Citat:
Ursprungligen postat av
aina08
Har själv gamla anhöriga och de är väldigt svårt att få dom att förstå allvaret.
De går inte ut för att vara trotsiga utan mer för att dom inte förstår.
De lyssnar på de vanliga nyheterna och blir förvirrade då det ena stunden är livsfarligt att gå ut och i nästa inga problem alls.
Jag har fått dom att förstå mer genom att tjata i stort sätt varje dag och nu håller dom sig hemma för de mesta. Men igår hade dom varit och handlat mat igen för "man måste ju ha mat" och "vi använder handsprit"...
Många äldre har inte heller internet och många tjänster och nyheter sprids ju mest där.
Sen när de gäller mina anhöriga så lyssnar dom inte tex när Löven säger något då dom tycker att han alltid ljuger och snackar skit... och de är ju sant

Ja kan bara hålla med dig.
Problemet jag ser är att FHM är så flata och krisen har inte slagit till med full kraft än.
Det gör att de flesta beter sig som vanligt (och det vill ju myndigheterna).
De som blir smittade piå affären idag kommer ju dö om ett par veckor och lagom tills dess så är IVA-platserna på väg att sina eller redan vara helt slut.
Det finns ju en fördröjning i detta.
Det är som att man skapar en perfekt grogrund för att folk ska dö av och vården ska krascha så att man sen ska få gå in och styra upp och väljarna sen kommer äta ur deras händer.
"Vi tog ansvar i en svår tid".