2020-03-27, 22:48
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det där kan helt enkelt inte vara sant.
Både igår och idag har Socialstyrelsen nogsamt gått ut och berättat att JIT-systemen fungerar och att det inte råder någon brist.

Så köp hela rasket och dra igång tjugotre fabriker.

Sverige är en bananrepublik i Sovjetformat numera. Hela vår statsledning består av politruker som blivit skolade i PK-tänk. Det är deras enda meriter.
Citera
2020-03-27, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Jag har börjat använda min ansiktsmask nästan dagligen nuförtiden.

Reaktionerna som jag får ifrån folk är priceless, alla är rädda från mig verkar det som, alla undviker mig som om jag var pesten, så fort de ser mig så undviker de min path!

Avslutade dagen med att handla mat i en livsmedelsaffär, och alla som stod i kön var nojiga som fan,vilket gjorde mig arg då jag ogillar folk som stirrar och beter sig som om man är smittsam, och bara för det så började jag medvetet hosta kraftigt de 2 minuterna som jag stod i kön, vissa av personerna som stod i kön lämnade den och gick till en annan kassa alternativt valde att lämna grejerna och dra därifrån !

Fattar inte folk att ansiktsmasker skyddar mot viruset, eller tror de endast att maskerna fungerar som skydd mot att smitta någon annan.

Och jag som övervägde att köpa the plagues mask i brist på ansiktsskydd

Överlag är folk i Sverige naiva idioter. De är invallade får med noll tankekapacitet och arrogant hybris och ego är vad som kännetecknar dessa spån.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Social distansering och karantän funkar i högtillit länder som Sverige, Tyskland och Danmark. (+Asien)

Funkar sämre i Italien och Spanien, där dom dessutom har kraftig antibiotika resistens.

Jag velar fram och tillbaka, men jag tror vi kommer klara oss under 50k döda. Då i båda vågorna.

Å det är ej Tegnells förtjänst.
Det låter stor när katten skiter. Sverigebilden som pockar på?
I ”högtillitslandet” drog en massa puckon till Åre på afterski, för att ta ett exempel.

Att folk här litar på Staten beror inte på att de är så bra (snarare mer som får) - utan det beror på att Staten har slängt åt dem några saftiga köttben att gnaga på, och att det till deras hjälp finns en media som gör sitt till för att hålla folk sovande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galman
Det funkar naturligtvis inte. Men UV-lampor för vårdpersonalens skull behöver kanske inte vara fel. Det skulle kunna döda en hel del som cirkulerar i luften (om viruset nu kan cirkulera i luften i form av aero-soler) och lägger sig på ytor.

Ja UVC-lampor borde definitivt användas på sjukhus. Det är ett enkelt sätt att rena luften och till exempel skyddsutrustning.Sedan kan man komplettera med ozongeneratorer och luftfuktare.
Men det är inte bara vården som kan ha nytta av sånt. Varenda företag borde se till att man virusminimerar inomhusmiljön. Det är bra även för andra sjukdomar som förkylning och influensa.
Citera
2020-03-27, 22:50
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Lite tankar från mig med en master i statistik

Jag hoppas verkligen att de har en plan och vet vad de gör med kompetenta rådgivare med omfattande kunskap i statistik.
Det känns inte riktigt så tyvärr.

Det finns verkligen risk för ett fullständigt blodbad om de fortsätter på inslagen linje utan en plan för när de ska göra vad.
Min oro växer för varje dag.
Det tragiska är att dessa små osäkra människor kommer att backa från sin linje när dödsiffrorna ökar. Då tar det naturligtvis ca 3 veckor innan man ser resultat och man kan räkna med massdöd.
Italien drog i bromsen när dom fick 144 döda på en och samma dag. Vi har 27 idag och inte något som indikerar kursändring.

Jag tror att det här innebär slutet för socialdemokratin.När nära och kära dör kommer folk att förstå bristerna i att anställa folk efter partibok och kvotering och inte efter meriter. Jag tror att folk kommer att inse att staten skall syssla med kärnverksamhet.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:

Reaktionerna som jag får ifrån folk är priceless, alla är rädda från mig verkar det som, alla undviker mig som om jag var pesten, så fort de ser mig så undviker de min path!

Avslutade dagen med att handla mat i en livsmedelsaffär, och alla som stod i kön var nojiga som fan,vilket gjorde mig arg då jag ogillar folk som stirrar och beter sig som om man är smittsam, och bara för det så började jag medvetet hosta kraftigt de 2 minuterna som jag stod i kön, vissa av personerna som stod i kön lämnade den och gick till en annan kassa alternativt valde att lämna grejerna och dra därifrån !

Fattar inte folk att ansiktsmasker skyddar mot viruset, eller tror de endast att maskerna fungerar som skydd mot att smitta någon annan.

Dom sa ju på TV andningsskydd inte skyddar mot smittan, men möjligen gör så att man inte smittar andra
Citera
Medlem
Citat:

Varför använda den? Det ser inget vidare ut.
Värre än dom plastskärmarna som dom har framför kassorna i mataffären.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Munskydd hjälper inte om man inte träffar någon som är infekterad.
Därmed är munskydd många magnituder viktigare och mera hjälpsamma på lasarettets isoleringssalar och operationsrum jämfört med nyttan utomhus på gator och torg.
...och betydligt viktigare för att skydda patienter än för att skydda personalen som bör munskyddet.

Eftersom vi inte vet vem som är infekterad skulle det ju inte vara dumt att alla bar munskydd, eller hur? Det är väl lite det som är grundtanken. Tandläkaren bär ju inte munskydd för att hen tror patienten har något farligt. Hen bär munskydd för att inte spotta ner något rakt i patientens mun när hen undersöker och pratar samtidigt. Eftersom alla tandläkare gör så är det ovanligt att bli smittad med något hos tandläkaren...
Citera
2020-03-27, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Sverige är en bananrepublik i Sovjetformat numera. Hela vår statsledning består av politruker som blivit skolade i PK-tänk. Det är deras enda meriter.
Måhända men vad gäller folkhälsa har vi alltid legat bra till i modern tid.
Citera
2020-03-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Man kan utgå från Tyskland för att börja ana dödligheten. En bit över 0,5% - alltså en per 200 smittade - ligger den på än så länge. Med risk för att låta som en Tegnell-sosse tror jag att procenten kommer att vara ännu lägre när det hela är överspökat.

Då ska vi ta i beaktan att Tysklands sjukvård ej har kollapsat.
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz

De länder som införde detta direkt har alltså agerat i panik. Det krävs hundratals lockdowns framgent i dessa länder för att hålla nere dödsfallen alternativt att avskärma sig från resten av världen för alltid. Det är inte rimligt.

Förklara Taiwan. Eller Sydkorea. Eller Japan. Eller till och med Kina. Lockdowns räcker inte. Det krävs mer. Du har inte några lockdowns in Taiwan. Där är livet som vanligt med extra skyddsåtgärder. Med rätt skyddsåtgärder behövs inte lockdowns alls.

Hade Sverige bara kopierat Taiwan rakt av för några månader sedan skulle vi kunnat sitta och fisa i lugn och ro men myndigheterna har aktivt motarbetat alla former av smittbegränsning för man hävdade att detta var någon ny sorts influensa.

Det är helt omöjligt att förklara bort den massiva oduglighet som Tegnell och kompani uppvisat som "inkompetens" utan det är snarare så att man medvetet önskar döda av så många svenssons som möjligt för att sedan hävda att vi behöver öppna gränserna för att ersätta de svenskar som har dött.

Tegnell torgför öppet sina kulturmarxistiska vansinnesåsikter och FHM är helt bemannat av feminina vaginamän, bindgalna feminister och kvotblattar. De hatar etniska svenskar och ser den här smittan som sin stora chans att släcka så många svenssons som möjligt.

Att det blev blattar och negrer som smittan tog först var ju inte så lyckat men det finns oändliga mängder blattar och negrer utomlands som kan ersätta de få som dog här.

Det går ju inte att vara så här inkompetent och ändå gå på bakbenen. Kineserna har å ena sidan lagt locket på men å andra sidan har de varit helt öppna med vad de gör och ser man till vad de gjorde så var det helt klart att detta inte var ett vanligt virus eller ens något jämförbart med SARS1 utan något mycket värre.

Detta borde stått klart för riksdag, regering och myndigheter redan i januari. Om kineserna nödstänger ner närmare 800 miljoner människor i två veckor, torskar några gånger Sveriges BNP i inkomster och allting i Kina handlar om viruset, viruset, viruset så kan man på goda grunder anta att detta inte är någon vanlig händelse och att detta inte är något vanligt influensavirus.
Citera
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det här är som en mix av spanska sjukan och den stora depressionen 1930. Något som kommer att skrivas massvis av böcker om, göras otaliga dokumentärer om samt redovisas i en en hel del forskningsrapporter. Det kommer att studeras nu och långt framöver. och jag hoppas man lär sig något av detta.

Nej, jag anade inget när det nya året började. Och även om jag i början av mars förstod att vi skulle drabbas, fattade jag inte att det skulle påverka alla i landet på något sätt och vår ekonomi ställas på ändan. Nej, inte bara vår ekonomi utan hela världen.

Du var nog inte ensam om att inte se det här komma. Jag har fortfarande svårt att ta in vad som sker. Det värsta är att samhället verkar totalt oförberett på vad som håller på att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in