Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Mycket bra och observant inlägg. Konstigt att polisen/förhörsledarna inte grävt mer i dessa uppenbara diskrepanser.
Som svar på ditt inlägg så säger jag att att det är alldeles uppenbart att båda två är involverade i mordet. Stefan gräver där Hanna pekar.
Jag tycker att det här är mycket intressant:
HD minns inte om W*ilma berättade för henne på morgonen innan jobbet eller senare att N0a ringde för han ville få tag på SD för att LW inte var hemma när dom kom (s. 215) Men hon tror att det var innan hon åkte till jobbet.
Tilläggas bör att HD åkte till jobbet runt 06:20 vilket då inte stämmer i tid alls! Precis efteråt ändrar hon sig och säger att hon inte minns nånting av den dagen. Hon minns inte ens att hon har pratat eller ens träffat kollegan som hon berättade för att LW var borta redan runt 8 på morgonen.
Till en början säger hon att hon och SD bara har haft
kontakt via messenger angående LW's försvinnande den 15e.
Hopp till ett annat förhör så har hon
pratat med honom i telefon när hon läste att LW var borta? (sida 67 a.149)
Hon velar mellan om det var på förmiddagen eller under lunchen. Detta ifrågasätter man under förhör 2019 pga att man inte hittar något samtal dom sins emellan.
Och varför är det intressant?
1+1=2
När SD skriver "Ledig?" till HD runt 7 på morgonen så är det antagligen så att dom två snabbt därpå PRATAR med varandra via, gissningsvis, Telegram och SD berättar då att N0a ringt precis? Det är därför man inte hittar samtalet i samtalsloggen. Det är också därför HD kan berätta för sin kollega redan runt halv åtta att LW är borta och det är då hon säger "Hoppas hon är död".
Men jag tror till 100 procent att hon visste det redan innan hon cyklade till jobbet.
Bara det att nu var SD tvungen att berätta för henne att N0a
redan börjat ana att SD är en trolig person som hon kan ha träffat eller pratat med sist.
Just det biten ingick inte i planeringen och det ställde till det.
Och han blir tvungen att skicka meddelande till HD igen när UW ber honom fråga runt i geokretsarna.
Och senare också JG.
Det ingick inte heller i planen.
Hela grejen med djungeltrumman var INTE en del av planen.
Deras plan var att spela HELT ovetandes, försvinna under radarn och hinna i väg till USA innan nyheten nådde dom? Nån gång har jag även funderat på om de till och med faktiskt hade för avsikt att hålla sig på rymmen i USA.
På sätt och vis så var antagligen N0as samtal till SD och SD's medddelande till HD 11.06 en stor orsak till att planen gick åt helvete eftersom tidslinjen blev helt fuckad av detta.