2020-03-28, 14:07
Medlem
landbandys avatar
Att ligga med någon på jobbet eller inom en fritidssysselsättning är ju inte så bra när man väl inte vill ligga mer , för då ser man ju denne person hela tiden fortsättningsvis och kan ju bli trött på det , så det kanske är bra att ha privatlivet lite mer för sig självt , eller vad tror Ni ?

Det blev ju så tokigt att SD övertalade LW med att börja med geocaching som hon sen höll på med vidare , med eller utan ligg med SD .
Hade de aldrig börjat ligga så hade ju ingen alls brytt sig om vem som geocachade med vem.

Så vissa ”saker” skall nog enbart ske i ”Vegas ” .

Suck ..

Hade ingen aning om att folk låg med varandra därute i skogen bland geo-burkarna ??

Så för mig blev det en ny info ..
Senast redigerad av landbandy 2020-03-28 kl. 14:18.
Citera
2020-03-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att ligga med någon på jobbet eller inom en fritidssysselsättning är ju inte så bra när man väl inte vill ligga mer , för då ser man ju denne person hela tiden fortsättningsvis och kan ju bli trött på det , så det kanske är bra att ha privatlivet lite mer för sig självt , eller vad tror Ni ?

Det blev ju så tokigt att SD övertalade LW med att börja med geocaching som hon sen höll på med vidare , med eller utan ligg med SD .
Hade de aldrig börjat ligga så hade ju ingen alls brytt sig om vem som geocachade med vem.

Så vissa ”saker” skall nog enbart ske i ”Vegas ” .

Suck ..

Rent generellt är det nog en bra idé att dela fritidssysselsättning med sin partner, men en dålig idé att vara otrogen mot sin make/maka.

SD hade kunnat nöja sig med att geocacha m LW.
Citera
2020-03-28, 14:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja men varför tog SD in denna ondskefulla människa ?
Varför vidrörde han denna överhuvudtaget när han visste hur ond hon var ?
Han var kåt och ville sneknulla liksom en allför stor andel män som kvinnor vill. Det eggade honom säkert att sätta på en sexgalen Pastor. Tämligen övertygad han misstog hennes skada att bli avvisad som kärlek och smickrades av det. I vilket fall utnyttjade han hennes sjuka binding till honom.

Vad jag har svårt för är att han lurade sin fru gång på gång med lögner under flera år.
Likaså med Lena som knullade en gift man hon vigt under flera år.

Alla är vi människor och fel kan ursäktas men vad fan i FLERA ÅR gör man inte fel om man inte förlorat självrespekten helt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-28 kl. 14:30.
Citera
2020-03-28, 14:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han hade ju en kandidat, någon som skulle kunna ersätta HD. Kommer inte ihåg namnet men tror att det började på A.

Jaha ok det har jag missat. Var hon villig kandidat? Svårt att tänka sig en tredje kvinna som ville dela livet med den pajasen.
Citera
2020-03-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
148/84
N*a frågade Stefan om han vet var hans mamma är. Stefan svarade att han inte visste det. Stefan sa att han hade haft chat-kontakt med Lena vid 22-tiden kvällen innan och att chatten fick ett konstigt avslut. Noa vet inte varför Stefan och Lena hade kontakt, han trodde inte att de fortfarande hade kontakt. Noa förstår inte vad Stefan menade med att det fick ett konstigt avslut. N*a frågade inte heller. Stefan sa något om lycka till och sedan avslutades samtalet.

Så vitt jag kan utläsa så sa inte Noa något alls om att ytterdörren stod öppen.

--------

Förhör med Wesstr*m, N*a; 2018-11-19
148/88

Han ringde sedan nästa nummer och där svarade Stefans dotter Wilma. N*a ombeds att försöka erinra sig vad han sa och vad Wilma sa i samtalet? N*a kände igen Wilmas röst och N*a presenterade sig och sa nåt i stil med Hej Wilma det är N*a kan jag få din pappas nummer N*a satte på högtalaren i sin telefon och skrev sedan in numret i anteckningarna i sin telefon. N*a tackade för att han hade fått telefonnumret och avslutade sedan samtalet. Noa tillfrågas om han sa något ytterligare till Wilma om varför han ville ha Stefans telefonnummer, N*a säger att han sa inget om detta utan han frågade bara efter numret.

N*a säger att han är helt säker på att han inte sa något ytterligare och Wilma frågade heller inte varför N*a behövde ha Stefan nummer. Noa ringer sedan direkt till Stefan på det nummer som han fått av Wilma. Vad sa han till Stefan under samtalet med honom, vad sa Stefan? N*a uppger att han efter all den tid som har gått inte längre har ett klart minne av samtalet. N*a minns att han sa Hej Stefan och att Stefan sa Hej N*a när han ringde. Stefan verkade inte frågande utan snarare ganska neutral. Han lät inte förvånad att N*a frågade efter sin mamma. Detta har N*a funderat en del efteråt på, eftersom om han skulle ha ringt hem till vem som helst vid den tidpunkten och frågat efter sin mamma så skulle den personen säkerligen blivit förvånad vilket han inte uppfattade att Stefan blev. N*a frågade Stefan om han visste vart hans mamma var. Stefan sa att han inte vet vart Lena var. N*a berättade inget om att de hade kommit till hennes bostad och att hon inte var där. N*a har svårt att minnas exakt vad de mer pratade om men han vet att Stefan sa något om att han önskade att han kunde hjälpa till.

Allt ovan säger att HD ljuger när hon säger vem hon fått uppgifterna ifrån.

Håller med. Det är konstigt att HD vågade sig på att berätta för sin chef. Antagligen var hon så uppfylld över vad som hänt att det rann över. Eller också hade hon vant sig vid att ha en sanning på privatplanet och en annan på jobbet.

Tidigt i tråden funderades det på om SD och HD hade ett s.k. öppet äktenskap och tillät varandra att vänstra. EGT skrattade åt att Sillen skulle vara pojkvän till HD, men annars hade man kunnat tro på det. Det har funnits trådmedlemmar som hävdat att HD på jobbet sagt att det var skönt att SD skaffade sig sex från en annan, men också skribenter som aldrig tror att HD skulle sagt ngt sånt. Det hör väl inte till kärnan av vad som borde funnits i FUP, men jag har inte hittat ngt sådant än. Att SDtycker att HD har motiv, talar för att han kanske inser att HD inte var med på att det var öppet? Kan också vara så att HD var med på det då hon var sjuk, men att sedan, när hon inser att SD sår split mellan henne och LW, kräver hon att han slutat träffa LW.
Citera
2020-03-28, 14:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Håller med. Det är konstigt att HD vågade sig på att berätta för sin chef. Antagligen var hon så uppfylld över vad som hänt att det rann över. Eller också hade hon vant sig vid att ha en sanning på privatplanet och en annan på jobbet.

Tidigt i tråden funderades det på om SD och HD hade ett s.k. öppet äktenskap och tillät varandra att vänstra. EGT skrattade åt att Sillen skulle vara pojkvän till HD, men annars hade man kunnat tro på det. Det har funnits trådmedlemmar som hävdat att HD på jobbet sagt att det var skönt att SD skaffade sig sex från en annan, men också skribenter som aldrig tror att HD skulle sagt ngt sånt. Det hör väl inte till kärnan av vad som borde funnits i FUP, men jag har inte hittat ngt sådant än. Att SDtycker att HD har motiv, talar för att han kanske inser att HD inte var med på att det var öppet? Kan också vara så att HD var med på det då hon var sjuk, men att sedan, när hon inser att SD sår split mellan henne och LW, kräver hon att han slutat träffa LW.

Det var nog adrenalinet som talade där. Antingen för att hon varit delaktig eller rent av med vid mordet.

Hon säger sig ju också att ha haft sex med andra både före, under, efter äktenskapet med SD. Och det kan man ju ta sig en funderare över vad det betyder.

HD som vissa vill ha till oskyldig ängel, hon är nog inte så oskyldig...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det var nog adrenalinet som talade där. Antingen för att hon varit delaktig eller rent av med vid mordet.

Hon säger sig ju också att ha haft sex med andra både före, under, efter äktenskapet med SD. Och det kan man ju ta sig en funderare över vad det betyder.

#TeamÅsaHiding
DET har jag fullständigt missat. Har du nån aning var man kan hitta detta bland allt i fupen? Förutom Sillen så trodde jag hon var trogen SD. Trodde dock i och för sig hon höll ihop knäna, men ändå.
Citera
2020-03-28, 14:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

#TeamÅsaHiding

Ja, de var väl fortfarande gifta när HD var intim med Sillen. Hon tänkte väl att SD har varit otrogen mot henne i 6 år, so why not?
Citera
2020-03-28, 14:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DET har jag fullständigt missat. Har du nån aning var man kan hitta detta bland allt i fupen? Förutom Sillen så trodde jag hon var trogen SD. Trodde dock i och för sig hon höll ihop knäna, men ändå.

I ett förhör när hon tillfrågas om sitt sexliv. Minns tyvärr inte vilket.
Citera
2020-03-28, 14:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

#TeamÅsaHiding

Just den där "före, under, efter" tycker jag dock är lite lurig i skriftform. Betyder det "ja, jag har haft älskare före, under och efter äktenskapet", eller letar hon orden a'la "eh...före, nej under, menar efter" ?
Skulle vilja höra den där konversationen innan jag avgör.
Citera
2020-03-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Just den där "före, under, efter" tycker jag dock är lite lurig i skriftform. Betyder det "ja, jag har haft älskare före, under och efter äktenskapet", eller letar hon orden a'la "eh...före, nej under, menar efter" ?
Skulle vilja höra den där konversationen innan jag avgör.
Eller säger hon det för att det inte ska se ut som ett svartsjukemord?
Citera
2020-03-28, 14:54
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

#TeamÅsaHiding

Både SD och HD hade sex med andra under sitt äktenskap. Att motivet till mordet skulle ha med HD att göra känns mindre sannolikt.

Tror att motivet var en blandning av besatthet, hatkärlek och kontrollbehov.
SD var besatt av LW (liksom hon var av honom) och han klarade inte av att hon höll på att glida ur hans grepp, hennes förändrade beteende under våren 2018 vittnar ju flera om i FUP. Påväg bort, sakta men märkbart. Helt klart ett sannolikt motiv.

Detta med att LW blött under samlag med SD är ju särskilt intressant, då fem olika män (som haft sex med LW) är kallade som vittnen för att vederlägga den teorin.
SD har trasslat in sig i lögner -rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in