2020-03-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det stämmer. Om det fortsätter följas åt har vi ha 41 nya döda idag, 49 nya döda imorgon, 36 nya döda i övermorgon, 133 nya döda på tisdag, 97 nya döda på onsdag, 168 nya döda på torsdag, 196 nya döda på fredag.
Tack.
Helt sjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Bussar ska vara packade i Sverige. Så samhället flyter
Det går bra nu för Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag visste faktiskt inte att man fingerpullade varandra i Italien, VARJE DAG! Grymt!

Är du från Italien möjligen? Eller har du bara blivit fingerpullad lite för många gånger på ett ryskt fängelse?

Jag vet mycket VÄL att man inte kan jämföra 2 länder exakt på så vis. MEN dels är det så, att Stockholm, exempelvis, har en bra mycket befolkningstäthet än exempelvis San Marino mitt i Italien, som i sig har den högsta dödsandel i corona per capita i välden.
San Marino: 520/km2
Stockholm: 5.200/km2

Stockholm är 10 gånger så tät som San Marino, (San Marino som är värst drabbad vad gäller antalet döda av corona per capita, i VÄRLDEN). På vilket sätt skulle inte kurvan kunna bli lika brand i Stockholm menar du?

Nä förlåt, där fingerpullar man nog inte varandra hela dagarna i ända som du menar man gör i Italien, så var det ja.. förlåt
Om man kollar på ett väldigt litet land så kan man få skeva siffror, tänker jag spontant.
Men jag har inte följt er dialog så jag vet ej vems sida jag är på :-)
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
The experts say that testing capacity in Germany should be increased "very quickly", with the aim to carry out 100,000 a day from April 13th, and 200,000 at the end of April.

Vad är våran kapacitet? 200?
Citera
2020-03-28, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for informasjon! Er det opplyst om hvor mange som er innlagt på andre avdelinger enn intensivvårdsavdelningar i Sverige? Eller er det slik at alle som er innlagt med coronavirusinfeksjon er innlagt på intensivvårdsavdelningar?

Av Norges 292 innlagte er 84 på respirator, men det er ikke opplyst noe om hvilke avdelinger de andre er innlagt på.
https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=coronav

Jag vet inte, tror det var 800-900 inlagda totalt igår. Men vilka avdelningar vet jag inte riktigt.
Citera
Medlem
Dessa journalister som upprepar att USA är värst drabbat just nu . Det stämmer att de har flest antal konstaterade fall, men det beror ju på att de provtar i mycket större utsträckning än länder som Italien och Spanien. Dessa två länder har mångdubbelt fler döda och befolkningen är mycket mindre (drygt 300 miljoner för USA och 60 miljoner för Italien). Inte ens per capita har USA flest antal konstaterade fall. Är väl Trumphatet som spelar in igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Det är precis samma typer av människor som spritt sjukdomen i såväl Spanien som Italien. Människor som konsekvent fortsätter att gå emot rådande rekommendationer och lever sitt liv precis som vanligt.

Jag uppskattar att debatten äntligen har börjat riktas mot oansvariga medborgare istället för staten och FHM. Det är min starka övertygelse att det är medborgarna själva som kan stoppa denna farsot. Det ska fan inte behövas restriktioner i form av beväpnad militär som bevakar våra landsvägar. Hur förbannat svårt ska det vara inse detta?

Exact vad finnarna har gjort,staten ska visa vägen..POLIS MILITÄR VAD SOM HELST STOPPA IDIOTER...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Vilka korkade, självupptagna bondläppar Stockholmare är. Jag hörde nyss en massa randoms bli intervjuade på stan och mentaliteten verkar vara ”Nämen om alla andra går ut så vill ju jag också göra det”

Finns det länk på källa? Vill gärna höra vad de säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
495 på sjukhus är 45 fler än igår.
85 IVA är 8 fler än igår.
Hvor finner man de opplysningene om hvor mange som er innlagt på sykehus og hvor mange som er på IVA med coronavirusinfeksjon i Sverige totalt?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Du kan inte jämföra Sverige med ett land som bor hemma hos sina föräldrar till dom är 35, kindpussar och fingerpullar varandra varje dag och som röker som borstbindare.

Och som, dessutom, blev helt överrumplat av en stor dold spridning av smittan som pågått i veckor.
Citera
2020-03-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Det är precis samma typer av människor som spritt sjukdomen i såväl Spanien som Italien. Människor som konsekvent fortsätter att gå emot rådande rekommendationer och lever sitt liv precis som vanligt.

Jag uppskattar att debatten äntligen har börjat riktas mot oansvariga medborgare istället för staten och FHM. Det är min starka övertygelse att det är medborgarna själva som kan stoppa denna farsot. Det ska fan inte behövas restriktioner i form av beväpnad militär som bevakar våra landsvägar. Hur förbannat svårt ska det vara inse detta?

Vad i helvete är det som är så svårt att förstå?! Det GÅR INTE att stoppa det här. Det är en pandemi!!! Det man möjligen kan göra är att köra hårdare restriktioner och skjuta problemet framför sig. Man orkar fan inte se mer av alla er jävla gökar som bara skriker om karantän hit och dit. Vi förstår att ni är rädda. Men sluta handla och tänka irrationellt eller håll bara käften så får dom som har har mer än 65 i IQ sköta det här. Jävla klappträ!
Citera
2020-03-28, 16:48
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Jag ska ha koll på din statistik, jag är beredd på att lyfta på hatten ifall dina siffror stämmer men samtidigt får du vara beredd på kritik om det floppar.
Låt tiden visa

Jadå, jag tål kritik!

De faktiska siffrorna förresten, som får vissa att gå bananas (av rädsla eller frustration eller vad fan det nu är?) är från https://www.worldometers.info/coronavirus/ samt https://c19.se/

Så det är inget jag hittar på.

Sverige har alltså med andra ord haft mer eller mindre samma exponentiella ökning de senaste 9 dagarna som Italien hade från och med 25 februari och 9 dagar framåt.

Skrämmande eller ej, det är ren fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in