben som slängdes ut, för att vi skulle hålla oss lugna. Myndigheterna ville vinna tid och hinna få utrustning och sjukhus på plats. De räknade med hjälp från EU och WHO, då man var typ först med att ge miljonbidrag till WHO.
Sedan stod vi där utan något alls. Kina ville inte heller hjälpa oss.
Nu anser sig man också ha råd att skänka 100 miljoner till FN för bekämpningen av viruset. Samtidigt som vi här hemma har grava problem med finansiering av t.e.x skyddsutrustning och man därtill säger att regeringens stöd inte kommer att räcka till alla. Företag kommer att gå omkull och folk förlora sina arbeten. Man uppmanar också folk att hjälpa till ideelt. Vi har hjälpt till så mycket innan så nu kunde vi gott i denna svåra stund hjälpa oss själva. Alternativt skänka en mindre summa som 10 miljoner typ.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/fn-far-100-miljoner-for-viruskamp
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vi följer Italien ganska så skrämmande och det är denna kommande vecka och nästa som kommer visa vart detta kommer leda. Att Tyskland har så låga dödstal är ju för att de testar som dårar.

Tyskland testar många, men inte alla, ju fler de testar desto lägre blir dödligheten. Kom ihåg att de inte har testat alla som är smittade, det finns ett mörkertal som sänker dödligheten ytterligare.

Dödligheten för sorkfeber, en mild variant av hantavirus har en dödlighet på mindre än 0,5% men det är en otrevlig erfarenhet även för frisk människa, jag kan tänka mig att en försvagad individ får stora problem om de smittas. Vi måste sätta coronaviruset i ett perspektiv. Vad som är problematiskt är mängden sjuka trots att de procentuellt är få.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tack. Ska kolla det ,tycker alla siffror överallt är olika.
Nu står det iallafall att antalet smittade i Sverige är 3069 fall.
Det är en stor lögn.

Lögn?

Nja, alltså, om du hänger med någorlunda, så bör du inte bara förstå, utan också veta, att den siffran inte på något sätt är exakt, och där är ingen myndighet så vitt jag vet som påstår något sådant heller.

Alla vet att där är ett stort mörkertal.

Siffran på antal smittade är endast påvisade fall där man genomfört ett test som visat positivt.

Självklart är det inte den faktiska siffran på hur många smittade vi har i Sverige.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det märks att vi gått från förnekelsefasen till "ilska"
Citera
2020-03-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Verkligen. Köpcentret här var helt tomt på invandrare.
All svensk trash verkar däremot ha sjukskrivit sig och tagit med barnen och mor/farföräldrarna för en shoppingdag.

Det är en katastrof på gång.

Hur ser det ut på Leklanden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Men din idiot. Vaccin ger möjlighet till flockimmunitet. Det är dess grundsyfte, att man sedan väljer att inte förbruka vaccin på andra än riskgrupper när det kommer till influensa är fullt förståeligt. Influensa har ingen hög dödlighet. Kan du sluta skriva inlägg din jävla dåre.

IDIOT!

Du får flockimmunitet om du immuniserar exempelvis barn/yngre som kan smitta vuxna/äldre. Syftet med influensavaccination är att skydda riskgrupperna. DU VACCINERAR INTE YNGRE för att skydda äldre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Nu rapporterar medier i hela världen om antalet Coronadöda i respektive land.
Jag skulle vilja veta hur många av alla dessa döda som sannolikt akulle ha dött ändå, i annan sjukdom, de närmaste månaderna.
Finns såna siffror?

Exempel:
Ca 90 000 personer avlider per år i Sverige.
Delat på 365 = 246 per dygn

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistikamnen/dodsorsaker/

Hur många av dessa 246 skulle ha dött i en annan sjukdom än Corona?

Detta skulle jag också gärna vilja veta!

Har ställt frågan 2 gånger tidigare men inte fått napp🙂
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du har helt rätt!

Fast det är rätt underhållande faktiskt, att inte ens fakta biter på idioter. Det spelar ingen roll om det visas en videofilm på en händelse, de förnekar det ändå, om de nu har fått för sig att en sak skall vara på ett visst sätt

Vänsterfalangens nya favoritsyssla.

Det är helt otroligt att det är samma människor som har suttit och förnekat utvecklingen av det svenska samhället som sitter och skyddar dårarna på FHM.

Det förklarar varför denna generation människor anses vara bland de mer lågintelligenta som har funnits på denna jord.
Citera
2020-03-28, 17:40
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Inga siffror och mkt tveksam källa. Sverige hade 3000 tusen. Vart är den källan?
Jag hittar 1012 döda, vilket är mer i paritet med hur det brukar se ut i Sverige.
Om några veckor kan iv vårdplatserna vara slut. Då kommer dödstalet skjuta i taket på riktigt med hundratals döda varje dag kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in