2020-03-28, 13:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och hur mycket empati hade LW med HD
och hennes barn?

LW hade förstört livet för HD i sex år!
Varför skulle hon bry sig om det hänt
henne något?

Hon bryr sig uppenbarligen om SD, trots att denne knullat bakom ryggen på henne i minst 6 år och bl a använt sömnmedel för att hålla henne nedsövd när han gjorde det. En man som dessutom lovat att sluta när han blev upptäckt, men fortsatt med precis samma intensitet. En man som vidare raggat på andra kvinnor (lönlöst)...och, slutligen: begått ett mord.

LW förtjänar inte HD:s respekt på något vis, men jeeez. Är det inte riktigt jävla uppenbart vem HD ska rikta sin avsky mot?
Citera
2020-03-28, 13:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Va ?

Det har jag inte uppfattat ?
Har du källa på det ?

Hon terroriserade HD i över ett år för
att SD valde HD. Sedan april -17.
Finns att läsa i deras internethistorik
i FUP.
Citera
2020-03-28, 13:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
i FUP.

Men LW önskade ju inte livet ur HD för det .

Det skulle hon inte stå ut med , att se HD:s döttrar sörja sin mamma .

Kände L*ena och hon var alldeles för känslosam för att kunna ta livet utav någon eller vilja att någon skulle dö .
Hon skulle lidit utav så stora samvetskval så det hade knäckt henne helt och hållet .
Senast redigerad av landbandy 2020-03-28 kl. 13:37.
Citera
2020-03-28, 13:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är detta något som L*ena har sagt?

Nej, det är något som LW har gjort.
Under ett års tid för att hon blev kränkt
och avundsjuk för att SD valde HD.

Nu tar jag RT.
Citera
2020-03-28, 13:33
Medlem
Citat:
i FUP.
Om han nu valde HD sen april 2017 (som du påstår), varför låg han med LW ända tills den 11 maj 2018? Han manipulerade LW. Han visste att om han drog sig undan lite, så ökade han LWs intresse för honom. Människan funkar tyvärr så. Och det funkade tvärtom också. LW backade, och då kom SD rännande med k*ken i högsta hugg.

Det var inte EN som dansade. De var TVÅ. Peta in det i din arma skalle.
Citera
2020-03-28, 13:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Kul att du uppskattade det.
Jag skrev ett otroligt långt inlägg ganska sent i går kväll om HD's förhör som du gärna får titta på.
Kanske kan du hitta nåt där att spinna vidare på.
Eftersom inlägget var så långt, så tror jag att många bara scrollat förbi det, vilket jag har full förståelse för. Jag fann inget sätt att dela upp det på, så jag postades som en enda stor klump av information och tankar och höll tummarna för att nån lyckas fastna för nåt.

Jag tycker att ju mer man läser i FUP och ju fler gånger man läser deras förhör, så hittar man mer och mer pusselbitar.

Läste det mycket bra inlägget igår!

Det var därför jag skrev "sammanställningar". Tänkte svara idag på det du skrev igår, men det hade drunknat i sedvanligt tjafs, religiöst stenkastande, sjukt hat och könsord. Tyvärr.

Om folk lät bli att mata trollen, så skulle vi kunna ha en mycket intressant diskussion om mordet här. Det finns många smarta och tänkande personer i tråden, som man kan föra vettiga diskussioner med. Du är en av dem.

Det långa inlägget igår var väldigt bra och det speglar precis min känsla gällande HD, när jag läste det.

HD´s idiotiska, lögnaktiga och svamlande förhör var något av det första jag läste i FUP, detta eftersom jag aldrig trott att hon är helt oskyldig.

Att läsa hennes förhör har stärkt min åsikt rejält i denne fråga. Samtidigt som jag dessutom undrar över VARFÖR både JG och HD anser sig stå över svensk lag om de nu är "oskyldiga"?

Kommentaren "Jag hoppas hon är död" sammanfattar väl det hela rätt bra.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-28, 13:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men LW önskade ju inte livet ur HD för det .

Det skulle hon inte stå ut med , att se HD:s döttrar sörja sin mamma .

Kände L*ena och hon var alldeles för känslosam för att kunna ta livet utav någon eller vilja att någon skulle dö .
Hon skulle lidit utav så stora samvetskval så det hade knäckt henne helt och hållet .

Verkligen känslosam..elaka känslor

Aktbilaga 146 sid 147.
Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

-----------
Fy fan sån ondskefull människa.
Citera
2020-03-28, 13:43
Medlem
landbandys avatar
Orkar verkligen inte med den här skiten .

Att läsa om att det var rätt att LW mördades ....

Så OM en människa ligger med en gift kvinna/ man,
då skall man alltså dö ?

Är det vad som kommit fram i denna tråd ?

Vem mördaren är , är alltså rätt ovesäntligt ,eller ?

Suck ...

Trodde det största ansvaret låg hos den gifte när det gäller att hålla sig inom äktenskapets ramar ?
Just i att tillåta sig/ icke tillåta sig, att gå förbi det man lovat när man gifte sig ?

Men jag har väl fel som vanligt ?

En annan sak som SD skulle ha varit noga med att tala om för LW; var ju att enligt HD så fick han vänsterprassla ( spekulation ) MEN OM HD fick reda på att vänsterprasslet var just LW skulle hon bli så arg så mord mycket väl skulle kunna ”komma upp på tapeten ” .

Då hade LW kanske kunnat ( vem vet ?) tänkt till , om hon verkligen ville riskera sin död och sina barns sorg , om så skulle bli fallet.

Då skulle hon också kunnat läst av att ALLT egentligen handlade om SD :s nöjsamhet inklusive HD , och att LW enbart var en fungerande bricka i spelet som gynnade de inblandade så länge som det sköttes så som SD ville ..

Något i den stilen ...?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-28 kl. 14:02.
Citera
2020-03-28, 13:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
När man under två års tid har blivit kallad
för lögnare i tråden och har blivit hånad för
vad man läst mellan raderna och tolkat och
det sedan visar sig ha varit rätt, när vi
äntligen kan läsa FUP, så är jag inte en
bättre människa än att jag vill visa det i
tråden. Jag vet att det har gått till
överdrift men så fort jag tror att jag är klar
så hittar jag något annat intressant i FUP.

Nej, ingen fick mörda henne. Ändå var det
någon som gjorde det och jag vill veta
varför. För mig räcker inte förklaringen att
SD skulle vara en psykopat. Något som ses som en absolut sanning här trots att ingen
här vet någonting om det.

SD är psykopat för att han tror att verkligheten borde hänga med i svängarna och följa hans önskemål, oavsett ev. små detaljer o skillnader som kan förekomma eller uppkomma. Ett av skälen till att den inte gör det är att han själv bryter mot både verklighet (kontrakt) och önskemål när han är otrogen. Eftersom han tror att verkligheten borde rätta in sig efter detta.

SD är kanske inte nödvändigtvis psykopat i och för sig, men slutsumman är den den är.

Han kräver med livet som pris däremot att LW ska hedra deras informella kontrakt. Vilket förstås hade varit prima för honom, men kanske inte för henne, och nu blev det inte så. Grannar som de va och geokompisar o allt.

Den typen av problemhantering är nog, i kontexten, lite psykopatisk. Sjutton slag också.

Däremot skulle jag gärna vilja veta mer om deras allra sista kommunikationer. Om HD:s logg där hade större signifikans eller om SD uppfattade det som att deras maniska närhet övergått i manisk förföljelse.

Sen att LW inte kan sätta civila gränser för sitt beteende understryker bara behovet av att hedra ingångna kontrakt och följa lagliga vägar.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-28 kl. 14:04.
Citera
2020-03-28, 13:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Verkligen känslosam..elaka känslor

Aktbilaga 146 sid 147.
Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

-----------
Fy fan sån ondskefull människa.

Ja men varför tog SD in denna ondskefulla människa ?
Varför vidrörde han denna överhuvudtaget när han visste hur ond hon var ?
Citera
2020-03-28, 13:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Läste det mycket bra inlägget igår!

Det var därför jag skrev "sammanställningar". Tänkte svara idag på det du skrev igår, men det hade drunknat i sedvanligt tjafs, religiöst stenkastande, sjukt hat och könsord. Tyvärr.

Om folk lät bli att mata trollen, så skulle vi kunna ha en mycket intressant diskussion om mordet här. Det finns många smarta och tänkande personer i tråden, som man kan föra vettiga diskussioner med. Du är en av dem.

Det långa inlägget igår var väldigt bra och det speglar precis min känsla gällande HD, när jag läste det.

HD´s idiotiska, lögnaktiga och svamlande förhör var något av det första jag läste i FUP, detta eftersom jag aldrig trott att hon är helt oskyldig.

Att läsa hennes förhör har stärkt min åsikt rejält i denne fråga. Samtidigt som jag dessutom undrar över VARFÖR både JG och HD anser sig stå över svensk lag om de nu är "oskyldiga"?

Kommentaren "Jag hoppas hon är död" sammanfattar väl det hela rätt bra.

#TeamÅsaHiding
Det existerar inte en enda kvinna som inte tänkt samma tankar givet Lena terroriserat henne som hon gjorde med stackars HD .
Det gäller i högsta grad dig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-28 kl. 13:46.
Citera
2020-03-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har läst det mesta av HD's förhör och har noterat lite smått och gott som liksom inte går ihop osv
för den som orkar läsa:

Sida 412 a. 149:
Förhörsledaren berättar för HD att SD i sitt första förhör den 15e maj sagt att han fick reda på att
dörren till LW stod öppen genom hans före detta fru och att han före detta fru fått höra det från en annan person.
HD ger som motsvar att SD har sagt till HD att dörren var öppen. Hon tror att det var N0a som berättade det för honom.

I detta första förhör säger även SD att HD är den som har motiv för mordet.
Han har senare också sagt till polisen att det var HD som berättat för honom att man hittat LW's kropp. (Alltså.... vilken ynkrygg)

148/84
N*a frågade Stefan om han vet var hans mamma är. Stefan svarade att han inte visste det. Stefan sa att han hade haft chat-kontakt med Lena vid 22-tiden kvällen innan och att chatten fick ett konstigt avslut. Noa vet inte varför Stefan och Lena hade kontakt, han trodde inte att de fortfarande hade kontakt. Noa förstår inte vad Stefan menade med att det fick ett konstigt avslut. N*a frågade inte heller. Stefan sa något om lycka till och sedan avslutades samtalet.

Så vitt jag kan utläsa så sa inte Noa något alls om att ytterdörren stod öppen.

--------

Förhör med Wesstr*m, N*a; 2018-11-19
148/88

Han ringde sedan nästa nummer och där svarade Stefans dotter Wilma. N*a ombeds att försöka erinra sig vad han sa och vad Wilma sa i samtalet? N*a kände igen Wilmas röst och N*a presenterade sig och sa nåt i stil med Hej Wilma det är N*a kan jag få din pappas nummer N*a satte på högtalaren i sin telefon och skrev sedan in numret i anteckningarna i sin telefon. N*a tackade för att han hade fått telefonnumret och avslutade sedan samtalet. Noa tillfrågas om han sa något ytterligare till Wilma om varför han ville ha Stefans telefonnummer, N*a säger att han sa inget om detta utan han frågade bara efter numret.

N*a säger att han är helt säker på att han inte sa något ytterligare och Wilma frågade heller inte varför N*a behövde ha Stefan nummer. Noa ringer sedan direkt till Stefan på det nummer som han fått av Wilma. Vad sa han till Stefan under samtalet med honom, vad sa Stefan? N*a uppger att han efter all den tid som har gått inte längre har ett klart minne av samtalet. N*a minns att han sa Hej Stefan och att Stefan sa Hej N*a när han ringde. Stefan verkade inte frågande utan snarare ganska neutral. Han lät inte förvånad att N*a frågade efter sin mamma. Detta har N*a funderat en del efteråt på, eftersom om han skulle ha ringt hem till vem som helst vid den tidpunkten och frågat efter sin mamma så skulle den personen säkerligen blivit förvånad vilket han inte uppfattade att Stefan blev. N*a frågade Stefan om han visste vart hans mamma var. Stefan sa att han inte vet vart Lena var. N*a berättade inget om att de hade kommit till hennes bostad och att hon inte var där. N*a har svårt att minnas exakt vad de mer pratade om men han vet att Stefan sa något om att han önskade att han kunde hjälpa till.

Allt ovan säger att HD ljuger när hon säger vem hon fått uppgifterna ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in