2020-03-28, 16:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om det nu är så självklart att dödssiffran i Sverige kommer att nå en katastrofal nivå så är det redan sagt, varför måste det upprepas hela tiden, har du stannat i utvecklingen, bugg i systemet?

Du låter som en papegoja, kan du komma med något nytt och läsvärt istället för att upprepa ett mantra?

Om det är någon som låter som en papegoja i den här tråden är det väl fan du? Sluta kasta sten i glashus.

Citat:
Vad har du att säga om kryssningsfartyget i Panama som förvägras att nå hamn, vad kommer att hända med de som just nu är friska, kommer de att smittas?

Det är Darwin Awards-nivå på hela grejen. De visste vilken risk de tog när de satte sig på kryssningsfartyget även om de gjorde det i November. Inget land har skyldighet att ta hand om ett internationellt kryssningsfartyg vars hela affärsidé bygger på att kringgå internationella lagar och regler.

Citat:
Hur går det i Danmark, där har man ju gjort något, i motsats till Sverige, varför har de en utveckling som liknar Sveriges?

Ja det är intressant att Danmark kunde fucka upp det så hyggeligt helt själva. Otippat måste jag säga men de valde att införa åtgärderna alledels för sent för att se någon större effekt. Däremot gissar jag att de kommer att ha en lägre dödlighet per capita när epidemin är över eftersom jag tror de har fler respiratorer och dylikt per capita.
Citera
2020-03-28, 16:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groggnyllet
Själv använder jag tunna läderhandskar. Men även de måste desinficeras efter användning och för bomullshandskar vet jag inte hur det ska gå till? Problemet med handskar är att ta av sig dem utan att få smitta på händerna.

Överdosera C&D vitamintillskott om man inte har en brist generar bara dyrt piss. Bättre gå ut i solen och äta apelsiner.

Bomullshandskarna tvättar man ju i tvättmaskin - de är inget problem.

Man tar av sig handskarna, genom att dra lite i fingrarna på vänster hand med höger hand, sedan gör man likadant på höger hand med vänster hand, sedan drar man lite mer på vänster hand o.s.v.. Tills handskarna är så långt utdragna, att man bara kan låta dem falla på golvet (eller var man nu vill ha dem).
Citera
2020-03-28, 16:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det är mycket mer fysisk kontakt än här i Sverige, det är så jag menar med fingerpullandet.

Och du tror att det måste till fysisk kontakt för att bli smittad av corona???

Då är du väldigt felinformerad skall jag tala om för dig. Du gör bäst i att inte föra den tron vidare till någon annan i din närhet för dels blir du utskrattad, dels kan du riskera andras liv.

Du kan utan problem bli smittad av corona utan att ha fysisk kontakt med andra, överhuvudtaget!

Så jag förstår att du har låtit bli att fingerpulla andra och att bli fingerpullad nu under coronatider med den kunskap om coronavirusspridningen som du besitter, men jag kan bara upplysa dig om att dina kunskaper i det ämnet tyvärr är mycket bristfälliga
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Haha snillen spekulerar.. Sitter hemma och snickrar ihop egna diagram och fantasier. Domedagsprofeter.. smack

Man kan inte ta Italien som utgångspunkt för att beräkna utvecklingen i Sverige, så enkelt är det inte. Vi får helt enkelt se om smittspridningen kan mattas av genom de åtgärder som gjorts eller om att springa kring med 2 meters avstånd och undvika febriga och hostiga räcker. Det borde ge effekt om inte viruset är lömskare än man antagit.

Kan ju vara så att den som är frisk inte smittas av lite virus från 2 meter men den som är mottaglig inte ens klarar att gå i samma trapphus som en smittad gick i en halvtimme tidigare. I det senare fallet drabbas ju många pensionärer som fått egen tid i affärerna mellan 07.00 och 08.00.

Man borde fortsätta spårningsarbete och bygga upp kunskapsbanker. Virusexperterna är sämre på att förutsäga eller förstå spridningen än vad de själva tror.
Citera
Medlem
Två personer har dött det senaste dygnet i Sörmland till följd av covid-19, skriver Region Sörmland i ett pressmeddelande. Båda var över 70 år med underliggande sjukdomar.

Totalt 16 personer har dött i sviterna av sjukdomen i Sörmland hittills.

79 patienter som har bekräftats smittade vårdas just nu på något av regionens sjukhus. Av dem får 18 intensivvård.
Citera
2020-03-28, 16:54
Medlem
Svenskar dör som flugor om man jämför med resten av Norden. Kan vi göra något?
Citera
2020-03-28, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk!

Har du link til en side der man kan se hvor mange totalt som er innlagt på sykehus med coronainfeksjon i Sverige?

Jag kommer inte ihåg var jag läste det. Men enligt Aftonbladet live nu så är det 410 som vårdas på sjukhus bara i Stockholm nu plus 85 på IVA i Stockholm.
Citera
2020-03-28, 16:55
Medlem
Hur långt tror ni det måste gå innan folk vaknar? Måste någon i deras närhet bli drabbade först eller var är grejen?

Svenskar har kommit så himla långt bort från döden och tagit medicinsk hjälp som en självklarhet. Denna epidemi har verkligt satt ljuset på den svenska folksjälen.
Citera
2020-03-28, 16:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Svenskar dör som flugor om man jämför med resten av Norden. Kan vi göra något?

Ja, isolera dig.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Sverige går ner på knäna och företaget föredrar cash före samhällsnytta.

"Det svenskt-brittiska läkemedelsföretaget AstraZeneca har i ett pressmeddelande gått ut med att företaget skänker 9 miljoner ansiktsmasker ”till olika länder”. Först ut att få maskerna är Italien. När Samhällsnytt frågor varför maskerna inte doneras till svensk sjukvård svarar företagets presschef: ”Vi är ett globalt företag”

https://samnytt.se/astra-zeneca-skickar-andningsskydd-till-utlandet-vi-ar-ett-globalt-foretag/

"Kommer AstraZeneca att ta del av de svenska skattebetalarnas pengar för korttidspermittering av anställda samt använda sig av skattelättnader?

– Jag tror vi har pratat klart här.

Därefter lägger hon på luren."

Senast redigerad av AnnaDea 2020-03-28 kl. 16:58.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Killgissande?

Ja precis så! Han vet inte hur detta virus beter sig, men det skäms han för att erkänna så då hittar han på och så ändrar han sig gång på gång. Inger inget förtroende.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkasson
Vad i helvete är det som är så svårt att förstå?! Det GÅR INTE att stoppa det här. Det är en pandemi!!! Det man möjligen kan göra är att köra hårdare restriktioner och skjuta problemet framför sig. Man orkar fan inte se mer av alla er jävla gökar som bara skriker om karantän hit och dit. Vi förstår att ni är rädda. Men sluta handla och tänka irrationellt eller håll bara käften så får dom som har har mer än 65 i IQ sköta det här. Jävla klappträ!

Vi vet ej om viruset muterar. Allt tyder på att det är mildare i Asien.

Att gå All-In på flockimmunitet är vansinne, samt innebär Megadeath.

Corona bekämpas bäst med social distansering och karantän.

Vi har vaccin slash bromsvaccin till -21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in