2020-03-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Fredagsmys och TV är väl en väldigt tacky medeklassnorm så länge de inte möter samhällets problem själva

Om de stöter på problem så är det arbetarklassens fel.

Är inget tacky med fredagsmys. Snarare tvärtom och har vissa WT-vibbar med all skräpmat som chips, läsk och annat som inhandlas i många hem till fredagsmyset.

Att däremot fnysa åt fredagsmys och äta ostron med vitt vin på fredagkvällen... Det är tacky medelklass. Ingen kan väl på riktigt tycka att ostron är någon höjdare. Men det låter ju fint.
Senast redigerad av Mafia 2020-03-03 kl. 22:24.
Citera
2020-03-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia

Ingen kan väl på riktigt tycka att ostron är någon höjdare. Men det låter ju fint.

Har du provat ostron? Det är ju svingott. I alla fall på amerikanskt vis dvs med cocktailsås eller Tabasco. Men jag ger mig fan på att TM äter dem utan sås eller med en skvätt citron och isåfall håller jag med att det är tacky.
Citera
2020-03-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Har du provat ostron? Det är ju svingott. I alla fall på amerikanskt vis dvs med cocktailsås eller Tabasco. Men jag ger mig fan på att TM äter dem utan sås eller med en skvätt citron och isåfall håller jag med att det är tacky.

Jo, jag har ätit ostron vid flera tillfällen. Aldrig köpt det själv dock. Nobrainer för mig när man ska välja mellan skaldjur och ostron.
Citera
2020-03-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jo, jag har ätit ostron vid flera tillfällen. Aldrig köpt det själv dock. Nobrainer för mig när man ska välja mellan skaldjur och ostron.

Ostron är skaldjur.
Citera
2020-03-06, 00:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
* Slänga ut hundratusen för en semesterresa med familjen, utan att blinka, för att vara med familjen, och sen när man kommer hem jobba över som faaaeeen för att få råd med en till

* fixa tacky fejknaglar med glitter och skit som måste fixas varannan vecka till hutlösa summor (och tycka det ser bra ut fast man kunde gjort det bättre hemma)

* dessa jävla MK-väskor (fast de har väl börjat dö ut nu)

* köpa elbil utan att kolla om hemmagaraget har kapacitet för laddning
Citera
2020-03-06, 00:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Du köper alltså ett värdelöst armband för 65.000 och känner dessutom att du måste nämna det i en tråd på flashback där du i samma andetag dissar folk som inte vill flyga med Ryanair. Okej.
Vaddå? Bara tacka och ta emot. Det är ju ett fantastiskt exempel på Tacky Medelklass som vi har fått här i tråden helt gratis. Snubben kan alltså inte köpa ett dyrt armband till sin fru utan att nämna det på Flashback.

* TM är folk som köper dyra saker och nämner det i förbigående i en tråd på flashback för några sekunders spegelglans.
Citera
2020-03-06, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vaddå? Bara tacka och ta emot. Det är ju ett fantastiskt exempel på Tacky Medelklass som vi har fått här i tråden helt gratis. Snubben kan alltså inte köpa ett dyrt armband till sin fru utan att nämna det på Flashback.

* TM är folk som köper dyra saker och nämner det i förbigående i en tråd på flashback för några sekunders spegelglans.

Jo iofs fast jag tror han trollar för i en annan tråd skriver han att folk är avis på hans Volvo. Vem fan är avundsjuk på att någon rattar en Volvo V90? Kanske i en fattig byhåla nånstans där 98% av befolkningen går på soc, men bor man där så tillhör man knappast TM-kategorin.
Citera
2020-03-06, 00:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanBonnjaevel
Vad är konsultdojor?
På tal om dojor, är det inte lite överklasstacky att ha ett utvalt par "hans & hennes" dyra märkesskor strategiskt utplacerade i hallen?

Typ Gucci, YSL etc
Citera
2020-03-28, 15:49
Medlem
Att ha en sån här tavla: https://desenio.se/sv/stockholm-30x40cm-?gclid=EAIaIQobChMI-5bOgbS96AIVE5AYCh1WDQfFEAQYBiABEgJ0hPD_BwE

Som det står

STO
CKH
OLM

på, för att det ska va lite ball.

Annars är det väl att lägga mycket pengar på sådant som man annars skulle kunna handla för en tjuga på Ikea. Jag tänker t.ex. på: grytunderlägg, sådana där tygstycken som man har när man ska ta ut plåten ur ugnen, galgar till garderoben, vattenkanna osv osv.

Dessa saker kan man få för 40:- på ikea så kan man lägga in resten på sparande.

Men tacky medelklass ska kila ner till designtorget eller åhlens och köpa marimekko grytlappar för 499:- sedan köpa grytunderlägg på Fotografiska med konstigt motiv för 500:- Vattenkannan köps på Lijevals konsthall för 700:- rostar igen direkt. Galgar på Ikea 10 pack för 20:- går inte för sig utan man köper någon läcker variant i strävt sidentyg med borstad aluminium på NK för 119:-/galge. Dessa tar man gärna fram när gästerna kommer på besök.

Daniel Wellington klocka, klassiskt, även mk-väska som nån nämnde tidigare
Citera
2020-03-28, 16:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Att ha en sån här tavla: https://desenio.se/sv/stockholm-30x40cm-?gclid=EAIaIQobChMI-5bOgbS96AIVE5AYCh1WDQfFEAQYBiABEgJ0hPD_BwE

Som det står

STO
CKH
OLM

på, för att det ska va lite ball.

Annars är det väl att lägga mycket pengar på sådant som man annars skulle kunna handla för en tjuga på Ikea. Jag tänker t.ex. på: grytunderlägg, sådana där tygstycken som man har när man ska ta ut plåten ur ugnen, galgar till garderoben, vattenkanna osv osv.

Dessa saker kan man få för 40:- på ikea så kan man lägga in resten på sparande.

Men tacky medelklass ska kila ner till designtorget eller åhlens och köpa marimekko grytlappar för 499:- sedan köpa grytunderlägg på Fotografiska med konstigt motiv för 500:- Vattenkannan köps på Lijevals konsthall för 700:- rostar igen direkt. Galgar på Ikea 10 pack för 20:- går inte för sig utan man köper någon läcker variant i strävt sidentyg med borstad aluminium på NK för 119:-/galge. Dessa tar man gärna fram när gästerna kommer på besök.

Daniel Wellington klocka, klassiskt, även mk-väska som nån nämnde tidigare
Fast MK-väskor är det väl bara tonårsbrudar som vill verka vuxna som har?
Citera
2020-03-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast MK-väskor är det väl bara tonårsbrudar som vill verka vuxna som har?

Tonårsbrudar som vill verka lite fina, inte dom som går naturbruk på gymnasiet i Örkelljunga direkt. Snarare ekånåmii på Norra real
Citera
2020-03-28, 16:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Tonårsbrudar som vill verka lite fina, inte dom som går naturbruk på gymnasiet i Örkelljunga direkt. Snarare ekånåmii på Norra real
Skit samma vilka tonåsbrudar det är, min poäng är att det just verkar vara småbrudar snarare än vuxna kvinnor som rockar MK-väskan. Det är ett märke, men ett ganska kasst sådant så dom har råd med en väska och kanske en plånbok. Lite samma sak som att köpa en Hugo Boss-tisha för att ge intryck av att bara. Boss-man men tishan är det enda man har råd med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in