2020-03-28, 13:09
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Tycker hon är härlig jag! Skönt med en "motvallskärring" som vågar gå emot panik-strömmen och leverera bra och jordnära fakta. Handsprit är bra emot bakterier, INTE virus!

Jag är förvånad att hon och du låtsas om att det inte finns olika virus.

Handsprit hjälper mot virus med ett fetthölje, likt coronaviruset. Calicaviruset (vinterkräk) har inget och där hjälper inte handsprit.

När ska ni förstå?

Agnes Wold är livsfarlig just för att hon svänger så här. Det räcker att det finns en person som slutar sprita för att Agnes sagt det i TV så är det en förlust?

Capice? FUBAR
Citera
2020-03-28, 13:10
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Sverige har 106 dödsfall i nuläget. Danmark-Norge- Finland har TILLSAMMANS 79 dödsfall.
Å så har de väl ändå den här fruktade kurvtoppen mot vår av FHM skapade mycket flackare
Citera
Medlem
106 dödsfall klickade fram nu ändå är det inte uppdaterat. Och officiellt är det bara 92 döda, varken nyheter eller regimvänlig media erkänner mer än 92 dödsfall. Mörkret sänker sig över oss. Är experten Tegnell den nya Mörkrets furste?
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag kan inget specifikt om just den här testkvalliteten. Vet du om just tester som CE godkänts av EU -land ex Tyskland visat sig vara otillförlitliga i efterhand?

Kan fortarande inte hitta listan. Men detta är det senaste som figurerar i nyheterna de senaste dagarna i varje fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Mig veterligen har USA stängt gränserna och till skillnad från Sverige mobiliserar sjukvård och samhället för att klara en stor mängd sjuka och döda.

Vad har Sverige gjort? Ordnat fram kylcontainer för lik utanför sjukhusen?

Stängt och stängt. Du kan ju spana in flygtrafiken för att få ett hum hur det ser ut i staterna. Viruset skall spridas till varenda stad och by.

Håller med dig, men att man stängt ned är bara på "papper" tills dess att man slutar med alla dessa tiotusentals in och utrikesflyg.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Ja kan bara hålla med dig.

Problemet jag ser är att FHM är så flata och krisen har inte slagit till med full kraft än.
Det gör att de flesta beter sig som vanligt (och det vill ju myndigheterna).

De som blir smittade piå affären idag kommer ju dö om ett par veckor och lagom tills dess så är IVA-platserna på väg att sina eller redan vara helt slut.
Det finns ju en fördröjning i detta.

Det är som att man skapar en perfekt grogrund för att folk ska dö av och vården ska krascha så att man sen ska få gå in och styra upp och väljarna sen kommer äta ur deras händer.

"Vi tog ansvar i en svår tid".
Problemet för de gamla och andra som inte kan hålla sig hemma är också satt de inte går att veta när och var man blivit smittad. De blir inte en direkt konsekvens.

Fördröjningen gör ju att regeringen hela tiden väntar och ska se vad som händer.
Tegnell måste ju ha rätt om att de snart planar ut... så Löven sitter ner i båten och väntar.

Sen spar man ju mycket pengar när de är dom gamla och sjuka som dör.
Att säga att man vill rädda dom är ju en stor lögn.
Citera
2020-03-28, 13:11
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Så du menar att inte fåglar och andra djur kan få corona?

På tal om fåglar, så var det drösar av döda ejdrar längs med kusten för 3 veckor sedan. Kanske är fler arter än människan som får en släng av corona.
Citera
2020-03-28, 13:11
Medlem
Ifall Sverige lyckas platta ut kurvan med sina liberala åtgärder är ytterst tveksamt dessutom måste man sträva efter en dalande kurva så fort som möjligt och inte bara bromsa smittspridningen utan stoppa den.
Citera
2020-03-28, 13:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Är på landet, idag skiner solen och det är som om alla har gått man ur huse och ska in allihop samtidigt i byns enda affär idag, lokalboende som inresta till sommarstugorna, tror knappt jag sett så mycket folk förutom när det är marknad,

det kommer att gå fort det här. Såg förövrigt en kvinna med munskydd och barnvagn idag.

Det är väl som farligast nu -om/när dödssiffrorna stiger och om/när folk blir sjuka stannar de nog hemma mer,
Min teori är att det är sämre att gömma sig på landet just nu. Då måste du åka till den lilla trånga byaffären för att skaffa livsmedel, snacka skit med grannarna över staketet etc. Bättre att sitta i en lägenhet i stan, med mobilstyrt portlås, säkerhetsdörr med kamera och beställa mat på nätet som placeras utanför din dörr, som du inte hämtar in förrens chauffören försvunnit.
Citera
Medlem
Tyskarna verkar vara bäst förberedda, kanske dags att lyssna på dem och följa deras åtgärder?

Germany’s 2012 Covid scenario became real in 2020
https://www.foreigner.fi/articulo/news/germany-s-2012-covid-scenario-became-real/20200325014404004958.html
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Om alla har corona hur gör vi då. Åtgärd ?

Vore det bästa...Då tar vi hand om de som blir sjuka och övriga går tillbaka till det de gjorde innan corona..

8 av tio sägs inte bli sjuka. av dessa 20% kanske 10% blir svårt sjuka 10% av dessa avlider
Då bör det kunna stanna på 100 000 döda.
Citera
2020-03-28, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven
Ska man inte vara rätt dålig för att bli testad för Covid-19?

Svar på min egen fråga: "(observera att test enbart görs på de som tvingats söka vård, samt anställda inom vård och omsorg)."
https://www.vk.se/2020-03-12/live-folj-vks-direktrapportering-om-det-nya-coronaviruset-2
Gäller Västerbotten, men det bör vara samma i hela landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in