2020-03-28, 12:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att den största skadan har SD ändå gjort genom att mörda hans mamma, låta honom vakna på sin födelsedag utan sin mor och för evigt veta att den person som han tyckte var en snäll skojig farbror var en person som hade hotat att mörda honom och hans mamma så att blodet skulle rinna.

Om SD har gått tillbaka under natten, vid fyra-tiden för att hämta något, logga in på datorn eller hämta något och sedan lämnat dörren öppen med flit, kommer denna kille alltid att känna ett obehag runt att tänk om han hade vaknat, och gått ner.

Vad hade hänt då?

Att SD lagar sonens cache på ettårs-dagen för mordet, hans födelsedag och besöker självaste mordplatsen (vilket SD berättar på förhör; att minnesplatsen inte har den betydelse för honom. Sant eller inte?)

Jag tänker att SD fortsätter att hämnas på L*ena genom dessa gester.

Kan ett barn som AW lita på någon efter detta?

En fruktansvärd person är SD.

Vem är ond och vem är god?

Du har som vanligt helt rätt, klokaste Nötis!

De flesta av oss vet vem som är ond och vem som är god. Men det hjälper inte AW. Eller resten av LW´s familj. Att SD erbjuder sig "att hjälpa" är en ondska som på sitt sätt nästan är värre än mordet.

Som med grannar och andra så måste han påminna dem om att det är han som har kontroll. Äcklas. Nå, där han är nu har han NOLL kontroll.

Den mannen (och eventuella medhjälpare) har inget ute i samhället att göra! Någonsin.

Jag utgår ifrån att åklagare och polis gör allt för att fälla eventuella medhjälpare, samt håller ögonen med hans/deras sjuka "fans" för all evighet. Och det sistnämnda finns det ju även vanliga människor som måste ta ansvar för.

#TeamÅsaHiding
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tjuvar? Det var väl SD (eller HD?) som var där inne efter mordet och kollade igenom dator och telefon. Och sen inte vågade stänga dörren med den ljudliga låset.

Men annars har du rätt. Den som var där inne (som A vaknade av vid 03:30-04:00) hade kanske redan mördat och kunnat göra det igen. Det var tur att han inte gick ner, den lille grabben.

#TeamÅsaHiding

Ja verkligen.
Jag mår så dåligt av den här händelsen ....
Hur kan man göra så mot Ar*n ?
Så fruktansvärt så det finns inte ord ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det gör han annars hade han bytt ut den sjuka frugan för en frisk version för länge sedan.

Han hade ju en kandidat, någon som skulle kunna ersätta HD. Kommer inte ihåg namnet men tror att det började på A.
Citera
2020-03-28, 12:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du kräver ju bevis på allt jag skriver så hur
en aktbilaga skulle räcka åt dig förstår jag
inte. Men om du själv vill läsa om dessa
män så föreslår jag aktbilaga 150.

Om du, hoppsann och Notknapparen
fortsätter att ljuga och påstå att hon hade
ett fåtal älskare så kommer jag posta en
lista för att visa att ni har haft fel om det
från första början och ni fortsätter att
hävda det trots att ni har blivit motbevisade i FUP. Jag är så trött på era skönmålande lögner.

Sluta att skriva att jag ljuger!!
Jag säger inte att du ljuger t ex.

Jag säger att du tolkar.
Jag tolkar också!!

Och jag skönmålar inte LW!!

Om du påstår att MgL var gift när L*ena hade förhållande med honom, jag då får du visa på något sätt att det stämmer.

Då räcker det inte med att trådens jurist hänvisar till bloggerskan MH eller att en fågel viskade i Snoris öra. En sådan jurist borde veta bättre än att anse att en bloggerska, en fågel i skogen har alla bevisen!

Särskilt viktigt är det när det handlar om att dra in mängder av andra personer, såsom barn och helt oskyldiga människor) och smutskasta dom.

Tänk på konsekvenserna!

Du har all rätt att tro vad du vill, men då får du förklara och visa varför du tror det, OCH VARFÖR DET HAR MED MORDET ATT GÖRA.

Inte enbart för att visa hur många förbaskade fel L*ena hade, om du inte tror att mördaren mördade L*ena för det.

Vem tror du mördade L*ena?
Citera
2020-03-28, 12:58
Medlem
Citat:
Om du hade följt tråden så skulle du veta att
det under nästan två års tid hävdats att skilsmässan
berodde på att de växte ifrån varandra.
Jag har då skrivit att man inte skiljer sig för att man
växer ifrån varandra om man tillhör en frikyrka
och speciellt inte om man arbetar som pastor
och riskerar att bli av med jobbet vid en skilsmässa.
Att det måste ha legat någon annan anledning bakom
skilsmässan. Och tack vare FUP så vet vi nu sanningen.

De som kände LW IRL + de som har en idealiserad bild av
henne i tråden har gjort allt i sin makt för att skydda hennes
rykte med lögner. Och attackerat dem som vågat berätta
sanningen hårt och kallat dem för lögnare.
Nu när vi läser i FUP så ser vi vilka de verkliga lögnarna är.

Dina personliga påhopp kommer inte att tysta mig.
Jag har blivit van vid det efter två år i den här tråden.

De som tror att jag på något sätt skyddar en mördare
visar bara hur lite de själva förstår.
Jag hoppas att GM blir dömd, givetvis.

Jag svartmålar och smutskastar inte LW.
Det är inte jag som har skrivit FUP.
Det är inte jag som har bestämt hur hon skulle
leva sitt liv. Det gjorde hon själv.

De religiösa är inte lika fördömande som förr i tiden. De skiljer sig som alla andra också.
FUP ja, vi får delar av sanningen där men det som finns mellan raderna är ren spekulation och det bör man erkänna.
Citera
2020-03-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Viktig observation. Så där var det också sedan tidigt i tråden. Så fort det handlade om HD blev det motsägelser och saker som inte gick ihop. Om det beror på att hon är inblandad eller om hon helt enkelt gått sönder psykiskt så att hon inte håller ihop själv är svårt att veta.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket intressanta iakttagelser!
(Jag har kapat ditt inlägg lite random, då det blev för långt med mitt att posta.)

HDs (och även SDs) förhör är fulla av motsägelser och underligheter.

Nu är ditt inlägg så långt och många tankar har redan flugit igenom mitt huvud, men jag tar fasta på en sak som du nämner; varför säger HD inget om blodigt sex om det nu var sant att LW berättat det för henne? Och det gäller ju även SD.

Istället mumlar han Mm.

Visst, minnet är plastiskt. Särskilt om det har gått lång tid. Därför är de första förhören särskilt betydelsefulla, innan minnet har fyllts på med nya minnen och förändrats av berättelser,både dina egna och andras.

Jag minns att en av Tovas kompisar berättade om att Tova hade stått ute när de pratade i sista samtalet, men när kompisen förhördes senare hade minnet ändrats till att hon stod inne (eller något liknade). Jag noterade att även A*rn hade olika berättelser i förhör ett mot förhör två. Små skillnader som hur han tränade och vad L*ena gjorde. Och om mamma kom upp till honom och klappade honom på huvudet när han sov, vilket han inte berättade om i första förhöret.

Dessa förändrade minnesbilder är inte medvetna och alldeles naturliga.

Men när stora och viktiga minnen skiljer sig åt på flertalet viktiga punkter och många nya tillkommer, då känns det skumt.

Hur SD och HD fått info om kroppen som har hittats, dörrar som är öppna, hur kan man inte minnas detta?

Att HD kanske har fått förändrat minne av medicinering och dåligt mående är förstås en faktor. Kanske är det svårt att veta när och hur mycket HD har medicinerat om hon har haft burkar hemma.

Nu har jag läst långtifrån alla förhör, men en röd tråd som jag tycker mig se är att SD går runt tidigt och deklarerar för kreti och pleti att han och HD ska bli ett par igen, vilket jag inte uppfattar att vänner till HD hör HD säga.

Senare i förhör säger HD att hon tyckte att S*llen ville för mycket och att hon blev obekväm med det.

Min tanke är i nuläget att det var SD som jobbade hårt för att få tillbaka HD. Att det var på det planet det låg.

Men HD är för mig en mycket stor gåta. Det är som en burk som är ganska sluten och det är bara några få som har tillgång till nyckeln in.

SD är en skit som pekar med hela handen på HD.
Hon har försvarat honom hela tiden, stått på hans sida.
Han har svikit henne om och om igen.
Vilken ynkrygg som du säger.

Kanske hon känner sig evigt tacksam för att han stått ut med hennes depressioner (som han förmodligen själv varit stor anledning till om inte all?).
Kanske känner hon sig nu evigt tacksam för att han vill satsa på henne och mördar L*ena för hennes skull? L*ena som han själv inte avslutat utan har haft som älskarinna och vän i måååånga år bakom HDs rygg?

HD har inget av vara tacksam över!

Jag skulle säga att SD är orsaken till alla j-a problem!

Jag skrev nyss till T34Panzer om lite spekulationer kring morgonen den 15e. Ni får gärna läsa det och återkomma med hur ni tänker kring det.

Och det där med blodigt sex, så läste jag även i HD's förhör att dom hade sex hemma hos dom i källaren, sofforna, duschen osv OCH i trädgården. Alltså känns det HÖGST troligt att SD har spolat av sig eller något med vattenslangen i trädgården den natten och sedan duschade. Då är det också HÖGST troligt att just HD var den som skurade duschen skinande rent vid storstädningen av just det anledningen. Blodet måste bort och det får inte slarvas!
Hon säger också att hon pysslat mycket i trädgården.....

Överallt där de har sagt att de har haft sex är ställen där han har paltat runt efter mordet.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-28 kl. 13:02.
Citera
2020-03-28, 12:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Motivet är definitivt inte de män LW träffat genom åren, eller de män hon delat kroppsvätskor med. Att du ens försöker dig på det är bara så jävla patetiskt. Du har ett enormt behov av att snacka skit om en död människa. Det du skriver säger inte ett skit om LW, men massor om dig. Tvi.

Motivet är troligen att HD berättade för SD att om de två skulle ha en chans att reparera sin relation så måste LW försvinna. Hur det skulle gå till sket HD i. SD gillar att ta bort problem genom att planera mord, och denna gång genomförde han det. HD visste vad som hänt redan på morgonen. När hon inte borde vetat alls. Detta har inget med LW att göra, utan enbart HD och SD. Och SDs jävla k*k, med vilken han tänkte för det mesta.

Det man läser av i detta är att HD inte har ett uns utav empati omkring hur barn kan må hela sitt fortsatta liv ,när deras mamma mördas ...
Ar*n kommer att vara ledsen från 12-årsåldern förevigt.
Att göra så mot ett barn är fruktansvärt.

Att önska livet ur en mor är värre än mycket annat , just för att moderns barn för evigt kommer vara ledsna med saknad så stor att inget går att jämföras med ...

HD jobbar ju på livsuppehållande institution så man kan fundera på om en person som önskar livet ur en människa verkligen bör jobba på ett sådant ställe ?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-28 kl. 13:11.
Citera
2020-03-28, 13:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du har som vanligt helt rätt, klokaste Nötis!

De flesta av oss vet vem som är ond och vem som är god. Men det hjälper inte AW. Eller resten av LW´s familj. Att SD erbjuder sig "att hjälpa" är en ondska som på sitt sätt nästan är värre än mordet.

Som med grannar och andra så måste han påminna dem om att det är han som har kontroll. Äcklas. Nå, där han är nu har han NOLL kontroll.

Den mannen (och eventuella medhjälpare) har inget ute i samhället att göra! Någonsin.

Jag utgår ifrån att åklagare och polis gör allt för att fälla eventuella medhjälpare, samt håller ögonen med hans/deras sjuka "fans" för all evighet. Och det sistnämnda finns det ju även vanliga människor som måste ta ansvar för.

#TeamÅsaHiding

Det fetade; det håller jag verkligen med om!!

Det visar att vi har att göra med en riktigt otäck person, som är beredd att gå längre än mordet.
Och han skonar inte ens de minsta och mest oskyddade.

Det är verkligen som den värsta skräckfilm, där ingen kan känna sig trygg.

Även några vuxna karlar känner starkt obehag och till och med rädsla för honom. SD stalkade en geocachare genom att vara utanför hans fönster också, och en annan geocachares fru berättar om hur SD loggade och skrev loggtexter så att mannen undrade vad SD ville honom egentligen.

Samhället borde skyddas från denna man.
Jag är jätteorolig för att han går fri.

Det med rätta.
Citera
2020-03-28, 13:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tycker att det här är mycket intressant:

HD minns inte om W*ilma berättade för henne på morgonen innan jobbet eller senare att N0a ringde för han ville få tag på SD för att LW inte var hemma när dom kom (s. 215) Men hon tror att det var innan hon åkte till jobbet.
Tilläggas bör att HD åkte till jobbet runt 06:20 vilket då inte stämmer i tid alls! Precis efteråt ändrar hon sig och säger att hon inte minns nånting av den dagen. Hon minns inte ens att hon har pratat eller ens träffat kollegan som hon berättade för att LW var borta redan runt 8 på morgonen.

Till en början säger hon att hon och SD bara har haft kontakt via messenger angående LW's försvinnande den 15e.
Hopp till ett annat förhör så har hon pratat med honom i telefon när hon läste att LW var borta? (sida 67 a.149)
Hon velar mellan om det var på förmiddagen eller under lunchen. Detta ifrågasätter man under förhör 2019 pga att man inte hittar något samtal dom sins emellan.

Och varför är det intressant?
1+1=2

När SD skriver "Ledig?" till HD runt 7 på morgonen så är det antagligen så att dom två snabbt därpå PRATAR med varandra via, gissningsvis, Telegram och SD berättar då att N0a ringt precis? Det är därför man inte hittar samtalet i samtalsloggen. Det är också därför HD kan berätta för sin kollega redan runt halv åtta att LW är borta och det är då hon säger "Hoppas hon är död".
Men jag tror till 100 procent att hon visste det redan innan hon cyklade till jobbet.
Bara det att nu var SD tvungen att berätta för henne att N0a
redan börjat ana att SD är en trolig person som hon kan ha träffat eller pratat med sist.
Just det biten ingick inte i planeringen och det ställde till det.
Och han blir tvungen att skicka meddelande till HD igen när UW ber honom fråga runt i geokretsarna.
Och senare också JG.
Det ingick inte heller i planen.
Hela grejen med djungeltrumman var INTE en del av planen.
Deras plan var att spela HELT ovetandes, försvinna under radarn och hinna i väg till USA innan nyheten nådde dom? Nån gång har jag även funderat på om de till och med faktiskt hade för avsikt att hålla sig på rymmen i USA.

På sätt och vis så var antagligen N0as samtal till SD och SD's medddelande till HD 11.06 en stor orsak till att planen gick åt helvete eftersom tidslinjen blev helt fuckad av detta.

Väldigt bra sammanställningar av HD´s lögner och slingrande. Jag reagerade på samma saker när jag läste alla förhören. Det är dock samma grandiosa attityd från både SD, HD och JG, när de sitter hos Polisen. De ser sig själv som oslagbara och överlägsna Polisen och Åsa Hiding. Det kommer sannolikt att straffa sig för alla tre, det faktum att de tror sig stå över lagen.

Om inte JG och HD berättar exakt allt de vet i rättegången, så kommer de knappast gå fria på sikt.

Och att hoppa av i USA fanns nog som en delplan om de var tvungna. Deras barn verkar de ju knappast prioritera. Nu kommer de sannolikt inte in i USA mer i sina liv.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-28, 13:09
Medlem
Citat:
Väldigt bra sammanställningar av HD´s lögner och slingrande. Jag reagerade på samma saker när jag läste alla förhören. Det är dock samma grandiosa attityd från både SD, HD och JG, när de sitter hos Polisen. De ser sig själv som oslagbara och överlägsna Polisen och Åsa Hiding. Det kommer sannolikt att straffa sig för alla tre, det faktum att de tror sig stå över lagen.

Om inte JG och HD berättar exakt allt de vet i rättegången, så kommer de knappast gå fria på sikt.

Och att hoppa av i USA fanns nog som en delplan om de var tvungna. Deras barn verkar de ju knappast prioritera. Nu kommer de sannolikt inte in i USA mer i sina liv.

#TeamÅsaHiding

Kul att du uppskattade det.
Jag skrev ett otroligt långt inlägg ganska sent i går kväll om HD's förhör som du gärna får titta på.
Kanske kan du hitta nåt där att spinna vidare på.
Eftersom inlägget var så långt, så tror jag att många bara scrollat förbi det, vilket jag har full förståelse för. Jag fann inget sätt att dela upp det på, så jag postades som en enda stor klump av information och tankar och höll tummarna för att nån lyckas fastna för nåt.

Jag tycker att ju mer man läser i FUP och ju fler gånger man läser deras förhör, så hittar man mer och mer pusselbitar.
Citera
2020-03-28, 13:09
Medlem
Citat:
De vill ju inte fatta utan fortsätter att
sprida sina lögner.
Det är inget hot. Det är ett löfte.
Sanningen finns i FUP och om de vägrar
läsa där så kommer jag att posta i tråden.
Och det är @Tufsankatt som har krävt att
jag ska visa att jag inte ljuger. Det är hen
som kallar mig lögnare när jag skriver
något som inte passar kanoniseringslobbyn.
Alla andra har väl fattat att det är kört med
den helgonförklaringen men dessa tre
kämpar vidare.

Alla män i LWs närhet var INTE intima utan det fanns vänner. Herregud, man har vänner av båda könen utan att vissa ska bli beskyllda för annat!
Jag försöker se helheten och här ser jag en LW som har goda sidor, charm och som älskar sina barn. En person som många andra men som livet farit hårt fram med.
Det är inte att ljuga!
Citera
2020-03-28, 13:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag skrev nyss till T34Panzer om lite spekulationer kring morgonen den 15e. Ni får gärna läsa det och återkomma med hur ni tänker kring det.

Och det där med blodigt sex, så läste jag även i HD's förhör att dom hade sex hemma hos dom i källaren, sofforna, duschen osv OCH i trädgården. Alltså känns det HÖGST troligt att SD har spolat av sig eller något med vattenslangen i trädgården den natten och sedan duschade. Då är det också HÖGST troligt att just HD var den som skurade duschen skinande rent vid storstädningen av just det anledningen. Blodet måste bort och det får inte slarvas!
Hon säger också att hon pysslat mycket i trädgården.....

Överallt där de har sagt att de har haft sex är ställen där han har paltat runt efter mordet.

Jag ska läsa ditt inlägg till Panzern sedan i lugn och ro!

En sak som är jättemärklig är att ingen av de som varit och storstädat den 24 maj(eller var det den 25?), minns vem som tog inititativet. Hur kan något vara bara ett gemensamt beslut?

I förhör med en av HDs arbetskamrater berättar hon att de har städat i SDs hus och arbetskollegan reagerar på att de har städat i en misstänkts hus. HD tyckte inte att det var konstigt.

Jag kan ju förstå att om det var nerpackade grejor i lådor, skum från brandsläckare och Ocab och tekniker varit där, så var huset förstås i oordning och behövde åtgärdas.

Men varför frågar de inte polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in