2020-03-28, 11:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag har en tendens att tro människor talar sanning, tills motsatsen bevisas.

Jag förstår din poäng att SD inte direkt tackade nej till inbjudan men jag tror att Lena tolkade det så ändå när han svarade att han har mycket att göra. Han svarade väl dessutom först efter 3 timmar. Det är nog det gloriouslife menar med att han tackade nej.

Precis.

Vi har diskuterat detta tidigare i tråden
så jag trodde att det ansågs att det
var klarlagt.

Och du och jag vet ju hur LW hotade när
hon inte fick som hon ville.

Så ”vänskapligt fika för att avsluta
relationen”, tror jag inte ett dugg på.
Citera
2020-03-28, 11:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
J*enny kände Lena redan i början av gymnasietiden. Som psykolog och vänskap med Lena sen tonårstiden bör hennes vittnesmål ägnas speciell uppmärksamhet.
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 112-113

J*nny tror att Lena har någon sorts anknytningsproblem. Lena kom till Sverige när hon var ca
18 månader. Man vet inte exakt när hon är född och man tror att hon var något äldre men runt
ett och ett halvt år gammal.

J*enny upplever det som att Lena har haft anknytningsproblem och separationsångest i intima
relationer. När hon blivit lämnad har hon alltid tagit det så hårt, så var det redan under
gymnasietiden. När hon träffade Ulf så kände Lena att hon träffat rätt. Lena bodde i
Stockholm då och Ulf i Karlskoga och de träffades på helgerna. Varje gång de skildes åt var
Lena helt förtvivlad och hon bara grät.

J*enny upplevde att Lena aldrig var riktigt nöjd, hon letade alltid efter drömprinsen. 2013 var
Lena på J*ennys 40-årskalas och hade då med sig någon som hette Janne. Lena pratade om
förlovning redan efter att de varit tillsammans i åtta veckor. Jimmy gjorde strax därefter slut
och då var Lena helt förstörd.

Det är detta som är grunden till Lenas handikapp vilket gjorde att hon missbrukade sin ställning som Pastor med oavbruten törst efter män/sex. Det är detta som var hennes symbios med MGM.

Helt sjukt beteende. mitt fetande
Citera
2020-03-28, 11:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 75

"Detta var olustigt för en gång stod
Lena i sovrummet när jag låg i sängen och sov. Plötsligt stod hon bara där, hon skulle hämta
en grej sa hon. När Ulf efter detta ville ha sin nyckel blev hon helt förstörd."

Att ställa till en dramaqueen scen för att man fråntas privilegiet att smyga in andra människors sovrum när dom sover visar dom problem med att respektera andras integritet vilket blev Lenas död.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-28 kl. 11:24.
Citera
2020-03-28, 11:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, jag har en tendens att tro människor talar sanning, tills motsatsen bevisas.

Jag förstår din poäng att SD inte direkt tackade nej till inbjudan men jag tror att Lena tolkade det så ändå när han svarade att han har mycket att göra. Han svarade väl dessutom först efter 3 timmar. Det är nog det gloriouslife menar med att han tackade nej.
Håller med om att man alltid bör utgå ifrån att folk talar sanning. Många verkar vara väldigt snabba med att spekulera om att kanske SD ljuger, eller poliserna ljuger, eller vittnen ljuger osv., men jag kan inte se att man behöver förutsätta några lögner alls för att få ihop det här. Ofta verkar det kunna handla om missförstånd, eller om att människor helt enkelt minns fel.
Citera
2020-03-28, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur tror du att LW tolkade det SD skrev?

Hur tror du att SD tolkade att LW skickade
foto på loggremsan till honom?

Jag jobbar vidare med listan då, eftersom
du tydligen fortfarande inte fattat, men
kom inte och gnäll om att jag svartmålar
henne när jag postar den.

Hon verkar ju tyvärr inte ha varit så
lycklig trots alla beundrare. Jag tror att hon
hade varit lyckligare om hon istället hade
förstått att hon var älskad av Gud och att
det var nog. Att ingen man kunde ge henne
det hon sökte och behövde. Det är så
tragiskt att en 45-årig kvinna år 2018
trodde att hon behövde en man för att vara
lycklig.

På vilket sätt ska denna lista som du nu knåpar på ha för betydelse för mordet?
Och dina citerade inlägg med fetningar från förhör med det som du anser vara viktigt att feta; alla fel som LW hade.

Jag tror inte att SD mördade L*ena för att hon hade det stökigt i hallen, att hon levde som en knarkare, att hon hade sina föräldrar som barnvakt, att L*ena lämnade Ca*ajjoo vid bilen, för att hon slutade som präst och istället började på hem för ensamkommande, att hon ansåg att det var fel att någon låg i samma vindskydd, att hon var ute och cahcade med honom på nätterna medan barnen var ensamma eller något annat som du har att klandra och hata L*ena för.

Mer än hälften av detta ovan är dina helt egna tolkningar och egna sanningar (glömde alla de gifta männen också) som jag inte anser vara sant.

Vilka gränser har du i din jakt på att mörda L*ena (på nytt)?
Ska du hänga ut män i tråden?

Jag håller fullkomligt med Tufsan här.

Du har tidigare hängt ut några män som du anser har varit gifta medan L*ena och de har haft en relation.

Tala om för mig varför det är viktigt att göra en lista?????

Jag tror dessutom inte på att t ex M.G.L var gift när L*ena och han hade ett förhållande (eller iaf under skilsmässa). Du hade rätt i att de hade haft ett förhållande tidigare, det hittad jag en källa på sedan. Men jag såg att någon sa i förhör att h*n hade rekommenderade L*ena att ML till L*ena (minns tyvärr inte vem som rekommenderade kontakten). Det som jag minns tror jag att det var någon inom kyrkan och jag tänkte att det skulle aldrig en person göra om han var gift. Jag får den uppfattningen att L*ena också tycker att ML är en mycket bra person, mycket bättre än SD och att hon har mycket dåligt samvete för att hon är otrogen mot honom med SD.

Du kanske har tron att det är någon annan som har mördat L*ena?

Annars kan jag inte se att en lista kan gagna NÅGON enda person.

Varken L*enas anhöriga, de olika männen som riskerar att bli helt felaktigt uthängda här eller för djupare förståelse för mordet och motivet.

Att du ens planerar att göra en sådan lista som skadar så många, och som bidrar till noll för tråden, visar hur långt ditt hat mot L*ena går.

Det är en vidrig tanke!
Citera
2020-03-28, 11:32
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
SD brukar, precis som sin föregångare Olle Möller, beskrivas som en notorisk kvinnotjusare. Det finns mycket som tyder på att det kan ligga en del sanning i det. Rekonstruktionen/vallningen beskriver han i ett avlyssnat telefonsamtal med JG som att han fick åka runt i området i bil med "den snygga Lisa Rehn". Jag har försökt kolla upp om det här stämmer, men det verkar vara helt omöjligt att hitta någon bild på henne.

Edit: Filmen från rekonstruktionen kanske finns i det material som har lämnats ut?

Lisa Rehn är en mycket vacker, duktig och klok polis, som tack och lov aldrig skulle falla för en sådan slibbig typ som SD.

Ja, SD limmade desperat på allt. Men såvitt vi vet, efter denna omfattande FUP och all annan information, så lyckades han bara med två i sitt liv. HD och tyvärr LW.

Alla andra har nobbat honom. Inte ens hans familj kunde komma ihåg någon. Kanske någon tonårsromans möjligtvis, eller inte.

De kommer bara ihåg HD som har samma kropp och utseende som hans mamma (som han pussar PÅ munnen), som de säger.

De flesta ser tack och lov igenom den typen av "man" som han representerar.

#TeamåsaHiding
Citera
2020-03-28, 11:35
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 75

"Detta var olustigt för en gång stod
Lena i sovrummet när jag låg i sängen och sov. Plötsligt stod hon bara där, hon skulle hämta
en grej sa hon. När Ulf efter detta ville ha sin nyckel blev hon helt förstörd."

Att ställa till en dramaqueen scen för att man fråntas privilegiet att smyga in andra människors sovrum när dom sover visar dom problem med att respektera andras integritet vilket blev Lenas död.

Vilken sjukt kontrollerande människa, det var inte bara SD som var kontrollerande.
Citera
2020-03-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Finns det inget straff för att ” man lämnar ett omyndigt barn med öppen dörr i flera timmar ” ?

Det kunde ju ha gått riktigt illa .

Tjuvar kunde ha röjt därinne aggressivt och stört sig på barnet om det vaknat - vågar inte ens tänka tanken på vad som kan ha hänt då !!??...

Meehhh, hur menar du nu? Uppenbarligen lämnade Lena dörren på glänt för att någon (mgm) lurade ut henne. Hon hade knappast tänkt sig att stanna ute en längre stund. Eller gå långt bort. Då hade hon självklart låst dörren!

Men hon
1) lurades av mördaren att "gå en liten sväng".

Eller;

2) mördaren ställde dörren på glänt efter mordet för att förvilla.
Citera
2020-03-28, 11:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Finns det inget straff för att ” man lämnar ett omyndigt barn med öppen dörr i flera timmar ” ?

Det kunde ju ha gått riktigt illa .

Tjuvar kunde ha röjt därinne aggressivt och stört sig på barnet om det vaknat - vågar inte ens tänka tanken på vad som kan ha hänt då !!??...

Tjuvar? Det var väl SD (eller HD?) som var där inne efter mordet och kollade igenom dator och telefon. Och sen inte vågade stänga dörren med den ljudliga låset.

Men annars har du rätt. Den som var där inne (som A vaknade av vid 03:30-04:00) hade kanske redan mördat och kunnat göra det igen. Det var tur att han inte gick ner, den lille grabben.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-28, 11:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vilken sjukt kontrollerande människa, det var inte bara SD som var kontrollerande.

Lenas beteende är "normalt" för någon som blir övergiven. Med hennes bakgrund och ångestproblematik kunde hon nog inte reagerat på ett annorlunda sätt tyvärr. Det insåg hon själv också och sökte hjälp för att kunna förändra sitt beteende men det var för sent.
Citera
2020-03-28, 11:47
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att Lena inte klarade av den starka separationsångest som rejection och abandonment ledde till.

Lättläst artikel om detta
https://www.psychalive.org/fear-of-abandonment/

Tack. Har läst artikeln tidigare.
Det jag ville understryka var att Lena förväxlade kärlek med det du beskriver.

Det var hon inte ensam om att göra. Ofta lider de man kallar alltifrån klängande till starkt kontrollerande individerna av samma sorts problematik.
Citera
2020-03-28, 11:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Inte för att hennes värre problem ursäktade hans så var ändå SDs kontrollbehov en flugskit i universum mot Lenas patologiska dito.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in