2020-03-27, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Så är mina känslor inför det hela också .. Någon fransk poet kunde här fått bränsle för mardrömslik romantik och besvärjelse.
Tala om självanskaffat martyrskap!¨
Hon måste som du skriver mått "riktigt riktigt jävla dåligt".
Känt en djup besvikelse bortom allt förstånd och normal hantering.

Undrar om raden av älskare upplevdes av henne själv som en slags hämnd för att SD "hade ledningen"
eller om hon ville visa hur attraktiv hon var, vad han gick miste om ..
För hon verkade ju snabbt uttråkad av hela bunten.

Utan att skoja.
Jag tror bara att hon hade kul.
Hon levde livet.
Hon hade all rät att leva livet.
Det dukades ett smörgåsbord med olika män och hon käkade av det bordet.
Vad gjorde hon för fel.? Hon var singel.!
Självklart.!! Och då menar jag Självklart, så använde hon sin kvinnliga list och pussy för att driva Stefan till vansinne. PRECIS SOM ALLA ANDRA KVINNOR GÖR..... exempelvis när dom vill Till Ullared.
Lena var som vilken annan singelbrrud som helst som blev kär i fel kille.
Exakt lika dan.
Citera
2020-03-27, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Och dessa dagböcker nämns inte i FUP. För de är väl överlämnade till polisen?

Nja.
Bullshit, va?
Tror du inte det.?
Citera
2020-03-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Utan att skoja.
Hon levde livet.
Självklart.!! Och då menar jag Självklart, så använde hon sin kvinnliga list och pussy för att driva Stefan till vansinne. PRECIS SOM ALLA ANDRA KVINNOR GÖR..... exempelvis när dom vill Till Ullared.
Exakt lika dan.

Kan absolut vara så (haha, du beskriver roligt) ...
Men som bränsle till deckare och dekadens - dikter duger hennes biografi nog!
Citera
2020-03-27, 23:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lena måste ha mått riktigt riktigt jävla dåligt. Med vidöppna ögon anträdde hon mot slutet The Highway to hell = förutspådde sin egen död. Knarrande och dödligt, nästan poetiskt. Till The bitter end. Det tror jag.

När hon efter 6 års kamp för kräket SD inte fick SD, trots att han skilde sig från HD, så tror jag att hon någonstans insåg hur det låg till.

Jamen, så är det nog!
Han satte sig på planet, hon visste att om han gjorde det...
Nu var det bara några dagar kvar...
Vad sa han till henne för att hon skulle gå ut på Golgata.
Citera
2020-03-27, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan absolut vara så (haha, du beskriver roligt) ...
Men som bränsle till deckare och dekadens - dikter duger hennes biografi nog!

Du fattar.
Deras relation var inte mycket värre än 2 15 åringar.
Dom älskade att hata varandra.
Spänningen, pirret i magen, uppmärksamheten, eldiga diskussionen, ALLT.!!
Dom älskade det, båda två.
Sen slänger du in Hanna.
Nä, då dog det.
Stefan var tvungen att välja. Stefan fick ett ultimatum.
Lena dog.! HANNA GLAD.!!
Citera
2020-03-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det jag tycker mej komma ihåg är att vissa av ställena (handfat och nåt mera) indikerade blod vid första undersökningen. När de sen analyserades ordentligt så var det inte blod.
Så det PS gjorde var väl att ta i - om jag nu minns rätt. (Sitter med mobilen och har alltså inte 11 olika pdf:er från FUP öppna samtidigt...) 🤓

Analysen var inte klar.

157B/231
Topsning av handfat och dess vattenlås, samt duschens avlopp/brunn gjordes 16/5 då förprövning på plats med blodförprövningsmedel gav positiv reagens för humant blod.
Dessa skickades till NFC.

160/10
Sakkunnigutlåtandet från NFC är daterat 5 oktober 2018
Citera
2020-03-27, 23:51
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Nja.
Bullshit, va?
Tror du inte det.?

100% bullshit. Svammelmannen är en av Flashbacks största mytomaner. Dock inläst på fallen, och i synnerhet sånt som kommit fram i trådarna.
Men ljugs gör det. Han är officiell utredare i kalamarkstråden, sitter på den hemligstämplade FUP:en i Kevin-tråden, och här är han såväl vän till LW som innehavare av hennes dagbok (idag ändrat till "läst utdrag ur den").

Vad är det egentligen med den här tråden som gör att så många weirdos lockas?
Citera
2020-03-27, 23:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Utan att skoja.
Hon levde livet.
Exakt lika dan.

Man kunde önska!
Men tyvärr tror jag att Ullaredsbruden var "shopaholic".
Det var inte drivet av lust utan av ångest.

Jag önskar däremot att L*ena hade fått njuta av sitt liv, sitt smörgåsbord om hon hade velat. Hon gjorde inget fel, hon hade all rätt att göra som hon ville.

Men jag tror att hon hade gjort annorlunda om hon inte hade varit "styrd"av SD.
Och då hade hennes känslor och kompass kunnat hjälpa henne på vägen.

Nu var allt omkullkastat och hon kände inte igen sig själv.
Citera
2020-03-27, 23:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har läst det mesta av HD's förhör och har noterat lite smått och gott som liksom inte går ihop osv
för den som orkar läsa:

Sida 412 a. 149:
Förhörsledaren berättar för HD att SD i sitt första förhör den 15e maj sagt att han fick reda på att
dörren till LW stod öppen genom hans före detta fru och att han före detta fru fått höra det från en annan person.
HD ger som motsvar att SD har sagt till HD att dörren var öppen. Hon tror att det var N0a som berättade det för honom.
I detta första förhör säger även SD att HD är den som har motiv för mordet.
Han har senare också sagt till polisen att det var HD som berättat för honom att man hittat LW's kropp. (Alltså.... vilken ynkrygg)

I de första förhören så är Thea och rider på måndagkvällen.
I ett senare förhör är hon plötsligt inte med på träningen på måndagkvällen.
Hon berättar att SD varit och gymmat på måndagkvällen och att hon inte tycker att det är konstigt att han bara tränat mellan ca 21.30 fram till ca 21.50 (Obs, SD har sagt att han duschade ca tio minuter innan de stängde?). Man tränar styrketräning max 30 minuter, enligt henne.
Ändå har han hunnit "pratat länge med en som städade" i samband med att han blev insläppt s.123 a 149). Detta har JG återberättat för HD.
HUR LÄNGE HAR HAN KUNNAT GYMMA OM HAN PRATADE LÄNGE MED EN STÄDARE OCH HUNNIT DUSCHA INOM LOPPET AV 30 MIN?

I första förhöret säger hon att hon har lite bestyr över att packa så natten till tisdagen (15e), så är hon uppe och grejar lite "går ner och upp igen". Svammel.
I nästa förhör säger hon att hon kanske vaknat upp nån gång under natten, men att hon somnade om så som hon brukar göra pga sina nattmediciner. För när hon somnar så sover hon.
I senare förhör så säger hon att hon inte tagit starka nattmediciner på ett år.
På frågan om SD kan ha varit där på natten svarar hon att hon sov ju, så därför kan hon inte svara på frågan eftersom den är "hypotetisk" (?!)

HD minns inte om W*ilma berättade för henne på morgonen innan jobbet eller senare att N0a ringde för han ville få tag på SD för att LW inte var hemma när dom kom (s. 215) Men hon tror att det var innan hon åkte till jobbet.
Tilläggas bör att HD åkte till jobbet runt 06:20 vilket då inte stämmer i tid alls! Precis efteråt ändrar hon sig och säger att hon inte minns nånting av den dagen. Hon minns inte ens att hon har pratat eller ens träffat kollegan som hon berättade för att LW var borta redan runt 8 på morgonen.

Bland de första redogörelserna hon gör över vad hon gjorde efter jobbet denna tisdag var att hon åkte hem och mös med sina flickor. Då hörde SD av sig (en av döttrarna ringde) runt fyra halv fem och de kom överens om att han skulle komma över och äta glass.
16:37 SD: "Det ska bli så bra nu" (Tiden...?)

Till en början säger hon att hon och SD bara har haft kontakt via messenger angående LW's försvinnande den 15e.
Hopp till ett annat förhör så har hon pratat med honom i telefon när hon läste att LW var borta? (sida 67 a.149)
Hon velar mellan om det var på förmiddagen eller under lunchen. Detta ifrågasätter man under förhör 2019 pga att man inte hittar något samtal dom sins emellan.
I samma veva kan hon märkligt nog redogöra för att SD varit och besiktat hus under den dagen, men backar tvärt och börjar säga sånt som att hon antar att han varit på jobbet.
Hon jobbar till 16 och mellan fyra och halv fem ska SD alltså hem dit. Det är först EFTER att han cyklat in för polisförhör nummer två som hon berättar att hon är ute och promenerar en sväng i skogen (hon förklarar nån slinga som hon gått tidigare som leder över andra sidan motorvägen och baronbackarna).
Men J*udith som såg henne i skogen på eftermiddagen när hon var ute med sina hundar då? Det var inte på kvällen hon såg henne.
Det var på em i samma veva som hon såg HD gå in på SD's tomt.
I senare förhör berättar hon att hon flexade hem redan runt "halv tre till tre".

I första förhöret redogör hon att Sillen är mycket väl medveten om att hon och Stefan har som gemensamt mål
att hitta tillbaka till varandra. Det är även därför som de inte sålt den stora bilen och köpt två mindre bilar. Deras plan var ju att bli en familj igen och då behöver de ha kvar den stora bilen.
Enligt kompisen K*arins vittnesmål så uppfattade hon det som att de INTE hade intentionerna att bli ett par igen?
Bland de senare förhören säger HD att de enbart åker som kompisar. Ännu lite senare 2019 blir tonen den att hon hade bestämt att hon inte ville ha en framtid med SD eftersom hon blev uppvaktad av Sillen.
Ny uppgift för mig: Att resan var för att fira att de varit tillsammans halva tiden av sina liv (s.192)

Fun fact: Hon säger att hon började träffa Sillen i november 2018. Polisen undrar om hon inte menar 2017 och hon säger att nej, det var 2018. Sen börjar hon fundera och stämmer in med att det såklart måste vara 2017 (s 171). Ooops..
Ok?? Detta kan ju stärka teorin om att relationen med Sillen bara är en dimridå för att svalka ner motivbilden?
Hur som helst så ser bilden annorlunda ut i detta förhör om man jämför med de första: Det var slut mellan HD och SD och det var fritt fram för båda att träffa andra och att det inte var något problem om SD ville träffa LW och att HD i viss mån visste om att dom två träffades, men inte riktigt på vilket sätt. Ändå visste SD inte om att HD och Sillen var intima med varandra.

Lite undringar:

- HD pratar ganska obehindrat om de saker som är sanna. Så som hur geocaching funkar osv. Hon redogör relativt tydligt för otroheten och hur det förhöll sig när hon var sjuk osv. Men allt annat gällande tiden för mordet osv är ju helt dimmigt och konstigt.

- Varför vet hennes vänner inte om att hon och SD ska åka till USA (bortsett från K*arin)?

- Varför nämner inte HD nånting om blodigt sex förrän i senare förhör?

- K*arin sa i veckan att det var hon som ringde till hotellet där SD och LW var,
men på sida 321 säger HD att HON ringde till hotellet och på så vis fick reda på att han var otrogen?

- T*herese berättar att HD och SD har förklarat för sina barn att polisen kan komma att hämta SD för att ställa frågor om LW osv eftersom det var SD som såg LW sist (han träffade henne på fredag/lördag enligt honom själv. Knappast troligt eller ens sant att han skulle vara den som sist såg LW i så fall) Sida. 413

Galen tanke:

Hon beskriver ganska utförligt hur man tar sig till den har cachen vid motorvägen och bullerplanket som varit LW's. Väldigt ingående beskriver hon hur man tar sig dit och att man måste krypa runt nån buske och sedan stängslet (s 146).
Är det kanske HD som man sett på vägen den natten?
Var hon där och tog väck mordvapen och kanske SD's "skyddsplagg" och la dessa i den vita påsen?
En påse som hon gömde undan för att sedan fixa bort dagen därpå när hon var på sin skogspromenad
som hon undvek att berätta om? Ingen såg personens ansikte.

Stickspår: HD jobbar på sjukhuset. Svartån löper förbi alldeles i närheten. Svartån= ett ställe att dumpa nånting i?

Om jag verkar snurrig så beror det på att hela HON är snurrig.. Det går liksom inte att hålla tråden från en mening till den andra.

EDIT: Hittar ni uppenbara fel, så fyll gärna i och rätta till. Det är otroligt svårt att redogöra för alla motsägelser, tvärvändningar och halvsanningar och försöka matcha dom med allt annat i FUP.

Mycket bra och observant inlägg. Konstigt att polisen/förhörsledarna inte grävt mer i dessa uppenbara diskrepanser.

Som svar på ditt inlägg så säger jag att att det är alldeles uppenbart att båda två är involverade i mordet. Stefan gräver där Hanna pekar.
Citera
2020-03-27, 23:58
Medlem
Citat:
Nja.
Bullshit, va?
Tror du inte det.?

Jag har mina aningar, om man säger så...
Citera
2020-03-27, 23:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja.
Precis som 3.456.789 människor i Sverige.
Man träffar någon, bildar familj, och sen skiljer man sig.
Bröllops - fotografen hinner inte ens skicka fotona innan folk går isär.
Över 70% fixar inte ett äktenskap idag.
Det du påvisar betyder ingenting.
Det du visar är att Ulf och Lena har varit helt normala i sin relation. Och det tackar vi dig för att du förtydligade.
Tack.
Varför svartmåla du Lena egentligen?
Varför svartmålar du inte Stefan?
Förstår du inte att nicket Gloriouslife är ett jättestort åtlöje.? Ingen, (förutom snoris som ville ligga med Lena men blev brädad och 7.2) så har Du ingen respekt över huvud taget. Ditt nick är pinsamt, människo kränkande, och rent ut sagt vidrigt. Förstår du det.?
Och du kallar dig själv kristen.
Skyddar en mördare genom att smutskasta ett Brottsoffer. Ditt Nick är vidrigt.

Om du hade följt tråden så skulle du veta att
det under nästan två års tid hävdats att skilsmässan
berodde på att de växte ifrån varandra.
Jag har då skrivit att man inte skiljer sig för att man
växer ifrån varandra om man tillhör en frikyrka
och speciellt inte om man arbetar som pastor
och riskerar att bli av med jobbet vid en skilsmässa.
Att det måste ha legat någon annan anledning bakom
skilsmässan. Och tack vare FUP så vet vi nu sanningen.

De som kände LW IRL + de som har en idealiserad bild av
henne i tråden har gjort allt i sin makt för att skydda hennes
rykte med lögner. Och attackerat dem som vågat berätta
sanningen hårt och kallat dem för lögnare.
Nu när vi läser i FUP så ser vi vilka de verkliga lögnarna är.

Dina personliga påhopp kommer inte att tysta mig.
Jag har blivit van vid det efter två år i den här tråden.

De som tror att jag på något sätt skyddar en mördare
visar bara hur lite de själva förstår.
Jag hoppas att GM blir dömd, givetvis.

Jag svartmålar och smutskastar inte LW.
Det är inte jag som har skrivit FUP.
Det är inte jag som har bestämt hur hon skulle
leva sitt liv. Det gjorde hon själv.
Citera
2020-03-28, 00:04
Medlem
vitaankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny

[i]-97 var Lena tillsammans med He*nrik ( okänt efternamn) och för inte så länge sedan sa Lena att de nyligen haft kontakt och att han uttryckt att han aldrig kommit över henne. Efter He*nrik träffade Lena Ulf. De hade till en början en långdistansrelation som var tufft för Lena som hade svårt med separationer. 2010 uppdaterade Lena sin Facebook med att hon hade ångestreducerat och sprungit upp för ett berg. Je*nny kontaktade henne gick veta att hon och Ulf skulle separera. Under den perioden fick Je*ny och Lena tätare kontakt. De träffades -09, vilket var sista tillfället som Jen*ny träffade Ulf då Lena levde. [b]Lena brukade säga att hon blev en snällare person av Ulf. Relationen mellan Ulf och Lena har innehållit konflikter, men inte mer än vanligt. Det har inte förkommit våld mellan dem. Efter separationen från Ulf lämnade Lena pastors livet och börjat jobba på ett boende för ensamkommande där hon träffade Dan*iel Per*sson. De blev aldrig något par men Lena var väldigt förälskad i honom och hade sannolikt träffat honom innan separationen utan att inleda ett sexuellt förhållande. Lenas intresse för motion tog fart under den perioden. Då relationen inte blev något blev Lena förkrossad.
s. 207
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Skilsmässa från UW för att de vuxit ifrån varandra?
Tydligen inte. LW var förälskade i någon annan.

De växte ifrån varandra och LW blev förälskad i någon annan. Hon valde däremot att inte springa iväg på nattliga äventyr med denne förälskelse innan separationen. Och det försöker du vända mot LW din lilla snorloska! Hur tänker du om SDs agerande? Han säger ju själv att han älskar LW, men hur agerade SD i det läget? Körde han med öppna kort och lämnade HD för sin förälskelse? Nej, du vet precis hur han agerade och valde att göra. Du är skadad. Du är sjuk. Sök hjälp.

Drogar ner sin fru för att kunna smita ut och nuppa såfort han kan! Det nämner du aldrig. Hur en människa kan ha sådan skev dubbelmoral går över mitt förstånd. Är du en fungerande Människa i övrigt skrämmer du skiten ur mig. Likt SD.

Vad driver dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in