Citat:
Ursprungligen postat av
heavydutybody
Det som återstår efter man uteslutit det omöjliga är sant hur otroligt det än är.
Och att så många politiker, tjänstemän och forskare skulle vara så dumma samtidigt är helt enkelt omöjligt.
Ergo: De insåg att de inte hade resurser att genomföra adekvata åtgärder varken nu eller inom rimlig tid, så de hoppades på ett mirakel.
Men just det med att tillåta flyg från Iran och Italien m m utan att sätta folk i automatisk karantän (eller testa) är så overkligt idiotiskt att det är svårt att ens ha teorier om anledningar.
Ja, jag håller med. Jag undrar om Tegnell kan vara sinnessjuk? För så dum kan han ju inte vara, när han har gjort den karriär han ändå har gjort. Och sedan detta med att Löfven gömmer sig bakom honom, och inte vågar fatta några egna beslut förrän T ger klartecken. Hur galet är inte det?
Jag har alltid försvarat Löfven när folk kommer med det där "svetsar'n", för jag har tyckt att det var positivt att "arbetarpartiet" för en gångs skull valde en partiledare som har haft ett riktigt jobb. MEN det är tyvärr så, att människor som kommer från arbetarklassen och gör karriär, ofta har svårt med just beslutsfattande. De vågar inte tro på sig själva, vågar inte tro att de har rätten att fatta (särskilt stora) beslut. Kommer man från en släkt där nästan alla män varit makthavare av något slag, så faller det sig däremot naturligt att man själv också ska vara det.
Jag tror tyvärr att detta är orsaken till att Löfven gömmer sig bakom FHM... Vid sådana här krislägen behöver man en stark man som ledare, oavsett vad man tycker om sådana ledare annars.