2020-03-28, 10:16
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Menar du att stålröret som sadeln sitter på skulle vara för vekt? Det tror inte jag. SD är en finurlig figur och stången (med eller utan sadel) kan fungera som slagvapen för en kreativ mördare. Särskilt om den ser ut att vara "för" ren vid teknisk undersökning.

Om skadorna i trädet har uppkommit vid mordet, så kan ett cylinderformat vapen av hårt material med en längd modell större än t ex ett multiverktyg ha varit aktuellt - t ex cykelstången, en lång ficklampa i stål eller det försvunna armeringsjärnet.
Mja kanske har du rätt, det är inte omöjligt! Men tror nog på något annat ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kvinnor i fupen har ju vittnat om hans obehagliga limmande på dom och hans ständiga sexuella anspelningar. Hans sociala tondövhet är ju omvittnad (tack Panzer för detta eminenta uttryck!). Att han var Mr Nice var ju också enbart själviskt: ju mer han hjälpte folk desto mer fick han sola sig i tacksamhetsglansen.
Ja fy fan man kan tänka sig att det måste varit oerhört obehagligt när han med sin hesa feminina röst och skumma uppenbarelse gjorde grova sexuella anspelningar varje chans han fick, oavsett hur onaturlig kopplingen än må ha varit.

Han blev ju t.o.m. tvungen att höra av sig till gamla flammor från uppväxten i Västerås, för att han betat av varenda kvinna i Örebrotrakten.
Citera
2020-03-28, 10:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja. Vännen är ju psykolog med egen
verksamhet i Skottland. Hon borde ha tagit
betalt av LW.

J*enny kände Lena redan i början av gymnasietiden. Som psykolog och vänskap med Lena sen tonårstiden bör hennes vittnesmål ägnas speciell uppmärksamhet.
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 112-113

J*nny tror att Lena har någon sorts anknytningsproblem. Lena kom till Sverige när hon var ca
18 månader. Man vet inte exakt när hon är född och man tror att hon var något äldre men runt
ett och ett halvt år gammal.

J*enny upplever det som att Lena har haft anknytningsproblem och separationsångest i intima
relationer. När hon blivit lämnad har hon alltid tagit det så hårt, så var det redan under
gymnasietiden. När hon träffade Ulf så kände Lena att hon träffat rätt. Lena bodde i
Stockholm då och Ulf i Karlskoga och de träffades på helgerna. Varje gång de skildes åt var
Lena helt förtvivlad och hon bara grät.

J*enny upplevde att Lena aldrig var riktigt nöjd, hon letade alltid efter drömprinsen. 2013 var
Lena på J*ennys 40-årskalas och hade då med sig någon som hette Janne. Lena pratade om
förlovning redan efter att de varit tillsammans i åtta veckor. Jimmy gjorde strax därefter slut
och då var Lena helt förstörd.

---------
Det är detta som är grunden till Lenas handikapp vilket gjorde att hon missbrukade sin ställning som Pastor med oavbruten törst efter män/sex. Det är detta som var hennes symbios med MGM.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-28 kl. 11:26.
Citera
2020-03-28, 10:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Igår morse 9.24 skrev du följande:

"När Stefan efter 3 timmar skrev att han inte skulle komma och äta kladdkaka så var plötsligt inte stämningen så god längre".

Uppenbarligen så ljög du eftersom det inte var så han skrev.

Vad har "SD tackade aldrig ja till inbjudan" med saken att göra?

Det vore klädsamt av dig om du (som oss andra) skriver tror, har för mig mm när du inte vet!

Inlägg som ditt blir gärna en trådsanning (t ex Rosa som efter ditt inlägg, per omg utan att kolla upp sanningshalten, upprepade samma lögn).

Ja, jag har en tendens att tro människor talar sanning, tills motsatsen bevisas.

Jag förstår din poäng att SD inte direkt tackade nej till inbjudan men jag tror att Lena tolkade det så ändå när han svarade att han har mycket att göra. Han svarade väl dessutom först efter 3 timmar. Det är nog det gloriouslife menar med att han tackade nej.
Citera
2020-03-28, 10:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000

Ja fy fan man kan tänka sig att det måste varit oerhört obehagligt när han med sin hesa feminina röst och skumma uppenbarelse gjorde grova sexuella anspelningar varje chans han fick, oavsett hur onaturlig kopplingen än må ha varit.

Han blev ju t.o.m. tvungen att höra av sig till gamla flammor från uppväxten i Västerås, för att han betat av varenda kvinna i Örebrotrakten.
Vilka kvinnor då?
Kan du länka så vi vet att det går att lita på dina uppgifter ?
Citera
2020-03-28, 10:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har läst det mesta av HD's förhör och har noterat lite smått och gott som liksom inte går ihop osv
för den som orkar läsa:

Sida 412 a. 149:
Förhörsledaren berättar för HD att SD i sitt första förhör den 15e maj sagt att han fick reda på att
dörren till LW stod öppen genom hans före detta fru och att han före detta fru fått höra det från en annan person.
HD ger som motsvar att SD har sagt till HD att dörren var öppen. Hon tror att det var N0a som berättade det för honom.
I detta första förhör säger även SD att HD är den som har motiv för mordet.
Han har senare också sagt till polisen att det var HD som berättat för honom att man hittat LW's kropp. (Alltså.... vilken ynkrygg)
//

HUR LÄNGE HAR HAN KUNNAT GYMMA OM HAN PRATADE LÄNGE MED EN STÄDARE OCH HUNNIT DUSCHA INOM LOPPET AV 30 MIN?

I första förhöret säger hon att hon har lite bestyr över att packa så natten till tisdagen (15e), så är hon uppe och grejar lite "går ner och upp igen". Svammel.
I nästa förhör säger hon att hon kanske vaknat upp nån gång under natten, men att hon somnade om så som hon brukar göra pga sina nattmediciner. För när hon somnar så sover hon.
I senare förhör så säger hon att hon inte tagit starka nattmediciner på ett år.
På frågan om SD kan ha varit där på natten svarar hon att hon sov ju, så därför kan hon inte svara på frågan eftersom den är "hypotetisk" (?!)

HD minns inte om W*ilma berättade för henne på morgonen innan jobbet eller senare att N0a ringde för han ville få tag på SD för att LW inte var hemma när dom kom (s. 215) Men hon tror att det var innan hon åkte till jobbet.
Tilläggas bör att HD åkte till jobbet runt 06:20 vilket då inte stämmer i tid alls! Precis efteråt ändrar hon sig och säger att hon inte minns nånting av den dagen. Hon minns inte ens att hon har pratat eller ens träffat kollegan som hon berättade för att LW var borta redan runt 8 på morgonen.

Bland de första redogörelserna hon gör över vad hon gjorde efter jobbet denna tisdag var att hon åkte hem och mös med sina flickor. Då hörde SD av sig (en av döttrarna ringde) runt fyra halv fem och de kom överens om att han skulle komma över och äta glass.
16:37 SD: "Det ska bli så bra nu" (Tiden...?)

Till en början säger hon att hon och SD bara har haft kontakt via messenger angående LW's försvinnande den 15e.
Hopp till ett annat förhör så har hon pratat med honom i telefon när hon läste att LW var borta? (sida 67 a.149)
Hon velar mellan om det var på förmiddagen eller under lunchen. Detta ifrågasätter man under förhör 2019 pga att man inte hittar något samtal dom sins emellan.
I samma veva kan hon märkligt nog redogöra för att SD varit och besiktat hus under den dagen, men backar tvärt och börjar säga sånt som att hon antar att han varit på jobbet.
Hon jobbar till 16 och mellan fyra och halv fem ska SD alltså hem dit. Det är först EFTER att han cyklat in för polisförhör nummer två som hon berättar att hon är ute och promenerar en sväng i skogen (hon förklarar nån slinga som hon gått tidigare som leder över andra sidan motorvägen och baronbackarna).
Men J*udith som såg henne i skogen på eftermiddagen när hon var ute med sina hundar då? Det var inte på kvällen hon såg henne.
Det var på em i samma veva som hon såg HD gå in på SD's tomt.
I senare förhör berättar hon att hon flexade hem redan runt "halv tre till tre".

I första förhöret redogör hon att Sillen är mycket väl medveten om att hon och Stefan har som gemensamt mål
att hitta tillbaka till varandra. Det är även därför som de inte sålt den stora bilen och köpt två mindre bilar. Deras plan var ju att bli en familj igen och då behöver de ha kvar den stora bilen.
Enligt kompisen K*arins vittnesmål så uppfattade hon det som att de INTE hade intentionerna att bli ett par igen?
Bland de senare förhören säger HD att de enbart åker som kompisar. Ännu lite senare 2019 blir tonen den att hon hade bestämt att hon inte ville ha en framtid med SD eftersom hon blev uppvaktad av Sillen.
Ny uppgift för mig: Att resan var för att fira att de varit tillsammans halva tiden av sina liv (s.192)

Fun fact: Hon säger att hon började träffa Sillen i november 2018. Polisen undrar om hon inte menar 2017 och hon säger att nej, det var 2018. Sen börjar hon fundera och stämmer in med att det såklart måste vara 2017 (s 171). Ooops..
Ok?? Detta kan ju stärka teorin om att relationen med Sillen bara är en dimridå för att svalka ner motivbilden?
Hur som helst så ser bilden annorlunda ut i detta förhör om man jämför med de första: Det var slut mellan HD och SD och det var fritt fram för båda att träffa andra och att det inte var något problem om SD ville träffa LW och att HD i viss mån visste om att dom två träffades, men inte riktigt på vilket sätt. Ändå visste SD inte om att HD och Sillen var intima med varandra.

Lite undringar:

//
- Varför nämner inte HD nånting om blodigt sex förrän i senare förhör?

//

- T*herese berättar att HD och SD har förklarat för sina barn att polisen kan komma att hämta SD för att ställa frågor om LW osv eftersom det var SD som såg LW sist (han träffade henne på fredag/lördag enligt honom själv. Knappast troligt eller ens sant att han skulle vara den som sist såg LW i så fall) Sida. 413

//

Om jag verkar snurrig så beror det på att hela HON är snurrig.. Det går liksom inte att hålla tråden från en mening till den andra.

EDIT: Hittar ni uppenbara fel, så fyll gärna i och rätta till. Det är otroligt svårt att redogöra för alla motsägelser, tvärvändningar och halvsanningar och försöka matcha dom med allt annat i FUP.

Mycket intressanta iakttagelser!
(Jag har kapat ditt inlägg lite random, då det blev för långt med mitt att posta.)

HDs (och även SDs) förhör är fulla av motsägelser och underligheter.

Nu är ditt inlägg så långt och många tankar har redan flugit igenom mitt huvud, men jag tar fasta på en sak som du nämner; varför säger HD inget om blodigt sex om det nu var sant att LW berättat det för henne? Och det gäller ju även SD.

Istället mumlar han Mm.

Visst, minnet är plastiskt. Särskilt om det har gått lång tid. Därför är de första förhören särskilt betydelsefulla, innan minnet har fyllts på med nya minnen och förändrats av berättelser,både dina egna och andras.

Jag minns att en av Tovas kompisar berättade om att Tova hade stått ute när de pratade i sista samtalet, men när kompisen förhördes senare hade minnet ändrats till att hon stod inne (eller något liknade). Jag noterade att även A*rn hade olika berättelser i förhör ett mot förhör två. Små skillnader som hur han tränade och vad L*ena gjorde. Och om mamma kom upp till honom och klappade honom på huvudet när han sov, vilket han inte berättade om i första förhöret.

Dessa förändrade minnesbilder är inte medvetna och alldeles naturliga.

Men när stora och viktiga minnen skiljer sig åt på flertalet viktiga punkter och många nya tillkommer, då känns det skumt.

Hur SD och HD fått info om kroppen som har hittats, dörrar som är öppna, hur kan man inte minnas detta?

Att HD kanske har fått förändrat minne av medicinering och dåligt mående är förstås en faktor. Kanske är det svårt att veta när och hur mycket HD har medicinerat om hon har haft burkar hemma.

Nu har jag läst långtifrån alla förhör, men en röd tråd som jag tycker mig se är att SD går runt tidigt och deklarerar för kreti och pleti att han och HD ska bli ett par igen, vilket jag inte uppfattar att vänner till HD hör HD säga.

Senare i förhör säger HD att hon tyckte att S*llen ville för mycket och att hon blev obekväm med det.

Min tanke är i nuläget att det var SD som jobbade hårt för att få tillbaka HD. Att det var på det planet det låg.

Men HD är för mig en mycket stor gåta. Det är som en burk som är ganska sluten och det är bara några få som har tillgång till nyckeln in.

SD är en skit som pekar med hela handen på HD.
Hon har försvarat honom hela tiden, stått på hans sida.
Han har svikit henne om och om igen.
Vilken ynkrygg som du säger.

Kanske hon känner sig evigt tacksam för att han stått ut med hennes depressioner (som han förmodligen själv varit stor anledning till om inte all?).
Kanske känner hon sig nu evigt tacksam för att han vill satsa på henne och mördar L*ena för hennes skull? L*ena som han själv inte avslutat utan har haft som älskarinna och vän i måååånga år bakom HDs rygg?

HD har inget av vara tacksam över!

Jag skulle säga att SD är orsaken till alla j-a problem!
Citera
2020-03-28, 10:51
Medlem
landbandys avatar
Finns det inget straff för att ” man lämnar ett omyndigt barn med öppen dörr i flera timmar ” ?

Det kunde ju ha gått riktigt illa .

Tjuvar kunde ha röjt därinne aggressivt och stört sig på barnet om det vaknat - vågar inte ens tänka tanken på vad som kan ha hänt då !!??...
Citera
2020-03-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Finns det inget straff för att ” man lämnar ett omyndigt barn med öppen dörr i flera timmar ” ?

Det kunde ju ha gått riktigt illa .

Tjuvar kunde ha röjt därinne aggressivt och stört sig på barnet om det vaknat - vågar inte ens tänka tanken på vad som kan ha hänt då !!??...
Vem skulle de straffa? De vet ju inte vem som lämnade dörren på glänt. Är det LW så är hon död. Är det SD så äts det ev straffet upp av den morddom han förhoppningsvis får.
Citera
2020-03-28, 10:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror du har rätt = att hon drevs av ångest snarare än av lust och kärlek. I mina ögon är det obegripligt hur någon som blir så illa behandlad, känner äkta kärlek till sin plågoande.
"Han slår mig gul och blå, stjäl mina pengar, fördriver mina polare och släktingar och hotar och slår barnen, men innerst inne älskar jag honom ändå."

Det är ju ren bullshit.

Jag skulle tro att Lena inte klarade av den starka separationsångest som rejection och abandonment ledde till.

Lättläst artikel om detta
https://www.psychalive.org/fear-of-abandonment/
Citera
2020-03-28, 10:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur var det, blev MH av med sin pastorstjänst?

Minns inte just det från den sjukt hatfulla bloggen (som jag har sparad på en extern hårddisk och funderar på att leta efter nu denna i helgen), men minns andra saker.

Som en gemensam nämnare med andra i detta dysfunktionella gäng i Örebro så svarade hon i telefon när UW ringde och hon satt b*jsade. Vem svarar i telefonen när man är på toa? Och dessutom bloggar om det?

Vad är det med dessa människor? Inte bara behovet att utföra sina behov ihop på olika sätt, de skickade även bilder till varandra.

Och vi vet ju att MH och HD hade kontakt.

Med så mycket hat mot LW, UW och barnen, som MH inte klarade släppa, så skulle i alla fall inte jag räkna bort en eventuell påverkan på HD.

Skrämmande om man ens får vara pastor med denna självgodhet, med så mycket riktat och maniskt upprepat hat som den bloggen innehåller? Eller att man får jobba med barn?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-28, 11:03
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000

Vilka gamla flammor syftar du på, vore trevligt om du hade länk till ditt påstående!

Mig har han tydligen missat i Ö-bro trakten, kan ju bero på att jag har löständer och peruk, och inte gillar cykelsadlar.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-28 kl. 11:06.
Citera
2020-03-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Och dessa dagböcker nämns inte i FUP. För de är väl överlämnade till polisen?

Inte dagböcker men däremot dagboks-anteckningar insatta i en samlings-pärm samt skrivna i mindre text-stycken på A-4 papper.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-28, 11:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
J*enny kände Lena redan i början av gymnasietiden. Som psykolog och vänskap med Lena sen tonårstiden bör hennes vittnesmål ägnas speciell uppmärksamhet.
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 112-113

J*nny tror att Lena har någon sorts anknytningsproblem. Lena kom till Sverige när hon var ca
18 månader. Man vet inte exakt när hon är född och man tror att hon var något äldre men runt
ett och ett halvt år gammal.

J*enny upplever det som att Lena har haft anknytningsproblem och separationsångest i intima
relationer. När hon blivit lämnad har hon alltid tagit det så hårt, så var det redan under
gymnasietiden. När hon träffade Ulf så kände Lena att hon träffat rätt. Lena bodde i
Stockholm då och Ulf i Karlskoga och de träffades på helgerna. Varje gång de skildes åt var
Lena helt förtvivlad och hon bara grät.

J*enny upplevde att Lena aldrig var riktigt nöjd, hon letade alltid efter drömprinsen. 2013 var
Lena på J*ennys 40-årskalas och hade då med sig någon som hette Janne. Lena pratade om
förlovning redan efter att de varit tillsammans i åtta veckor. Jimmy gjorde strax därefter slut
och då var Lena helt förstörd.

Det är detta som är grunden till Lenas handikapp vilket gjorde att hon missbrukade sin ställning som Pastor med oavbruten törst efter män/sex. Det är detta som var hennes symbios med MGM.

Jenny är spot on med anknytningsproblematik och separationsångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in