2020-03-28, 09:32
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Välkommen in i Silly värmen Tommy

Tackar. Ska försöka bidra lite igen. Får se om man lyckas. Vilket jävla antiklimax allt är nu.

Btw Ekberg till oss. Känns som en riktigt bra och välscoutad värvning. Några kommentarer om honom du som sett mer.
Citera
2020-03-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Hur drar man sitt strå till stacken när man utnyttjar skattepengar för att gå till löner till miljonärer?

Precis! Pinsamt!
Citera
2020-03-28, 13:27
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Tackar. Ska försöka bidra lite igen. Får se om man lyckas. Vilket jävla antiklimax allt är nu.

Btw Ekberg till oss. Känns som en riktigt bra och välscoutad värvning. Några kommentarer om honom du som sett mer.

En bra värvning. Hade ett tyngre fjolår utan att va direkt dålig men i år varit bäste back tillsammans med AOM .

Hyfsad skridskoåkning och pass väger lite lätt ibland kan jag tycka. Finns mer plocka ut offensivt. Bara 26 med så några goda år kvar.

En back jag gärna sett kvar dock inte till vilken pris som helst.
Citera
2020-03-28, 14:01
Medlem
Säger ganska mycket om dessa klubbar som föreningar att utnyttja skattestålar från vanliga dödliga till att ge miljonärer. Usch, hatet gentemot dessa klubbar växte precis ytterligare.
Citera
2020-03-28, 14:04
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Säger ganska mycket om dessa klubbar som föreningar att utnyttja skattestålar från vanliga dödliga till att ge miljonärer. Usch, hatet gentemot dessa klubbar växte precis ytterligare.

Oväntat att det är Fusklunda, Fuskstad BK som ligger bakom det. Allt är som vanligt Malmö har väl förmodligen inget val med sin ekonomi.
Även HV skjutersnett plockar väl statliga pengar nu också.

Lär väl tyvärr sluta med att alla gör det om inte SHL eller staten sätter ner foten.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-03-28 kl. 14:08.
Citera
2020-03-28, 17:17
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Oväntat att det är Fusklunda, Fuskstad BK som ligger bakom det. Allt är som vanligt Malmö har väl förmodligen inget val med sin ekonomi.
Även HV skjutersnett plockar väl statliga pengar nu också.

Lär väl tyvärr sluta med att alla gör det om inte SHL eller staten sätter ner foten.

Ständigt dessa äckelföreningar.
Citera
2020-03-28, 17:25
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bedrövligt att klubbarna utnyttjar detta, dom pengarna skulle göra mer nytta på andra håll, fy fan.

Ja tex göra allting för att hjälpa äldre eller vad fan som helst som är utsatta i just denna situation.
Citera
2020-03-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det är tydligt vilka som glädjer sig åt coronans blitzkrieg-anfall på svensk hockey. Senaste 5 sidorna kan ni läsa om hur det sociala slutspelets två jumbolag tuggar fradga över lyckade värvningar och övergångar.

Kul med Klasen, Eddie och Berglund, men nu tar jag en tyst minut.

Jag tittade 5 sidor bak och jag hittade ingen, vare sig om Leksand eller Oskarshamn. Det enda jag hittade var dina beklaganden att alla är så inkompetenta och att du visste hur man löste allt.
Citera
2020-03-28, 18:11
Medlem
Citat:
Hur drar man sitt strå till stacken när man utnyttjar skattepengar för att gå till löner till miljonärer?

Nu vet jag inte detaljer om alla klubbar, men man har väl gått in i olika projekt för att hjälpa till (Rögle, HV, Leksand, Oskarshamn). Gäller säkerligen fler klubbar. Vidare kan man kanske tycka att rika klubbar borde skippa detta, men det skulle drabba fattiga klubbar med, eller snedställa balansen på icke sportsliga grunder. Bättre att alla gör det rakt av.
Citera
2020-03-28, 18:33
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Ständigt dessa äckelföreningar.

Växjö har väl fått drygt 100 miljoner i bidrag från Växjö kommun, många dagisplatser där
För att inte tala om Leksands trottoarkanter

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja tex göra allting för att hjälpa äldre eller vad fan som helst som är utsatta i just denna situation.

I Bundesliga skänker en del spelare/lag pengar till sjukvården nu, fast Barcelonas spelare går inte med på lönesänkning, snikna jävlar
Citera
2020-03-28, 18:59
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Växjö har väl fått drygt 100 miljoner i bidrag från Växjö kommun, många dagisplatser där

I Bundesliga skänker en del spelare/lag pengar till sjukvården nu, fast Barcelonas spelare går inte med på lönesänkning, snikna jävlar

VF. Du är så pinsamt slow. Ut i landet och titta i världen.
Ja, Växjö kommer säkert fortsätta få stöd för att driva hallarna även i framtiden också liksom de flesta klubbar som inte har en hallar att hyra av kommunen.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-03-28 kl. 19:04.
Citera
2020-03-28, 22:40
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Jo Växjös bidrag är een egen historia.
Kul att du pratar om trottoarkanter och ett program som blev fält i granskningsnämnden som din källa, du har förmodligen aldrig gått ut grundskolan och jag har överseende med det. Men herregud. Väx upp men relatera till faktabaserat under för guds skull.

Jo Växjös bidrag är en egen historia.
Kul att du pratar om trottoarkanter och ett program som blev fält i granskningsnämnden som din källa, du har förmodligen aldrig gått ut grundskolan och jag har överseende med det. Men herregud. Väx upp och relatera till faktabaserat underlag för guds skull. Mina ögon får cancer av din okunskap, höj nivån om du ska vara kvar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in