2020-03-28, 14:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
102 döda, 10 stycken sedan igår 14:00. Vi ses efter sommaren då? Jag specificerar inte vilket år.

110 döda nu i Sverige
Citera
2020-03-28, 14:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Det som återstår efter man uteslutit det omöjliga är sant hur otroligt det än är.

Och att så många politiker, tjänstemän och forskare skulle vara så dumma samtidigt är helt enkelt omöjligt.

Ergo: De insåg att de inte hade resurser att genomföra adekvata åtgärder varken nu eller inom rimlig tid, så de hoppades på ett mirakel.

Men just det med att tillåta flyg från Iran och Italien m m utan att sätta folk i automatisk karantän (eller testa) är så overkligt idiotiskt att det är svårt att ens ha teorier om anledningar.

Ja, jag håller med. Jag undrar om Tegnell kan vara sinnessjuk? För så dum kan han ju inte vara, när han har gjort den karriär han ändå har gjort. Och sedan detta med att Löfven gömmer sig bakom honom, och inte vågar fatta några egna beslut förrän T ger klartecken. Hur galet är inte det?

Jag har alltid försvarat Löfven när folk kommer med det där "svetsar'n", för jag har tyckt att det var positivt att "arbetarpartiet" för en gångs skull valde en partiledare som har haft ett riktigt jobb. MEN det är tyvärr så, att människor som kommer från arbetarklassen och gör karriär, ofta har svårt med just beslutsfattande. De vågar inte tro på sig själva, vågar inte tro att de har rätten att fatta (särskilt stora) beslut. Kommer man från en släkt där nästan alla män varit makthavare av något slag, så faller det sig däremot naturligt att man själv också ska vara det.

Jag tror tyvärr att detta är orsaken till att Löfven gömmer sig bakom FHM... Vid sådana här krislägen behöver man en stark man som ledare, oavsett vad man tycker om sådana ledare annars.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Dom tar väl helgledigt

Bara i Sverige.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det blir intressant samtidigt låter det psykopatiskt att kalla det intressant.
Men, men jag kanske själv kan hamna i statistiken. Man vet aldrig.
När jag kollar på worldometers känns det som att det är mer än ett virus.
Är det verkligen ca 800- 1000 gamlingar som avlider varje dag i Spanien samt Italien tex.
Tycker mer att viruset beter sig som ett gift.
Men det kanske ett virus kan göra.

Jo men exakt, man ska inte tolka det som att folk är psykopater eller helt känslokalla bara för att de anser att det ska bli intressant och se hur allt slutar, för ja det låter känslokallt men vi måste samtidigt komma ihåg att varje siffra är en individ och det är genom statistiken som vi förhoppningsvis kan lära oss hur vi ska bättra oss mot framtida pandemier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Jag tror också att detta är fallet. Vårdpersonalen är rena kamikaze-piloter tyvärr. Gamla sjuka ligger och dör i en sjuksäng, sen ut med denna och in med en ny direkt efter! Möjligen lite snabb desinfektion på madrassen och tror att det räcker.

Sjukvårdspersonal ska ha HELTÄCKANDE dräkter likt astronauter. Dessa löst sittande munskydd är bara en falsk trygghet som inte hjälper.
Ja det är verkligen idiotiskt med dessa skydd som man har i Sverige. Engångsgrejer som inte är säkra. Att det är engångsgrejer gör ju att de tar slut väldigt fort. Nu behövs heltäckande övertrycksdräkter som kan desinfekteras. Efter arbetspasset går man in i en dusch där man spolas av med rengöringsmedel med dräkten på. Det är helt ofattbart att man inte använder sådana i Sverige. Mycket säkrare och dessutom billigare i längden.
Citera
2020-03-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej exakt, så ännu värre för Vitalios infantila siffror...
Dock så dör väl många för att man måste prioritera bort äldre.
Video från Spanien:
https://www.youtube.com/watch?v=fU-zah3FHJw
Citera
2020-03-28, 14:08
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Vad menas med laboratoriebekräftade? De gissar gissar inte sjukdomsfall?
Att man tagit ett prov som visat sig vara positivt för viruset.
Citera
2020-03-28, 14:09
Medlem
Varför står det 105 döda i wordometer sedan igår, men nu rapporterar folkhälsomyndigheten 102 döda? Vilken är rätt?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vad menas med laboratoriebekräftade? De gissar gissar inte sjukdomsfall?

Bekräftade fall genom laboratorieanalys,
tydligheten syftar sannolikt till att du ska slippa spekulera i om det är Saidas avkommor som har spått i kaffesump.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Folkkhälsomyndighetens officiella statistik ligger nu på 102 döda.

Johhar inte Anders Tegnell där? Enligt honom var det ju så sent som i torsdags helt otänkbart att vi ens skulle nå 100 döda vid söndag kväll. Han sa ju att det inte var någon mening att räkna på så försvinnande små tal?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja men det tvingas inte. Även annan personal.

Jag vet, men jag tror att det skulle gå att göra om vi införde undantagstillstånd. För då gäller väl krigslagarna?
Citera
Medlem
Är det verkligen rimligt att våra politiker har mot folkets vilja lagt resurser på hbtq, genus, kultur och integration trots att extremt få efterfrågat detta? Jag vet mycket väl att S+V+MP har vunnit valet, men det är extremt få människor som efterfrågar just detta.

Istället går vår vårdpersonal ut i ett krig man inte kan vinna, utan utrustning och en arbetsgivare som absolut ger själva fan i personalens egna hälsa. Det är helt sjukt hur jag som ultrahöger känner mer för vår vårdpersonal än våra satans folkhatare inom S, V och MP. Vart fan är skyddsombuden? Vart fan är organiseringen? Vart fan står våra folkvalda upp för sina väljare?

Det är en fullkomlig katastrof att Dr.Tengele massavrättar vår vårdpersonal, systematiskt, långsamt en lång utdragen död bara för att kulturidioterna i Sthlm har fått åt helvette för mycket utrymme.

Det här slutar här och nu, aldrigmer kan vi tillåta hbtq-vänstern att ta resurser från det som är viktigt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in