Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Turkiet börja komma rejält ifrån ingenstans nu. Jag antar att de har börjat testa nu. Jag tror mörkertalet är gigantisk i många länder, i synnerhet i de lite fattigare länder, där knappt test görs.
Samtidigt som Italien hade rekord på bekräftade dödsfall. Dags att ge upp. Italien kommer nå flockimmunitet innan deras lockdown har någon effekt. Om deras lockdown hade haft något nämnvärd effekt så hade vi sett det för länge sedan, men det har bara blivit värre.
Tyvärr så tror jag sverige kommer gå den vägen också, att tillslut köra med lockdown, trots att det inte verka funka.
Alla säger titta på sydkorea, men massvis med länder har gjort liknade åtgärder som sydkorea, och det har inte haft effekt.
Lock down hjälper visst om man gör det innan alla har blivit smittade.
Italien var sent ute väldigt sent ute.
Jämför istället med länder där dom införde det snabbt tex Grekland.
Grekland och sverige hade samma siffror för 3 veckor sedan, utvecklingen säger sitt klara språk.
Grekland stängde skolor tidigt, nu är det lock down rapporterade fall håller sig på en stadig nivå likaså dödsfall.
Grekland hade också blivit Italien el spanien eftersom de både röker mycket är sociala umgås med äldre.
Stora skillnader och ja regeringen lyssnade på epedemiologerna där och såg vad som skulle komma.
Sverige har dåliga epedemiologer som har fattat fel beslut och värre kommer det att bli.
Jämför de båda länderna efter 1 månad och se om lock down hjälper eller inte.