Citat:
Ursprungligen postat av
JeffreyEpstein
Spanien kan vända detta, dom tar i med har hård handskarna som sagt.
Sverige är nog kört tyvärr, kommer lätt bli värst drabbat i skandinavien och top 5 i Europa.
minst 100 döda per dag slutet av nästa vecka enligt mina uträkningar
Det är för sent för Spanien. De tar I med hårdhandskarna men det kom för sent. Sen är det ju inte bara social distansering och begränsning av smittan som avgör dödstalen. Det beror ju också på hälsoläget i befolkningen och där gissar jag att Sverige har en fördel.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyMnemonic
Problemet är ju att regeringen anställt leif och daniel poliser som hellre sitter och twittrar än är ute och gör vad samhället förväntar sig.
Om man har en mesig poliskår som inte klarar av att upprätthålla ordningen i samhället ens i normala fall, så blir ju problemet uppenbart när man ska införa utegångsförbud eller karantän av en region.
Citat:
Ursprungligen postat av
awoke11
Jag tippar på en värre utveckling. Sverige blir känt som top 5 hårdast drabbade länder av Corona i Europa.
Smittade kanske. Men dödstalen måste ju inte följa automatiskt. Det beror ju mycket på hälsoläget i befolkningen och tillgången på sjukvård. Men det känns ju inte bra med den här senfärdigheten och handlingsförlamningen hos myndigheterna. Ska utegångsförbud, skolstängningar o dyl få effekt måste det uppenbarligen göras i tid. Det har inte gjorts i Sverige så nu kan vi bara hoppas på det bästa.