Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyMnemonic
1. Så du tror att majoriteten av de som dött av corona har palliativ vård? Det är bara ren slump menar du att corona slog till nu och dödssiffrorna är STARKT avvikande mot tidigare år eller ens månad, du pratade nyss om "logik" som stöd för ditt resonemang och detta är väl bland det dummaste jag hört.
Var hittar du ordet »majoriteten«? Sedan är det ju inte så att huvuddelen människor dör via palliativ vård.
Citat:
3. Men vad är det du inte förstår? Att man kan konstruera ett resonemang som hänger ihop logiskt är inget som helst bevis på att det resonemanget är korrekt, för att etablera detta behöver du något att bygga det på som kan bli granskad. Det är så den vetenskapliga metoden fungerar.
Det är ju du som inte förstår skillnade mellan brutto och netto. Det räcker ju om det är en person som inte dog i covid-19, men som i den allmänna katastrofen ändå räknas i statistiken för att den smittats. Jag säger bara att de räkna alla
med covid-19 som döda
i covid-19 oavsett om det är så eller inte.
Citat:
Och till sist nej jag VILL inte att det ska vara det värsta som funnits, och det är det inte heller men hur många pandemier har du upplevt i ditt liv? Hur många epidemier har du upplevt? Har du någonsin hört talas om en epidemi som blivit bekämpad med tafatthet och arrogans så som den svenska regeringen och myndigheter agerar på detta, det enda bra de gjort hittills är begränsningen som kom idag. Men även den är 3 veckor för sen.
Jag har upplevt asiaten och Hongkonginfluensan och det var panik i världen, men sjukvården hade obegränsade reusrser.
Citat:
Utöver det om vi ska prata logik igen, tror du viruset bryr sig det minsta om vad vi skriver på detta forum? Tror du det påverkar dess egenskaper på något sätt?
Utöver det inser du inte att det värsta man kan göra i detta läge är att underestimera en okänd fara?
Inget som skrivs i denna tråd har den minsta betydelse för vad som händer. Det som skrivs bottnar i många olika personers olika bevekelsegrunder. Det enda gemensamma är att vi alla som skriver här lägger jävligt mycket tid på något fullkomligt betydelselöst för vad som faktisk kommer att hända.