2020-03-28, 16:48
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Men ursäkta...din sammanställning är världsunik! alltid lyckas du skrämma någon din idiot!

Det är korrekt, det ser du väl eller är du efterbliven?
Citera
2020-03-28, 16:48
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

Så vad säger du dödssiffran totalt ligger på 4e april 2020?

Ja Tegnell har ju gjort killgissandet till en trend, så varför inte: Om en vecka kanske vi är uppe i 50-100 döda om dagen. Just nu är det officiellt 110 döda och jag höftar till med att vi är uppe i totalt runt 300-400 avlidna 4 april (ren killgissning).
Citera
2020-03-28, 16:49
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag visste faktiskt inte att man fingerpullade varandra i Italien, VARJE DAG! Grymt!

Är du från Italien möjligen? Eller har du bara blivit fingerpullad lite för många gånger på ett ryskt fängelse?

Jag vet mycket VÄL att man inte kan jämföra 2 länder exakt på så vis. MEN dels är det så, att Stockholm, exempelvis, har en bra mycket befolkningstäthet än exempelvis San Marino mitt i Italien, som i sig har den högsta dödsandel i corona per capita i välden.
San Marino: 520/km2
Stockholm: 5.200/km2

Stockholm är 10 gånger så tät som San Marino, (San Marino som är värst drabbad vad gäller antalet döda av corona per capita, i VÄRLDEN). På vilket sätt skulle inte kurvan kunna bli lika brand i Stockholm menar du?

Nä förlåt, där fingerpullar man nog inte varandra hela dagarna i ända som du menar man gör i Italien, så var det ja.. förlåt

Det är mycket mer fysisk kontakt än här i Sverige, det är så jag menar med fingerpullandet.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja ok men jag har hört samma siffra från Tegnell nu ett tag också. Siffrorna stiger absolut inte nämnbart.
Nejdå. Hänger inte på worldometers vidare mycket. Beykar kolla in det å kvällen och för övrigt har inte su ett dugg att göra vart jag hänger. Igår tex varjag inte här i tråden så mycket. Fullt upp med annat än covid- 19 sjukdomen.
Han har aldrig sagt den siffran (eftersom det var först idag vi nådde så många fall). Det senaste han sa var 3046 i fredags. I torsdags sa han 2806, i onsdags sa han 2510, i tisdags 2272. Du påstår att han sagt 3500 "för flera veckor sen" Skärp dig och kom med nån källa om du ska påstå nåt helt vansinnigt.
Citera
Medlem
I dagsläget har New York, Detroit, Miami, New Orleans, San Francisco och Seattle värre utveckling än Lombardiet under motsvarande period. https://www.nytimes.com/

Vi får nog börja tänka oss en värld med bara en supermakt de närmaste decennierna.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Stockholmare pröjsar för all sjukvård ute i varenda byhåla i hela landet. Låt dom utnyttja vården dom betalat för, de oproduktiva byfånarna i Kivik och andra hålor ska bara hålla käft och suga i sig viruset.

Jag förstår inte hur du räknar? Det är väl respektive region som står för vården. Sen finns det vissa kommuner som betalar någon sk Robin hood skatt men å andra sidan så skattar de flesta stockholmarna mindre än gemene man. De tar även mer resurser även om de är fler som betalar skatt så kostar nog förorter runt Stockholm rätt mycket för sverige när det gäller bidrag. Det är nog rätt jämt när vi har räknat färdigt
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Det går bra nu för Sverige.

Det går åt helvete. Vi måste minska denna pissnödighet till panik och minska restriktionerna.
Citera
2020-03-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Ja Tegnell har ju gjort killgissandet till en trend, så varför inte: Om en vecka kanske vi är uppe i 50-100 döda om dagen. Just nu är det officiellt 110 döda och jag höftar till med att vi är uppe i totalt runt 300-400 avlidna 4 april (ren killgissning).
Killgissande?
Citera
2020-03-28, 16:51
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag vet inte om detta redan har postats. Jag hinner inte med alla inlägg i den här tråden.

Hursomhelst väljer Somalia att skicka 20 läkare till Italien som ett svar på Italiens rop på hjälp. T o m Somalia gör mer för Italien än EU i detta fall.

http://www.somalidispatch.com/featured/somali-doctors-volunteer-to-help-italy-in-fight-against-covid-19/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vet inte, tror det var 800-900 inlagda totalt igår. Men vilka avdelningar vet jag inte riktigt.
Takk!
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är det mesta Stockholm har rapporterat på ett dygn. Jag gissar att det beror på utökad testning.

Nej inte ytterligare 85. Idag vårdas 85 på intensiven i Stockholm. Igår var det 77. En ökning med 8 patienter på ett dygn.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/28-mars-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
Har du link til en side der man kan se hvor mange totalt som er innlagt på sykehus med coronainfeksjon i Sverige?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Japp, det är helt overkligt att folk verkligen ser en stängning av samhället som någonting positivt utan att ens tänka på konsekvenserna

"Sätt Stockholm i karantän NU!!" snacka om att sprida panik helt i onödan. Gå och sätt er på eran trave med toapapper och fundera lite vettja.

I usa får varje invånare 1200 dollar, i indien så delar de ut mat till varje hushåll.

I Sverige så betalar vi för Wallenbergernas aktiemarknad.

Prioriteringar som vanligt i landet lagom.
Citera
2020-03-28, 16:52
Medlem
Citat:
Det går åt helvete. Vi måste minska denna pissnödighet till panik och minska restriktionerna.
Jag hoppade själv in i sjukvården på grund utav detta. Min chef var helt ok med det. Och jag kan fortfarande jobba med det företaget när jag inte är på sjukhuset. Vad gör du själv för att hjälpa till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in