2020-03-28, 11:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Meehhh, hur menar du nu? Uppenbarligen lämnade Lena dörren på glänt för att någon (mgm) lurade ut henne. Hon hade knappast tänkt sig att stanna ute en längre stund. Eller gå långt bort. Då hade hon självklart låst dörren!

Men hon
1) lurades av mördaren att "gå en liten sväng".

Eller;

2) mördaren ställde dörren på glänt efter mordet för att förvilla.

Exakt, Och hade Lena vetat att hon skulle gå och bli mördad den kvällen så tror jag nog att hon skulle ha låst dörren efter sej.
Citera
2020-03-28, 11:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På vilket sätt ska denna lista som du nu knåpar på ha för betydelse för mordet?
Och dina citerade inlägg med fetningar från förhör med det som du anser vara viktigt att feta; alla fel som LW hade.

Jag tror inte att SD mördade L*ena för att hon hade det stökigt i hallen, att hon levde som en knarkare, att hon hade sina föräldrar som barnvakt, att L*ena lämnade Ca*ajjoo vid bilen, för att hon slutade som präst och istället började på hem för ensamkommande, att hon ansåg att det var fel att någon låg i samma vindskydd, att hon var ute och cahcade med honom på nätterna medan barnen var ensamma eller något annat som du har att klandra och hata L*ena för.

Mer än hälften av detta ovan är dina helt egna tolkningar och egna sanningar (glömde alla de gifta männen också) som jag inte anser vara sant.

Vilka gränser har du i din jakt på att mörda L*ena (på nytt)?
Ska du hänga ut män i tråden?

Jag håller fullkomligt med Tufsan här.

Du har tidigare hängt ut några män som du anser har varit gifta medan L*ena och de har haft en relation.

Tala om för mig varför det är viktigt att göra en lista?????

Jag tror dessutom inte på att t ex M.G.L var gift när L*ena och han hade ett förhållande (eller iaf under skilsmässa). Du hade rätt i att de hade haft ett förhållande tidigare, det hittad jag en källa på sedan. Men jag såg att någon sa i förhör att h*n hade rekommenderade L*ena att ML till L*ena (minns tyvärr inte vem som rekommenderade kontakten). Det som jag minns tror jag att det var någon inom kyrkan och jag tänkte att det skulle aldrig en person göra om han var gift. Jag får den uppfattningen att L*ena också tycker att ML är en mycket bra person, mycket bättre än SD och att hon har mycket dåligt samvete för att hon är otrogen mot honom med SD.

Du kanske har tron att det är någon annan som har mördat L*ena?

Annars kan jag inte se att en lista kan gagna NÅGON enda person.

Varken L*enas anhöriga, de olika männen som riskerar att bli helt felaktigt uthängda här eller för djupare förståelse för mordet och motivet.

Att du ens planerar att göra en sådan lista som skadar så många, och som bidrar till noll för tråden, visar hur långt ditt hat mot L*ena går.

Det är en vidrig tanke!

Du får ställa dina frågor till @Tufsankatt.
Det är hen som har bett om denna lista
(med hänvisning till aktbilaga).

Jag antar att jag måste specificera varje
man för att bli trodd. Att det inte räcker
med att jag räknar dem själv.

Eftersom hen aldrig ger sig (fråga
Rosamund) så tänker jag att det är bäst
att jag gör som hen vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Har du i FUP hittat hur många män LW hade ett sexuellt förhållande med under dessa år som ensamstående... ställde frågan tlll dig häromdagen när du skrev att den var full av exempel
.
Citera
2020-03-28, 11:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 75

"Detta var olustigt för en gång stod
Lena i sovrummet när jag låg i sängen och sov. Plötsligt stod hon bara där, hon skulle hämta
en grej sa hon. När Ulf efter detta ville ha sin nyckel blev hon helt förstörd."

Att ställa till en dramaqueen scen för att man fråntas privilegiet att smyga in andra människors sovrum när dom sover visar dom problem med att respektera andras integritet vilket blev Lenas död.

Ok, nu tycker jag att du tillräckligt många gånger försökt påvisa att LW var ett svin och att hon förtjänade att bli mördad (inlägget ovan är inte det mest representativa från dej, men det senaste.)
Det är ju din huvudagenda i denna tråd, så vitt jag förstår.
Kan du ta ett kliv åt sidan nu, eller tänker du harva på i samma hjulspår?
Ponera nu att ditt budskap att man måste söka motivet hos BO har nått fram.
Kan du därifrån lyfta blicken och se om du kan hjälpa till och hitta någon GM? Eller är det helt hopplöst i detta fall eftersom det finns en uppsjö av potentiella GM/GK då LW var ett sådant jävla praktsvin?
Vill du överhuvudtaget hjälpa till att hitta GM? Eller är du BARA intresserad av att fortsätta gå på om att BO bad om det, typ?
GM kanske rent av är en vardagshjälte, enligt ditt sätt att se?
Citera
2020-03-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Lisa Rehn är en mycket vacker, duktig och klok polis, som tack och lov aldrig skulle falla för en sådan slibbig typ som SD.

Ja, SD limmade desperat på allt. Men såvitt vi vet, efter denna omfattande FUP och all annan information, så lyckades han bara med två i sitt liv. HD och tyvärr LW.

Alla andra har nobbat honom. Inte ens hans familj kunde komma ihåg någon. Kanske någon tonårsromans möjligtvis, eller inte.

De kommer bara ihåg HD som har samma kropp och utseende som hans mamma (som han pussar PÅ munnen), som de säger.

De flesta ser tack och lov igenom den typen av "man" som han representerar.

#TeamåsaHiding

Denna typ av manliga individer finns det tyvärr gott om. Om man uttrycker ilska eller äckel över deras inviter, då tror de att man egentligen är "villig" men bara vill verka svår.

Pinsamt att ha en sk man som raggar på grannkvinnorna i kvartetet
Citera
2020-03-28, 12:05
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt, Och hade Lena vetat att hon skulle gå och bli mördad den kvällen så tror jag nog att hon skulle ha låst dörren efter sej.

Hur skulle Lena vetat att hon skulle bli mördad?
Citera
2020-03-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du får ställa dina frågor till @Tufsankatt.
Det är hen som har bett om denna lista
(med hänvisning till aktbilaga).

Jag antar att jag måste specificera varje
man för att bli trodd. Att det inte räcker
med att jag räknar dem själv.

Eftersom hen aldrig ger sig (fråga
Rosamund) så tänker jag att det är bäst
att jag gör som hen vill.
Jag har inte bett om någon LISTA...

Glorius 22/3 01.07
"Hela FUP är ju full med förhör med män som låg med henne!!!"

Mitt svar 22/3 08.19
"Hur många män får du det till som LW låg med under dessa år?"

Däremot har jag sagt att du kan skriva upp aktnr när du ändå räknar alla dessa män och detta bad jag om eftersom din trovärdighet inte är helt ok.
Citera
2020-03-28, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Finns det inget straff för att ” man lämnar ett omyndigt barn med öppen dörr i flera timmar ” ?

Det kunde ju ha gått riktigt illa .

Tjuvar kunde ha röjt därinne aggressivt och stört sig på barnet om det vaknat - vågar inte ens tänka tanken på vad som kan ha hänt då !!??...

Jag tänker att den största skadan har SD ändå gjort genom att mörda hans mamma, låta honom vakna på sin födelsedag utan sin mor och för evigt veta att den person som han tyckte var en snäll skojig farbror var en person som hade hotat att mörda honom och hans mamma så att blodet skulle rinna.

Om SD har gått tillbaka under natten, vid fyra-tiden för att hämta något, logga in på datorn eller hämta något och sedan lämnat dörren öppen med flit, kommer denna kille alltid att känna ett obehag runt att tänk om han hade vaknat, och gått ner.

Vad hade hänt då?

Att SD lagar sonens cache på ettårs-dagen för mordet, hans födelsedag och besöker självaste mordplatsen (vilket SD berättar på förhör; att minnesplatsen inte har den betydelse för honom. Sant eller inte?)

Jag tänker att SD fortsätter att hämnas på L*ena genom dessa gester.

Kan ett barn som AW lita på någon efter detta?

En fruktansvärd person är SD.

Vem är ond och vem är god?
Citera
2020-03-28, 12:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har inte bett om någon LISTA...

Glorius 22/3 01.07
"Hela FUP är ju full med förhör med män som låg med henne!!!"

Mitt svar 22/3 08.19
"Hur många män får du det till som LW låg med under dessa år?"

Däremot har jag sagt att du kan skriva upp aktnr när du ändå räknar alla dessa män och detta bad jag om eftersom din trovärdighet inte är helt ok.

Du kräver ju bevis på allt jag skriver så hur
en aktbilaga skulle räcka åt dig förstår jag
inte. Men om du själv vill läsa om dessa
män så föreslår jag aktbilaga 150.

Om du, hoppsann och Notknapparen
fortsätter att ljuga och påstå att hon hade
ett fåtal älskare så kommer jag posta en
lista för att visa att ni har haft fel om det
från första början och ni fortsätter att
hävda det trots att ni har blivit motbevisade i FUP. Jag är så trött på era skönmålande lögner.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-28 kl. 12:38.
Citera
2020-03-28, 12:36
Medlem
Smhfs avatar
Ff aktbilaga 168 s 480, Lena messar med F*redrik R*oos

Lena Wesström ett "äktenskap" kan ju inte falla med sex års otrohet...

Sex års otrohet ska alltså accepteras?

Vilka har sett till att äktenskapet föll, hycklar-pastorn och SD är inte orsak till detta?!
Citera
2020-03-28, 12:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När man under två års tid har blivit kallad
för lögnare i tråden och har blivit hånad för
vad man läst mellan raderna och tolkat och
det sedan visar sig ha varit rätt, när vi
äntligen kan läsa FUP, så är jag inte en
bättre människa än att jag vill visa det i
tråden. Jag vet att det har gått till
överdrift men så fort jag tror att jag är klar
så hittar jag något annat intressant i FUP.

Nej, ingen fick mörda henne. Ändå var det
någon som gjorde det och jag vill veta
varför. För mig räcker inte förklaringen att
SD skulle vara en psykopat. Något som ses som en absolut sanning här trots att ingen
här vet någonting om det.

Nä, det räcker inte med att SD kan i beskrivande ordalag hotar att mörda A*ron?
Sina egna barn?
HD?

Hur sjukt är inte det????

Alla psykopater mördar inte.

Men den här mannen har tankar sedan långt tillbaka att lösa sina problem genom mord.
DET gör honom till en MYCKET FARLIG person.

Han är inte en dussinperson.

Ca 1 procent av befolkningen anses uppfylla kriterierna för psykopati.
En del lever vanliga liv, kommer aldrig att begå allvarliga brott, men förpestar tillvaron för sina medmänniskor ändå genom sitt egocentriska beteende.
En del blir kriminella, men mördar ändå inte. De kan vara bråkiga och känna sig stå över lagen och bryr sig inte om någon blir skadad.

Sedan finns det några som är beredda att döda för att lösa sina problem. De har stor tilltro till sig själva och kommer ofta undan genom sin charm och sin karismatiska utstrålning. De kan få människor runt om dom att agera i sina ärenden, likt Knutbypastorn och Arbogavinnan.

Och S*tefan D*avidsson.

Det är inte L*ena som är orsak till att SD planerade att ta livet av HD och barnen redan för länge sedan.
Citera
2020-03-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mycket bra och observant inlägg. Konstigt att polisen/förhörsledarna inte grävt mer i dessa uppenbara diskrepanser.

Som svar på ditt inlägg så säger jag att att det är alldeles uppenbart att båda två är involverade i mordet. Stefan gräver där Hanna pekar.

Jag tycker att det här är mycket intressant:

HD minns inte om W*ilma berättade för henne på morgonen innan jobbet eller senare att N0a ringde för han ville få tag på SD för att LW inte var hemma när dom kom (s. 215) Men hon tror att det var innan hon åkte till jobbet.
Tilläggas bör att HD åkte till jobbet runt 06:20 vilket då inte stämmer i tid alls! Precis efteråt ändrar hon sig och säger att hon inte minns nånting av den dagen. Hon minns inte ens att hon har pratat eller ens träffat kollegan som hon berättade för att LW var borta redan runt 8 på morgonen.

Till en början säger hon att hon och SD bara har haft kontakt via messenger angående LW's försvinnande den 15e.
Hopp till ett annat förhör så har hon pratat med honom i telefon när hon läste att LW var borta? (sida 67 a.149)
Hon velar mellan om det var på förmiddagen eller under lunchen. Detta ifrågasätter man under förhör 2019 pga att man inte hittar något samtal dom sins emellan.

Och varför är det intressant?
1+1=2

När SD skriver "Ledig?" till HD runt 7 på morgonen så är det antagligen så att dom två snabbt därpå PRATAR med varandra via, gissningsvis, Telegram och SD berättar då att N0a ringt precis? Det är därför man inte hittar samtalet i samtalsloggen. Det är också därför HD kan berätta för sin kollega redan runt halv åtta att LW är borta och det är då hon säger "Hoppas hon är död".
Men jag tror till 100 procent att hon visste det redan innan hon cyklade till jobbet.
Bara det att nu var SD tvungen att berätta för henne att N0a
redan börjat ana att SD är en trolig person som hon kan ha träffat eller pratat med sist.
Just det biten ingick inte i planeringen och det ställde till det.
Och han blir tvungen att skicka meddelande till HD igen när UW ber honom fråga runt i geokretsarna.
Och senare också JG.
Det ingick inte heller i planen.
Hela grejen med djungeltrumman var INTE en del av planen.
Deras plan var att spela HELT ovetandes, försvinna under radarn och hinna i väg till USA innan nyheten nådde dom? Nån gång har jag även funderat på om de till och med faktiskt hade för avsikt att hålla sig på rymmen i USA.

På sätt och vis så var antagligen N0as samtal till SD och SD's medddelande till HD 11.06 en stor orsak till att planen gick åt helvete eftersom tidslinjen blev helt fuckad av detta.
Citera
2020-03-28, 12:51
Medlem
Citat:
När man under två års tid har blivit kallad
för lögnare i tråden och har blivit hånad för
vad man läst mellan raderna och tolkat och
det sedan visar sig ha varit rätt, när vi
äntligen kan läsa FUP, så är jag inte en
bättre människa än att jag vill visa det i
tråden. Jag vet att det har gått till
överdrift men så fort jag tror att jag är klar
så hittar jag något annat intressant i FUP.

Nej, ingen fick mörda henne. Ändå var det
någon som gjorde det och jag vill veta
varför. För mig räcker inte förklaringen att
SD skulle vara en psykopat. Något som ses som en absolut sanning här trots att ingen
här vet någonting om det.
Motivet är definitivt inte de män LW träffat genom åren, eller de män hon delat kroppsvätskor med. Att du ens försöker dig på det är bara så jävla patetiskt. Du har ett enormt behov av att snacka skit om en död människa. Det du skriver säger inte ett skit om LW, men massor om dig. Tvi.

Motivet är troligen att HD berättade för SD att om de två skulle ha en chans att reparera sin relation så måste LW försvinna. Hur det skulle gå till sket HD i. SD gillar att ta bort problem genom att planera mord, och denna gång genomförde han det. HD visste vad som hänt redan på morgonen. När hon inte borde vetat alls. Detta har inget med LW att göra, utan enbart HD och SD. Och SDs jävla k*k, med vilken han tänkte för det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in