2020-03-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Bara 18 döda till idag så hålls min prognos fint. Spelar dock ej någon roll om prognosen nås idag eller imorgon, eller övermorgon, det är kurvan som helhet som är viktigast.

Skall bli spännande.

Fruktansvärt, men spännande.

Räkningen för alla döda kan skickas till Tegnell och Löfven, samt idioterna som står bakom dessa.

Så hur ser din prognos ut för kommande vecka.
Citera
2020-03-28, 14:33
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja. I stort sett borta allt. Fått tillbaka konditionen. Storstädat här hemma. Var ett tag sedan jag kunde det. Blivit piggare också.
Det enda som känns ännu är retning långt ner i luftrören. Får inte riktigt bort det som sitter där.
Ska prata med min chef på måndag och se om jag kan börja jobba igen.

Icke då! Du håller dig hemma min gode medmänniska!
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shhnake
Varför sätts Stockholm inte i karantän NU? Vad är det de väntar på egentligen? Att halva befolkningen ska bli smittad först eller, så att de sedan kan sätta oss i en verkningslös karantän

Helt fullt på byggvaruhusen. Stängs stockholm, var ska folk köpa sina plankor till altanrenoveringen?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Nja. Alla feminiserade arbetande män i Stockholm sysslar nog inte mycket med gruvarbete.
Finns väl teorier om att män har fler av någon sorts receptor i lungan som viruset sätter sig i och därför är mer benägna att avlida har jag för mig.

Ja kvinnor kan väl få tro på sådana konspirationsteorier och tro på det Grejen jag tror. Män lever kortare i gemen, män har jobb där de utsätter saker som sina lungor för skit mer ofta, män röker nog också mera.

I hela landet.
Citat:
40 kvinnor har dött och 62 män.

Det är ju ganska mer jämlikt än hur det sett ut i resten av världen. Men då är ju Sverige. Här ska vi dö så jämlikt som möjligt också.
Citera
Medlem
AgentJoyBoys avatar
En intressant jämförelse med coronasmittan i Sverige kontra massinvandringen.

När en stort antal ekonomiska migranter nådde Sverige hette det att ”vi ska inte räkna en enda krona på vad människoliv kostar” och att man inte ska ställa ”grupp mot grupp”.

Idag heter det att man inte har resurser ens till att skydda vårdpersonal och att äldre ska lämnas att dö när vi får en stor anstormning av sjuka.

Med facit i hand så ser vi att Sveriges maktelit valde prioritera män från MENA över sin egen befolkning.

Förhoppningsvis ett sunt uppvaknande för många sosse-zombies.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Svensk läkare drabbad, kan man ha sån jävla tur det är Dr mikael på tv4.

Tegnell håller nere våra dödstal, vår taktik är skottsäker o trygg, tack tegnell.
Citera
2020-03-28, 14:34
Medlem
Enda gången man vill bo i nån liten håla ingen hört talas om.

Att bo i Sthlm minskar inte oddsen direkt.

Varför ingen fullständig karantän?
De enda som ska jobba är de som arbetar i livsmedelsbutiker och kan köra ut mat.
Anställ fullt friska människor att köra ut mat.

Alla andra ska vara hemma
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja. I stort sett borta allt. Fått tillbaka konditionen. Storstädat här hemma. Var ett tag sedan jag kunde det. Blivit piggare också.
Det enda som känns ännu är retning långt ner i luftrören. Får inte riktigt bort det som sitter där.
Ska prata med min chef på måndag och se om jag kan börja jobba igen.

Härligt att höra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shhnake
Varför sätts Stockholm inte i karantän NU? Vad är det de väntar på egentligen? Att halva befolkningen ska bli smittad först eller, så att de sedan kan sätta oss i en verkningslös karantän

Troligtvis handlar det om ekonomi och ideologi.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag läste att vi skulle få testkit av bra kvalitet, de som användes i Wuhan.

Det kan nog stämma. För vi skulle inte få så många. Så det är nog en bättre sort.

De länder som har köpt in mycket stora kvantiter har nog fått en sämre sort.

Sen undrar jag vart norskarna köpt sina?
Citera
2020-03-28, 14:35
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Svensk läkare drabbad, kan man ha sån jävla tur det är Dr mikael på tv4.

Tegnell håller nere våra dödstal, vår taktik är skottsäker o trygg, tack tegnell.

Det är en akutläkare som arbetar för Capios läkarbilar i Stockholm. Enligt uppgift fick de en period arbeta helt utan skydd. Nu har de skyddsmask 90.
Citera
2020-03-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Februari:
Sjukvården tog inte höjd för vad som komma skulle, så de har inte skyddsutrustning så det räcker.
Mars:
Sjukvården tar höjd och funderar på att hyra en ishall till liken om det blir för många.
Samtidigt som en Afs-kille lyckades ju få tag på masker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in