2020-03-27, 20:12
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Så länge Tegnell som igår på Aktuellt står och pratar om promille och 95,96,97%. Hur tror du en regimtrogen indoktrinerad äldre människa ska se allvaret då?

Tegnell måste ju stå i Aktuellt och Rapport och säga som det är.

De har ju släppt en rapport som DN publicerade för någon timmar sedan som går helt stick i stäv med vad bommullsinlindade mellanmjölksförklaringen sa för 24 timmar sedan.

Eller faktiskt ännu hellre ta till lite i överkant för att få folk att fatta. De som inte läst statistik eller är hemma inom epidemiologi kommer att tycka att det är i princip ingen chans alls att smittad eller bli svårt sjuk. Han ljuger inte men han lindar in svaren så tjockt i bomull så de blir i princip nonsens. Ska han få pöbeln att fatta måste han ta i lite mer.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Enligt lag har man rätt att spela in alla samtal som man själv är del av.
Ja. Om han säger att det är okej så kan du lägga upp det.

Tack för svar. Ska höra med han och se. Glöm inte tvätta händerna!
Citera
Medlem
Så, svärdotter m. trolovad smittad! Södermalm fm. middag 5-6st.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du har haft så många fel med dina kurvor

Ja, men då kan du visa det din jävla ärthjärna. Min prognos stämmer väldigt fint. Jag prognostiserade 100 döda idag, och vi har i skrivande stund 105.

Inlägget finns där från igår och prognosen sträcker sig 1 vecka framåt, med 444 döda den sista dagen i prognosen tror jag det var.

Jag förstår att de tär jobbigt för dig att jag har rätt och du har fel. Men du får försöka svälja det med ett glas vatten eller något... mjölk kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Bara av nyfikenhet, tillhör du en riskgrupp? I så fall har du gjort helt rätt. Även om dina masker ju inte hjälper så mycket utan kombinationen att du kan låta bli att pilla dig i ansiktet

Tillhör du inte en riskgrupp så skulle jag vilja påstå att det är pengar utslängda i sjön, såvida du inte har väldigt mycket pengar som du inte vet vad du skall göra med, för även då är denna handling helt korrekt så klart.

De sålda aktierna är ju klockrena.

Fast är väl en jävla tur att inte alla är som dig, utan tvärt om extremt korkade, för det blir så mycket lättare för oss som har lite mer bakom pannbenet

Ingen medicinsk riskgrupp men jag bor i en internationell storstad där det garanterat kommer bli en rejäl epidemi. Så jag tänkte tidigt att det säkert kommer bli som i Wuhan och då vill man vara förberedd. Däremot borde jag nog köpt enklare masker. FFP2 är rätt obekväma och behövs nog inte om jag inte befinner mig tio centimeter från en nysande mun eller nåt. Gasmasken kanske var overkill också men bättre att vara beredd.
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Problemet med Tegnell är att han riktar sina uttalanden till kreti och pleti, snackar med bönder på bönders språk, och vad kan bönder i saken, annat än tro? Och det är hela grejen, gör som vi säger, punkt!

Personligen skulle jag vilja att Tegnell utvecklar sina tankar och hypoteser på ett mer vetenskapligt plan, sätter sig ner och skriver, klargör vilka tankar som ligger bakom dessa fluffiga uttalanden i media.

Är fundersam över hur Tegnell egentligen tänker, han kommer med de mest hårresande uttalanden, men han verkar ändå, i detta, äga en fingertoppskänsla, som kanske kommer rädda oss, både i dödsfall, och ekonomi.

Är inte lika snabb som mobben här på flashback att avfärda Tegnell, den som lever får se...

Man växer som bekant med uppgiften, kolla på Löfven, vad han var i början, han växte, inte mycket, men växte gjorde han.

Tegnell levde sin stillsamma, vände sina papper, innan han yrvaket fick denna lunta rakt ned i knät...

It takes some time, to get up to speed... cheers!
Jag hör dig här. Han är inte medietränad för fem öre, en riktig Excell kille som gör rätt i att hålla sig ifrån patienter. Men, som du också beskriver det, utveckla tankarna och ha lite mer transparens. Alla är inte " bönder" och även vi bönder behöver känna att vi är informerade. Alla medborgare i ett land har rätt till allmän info i krislägen, detta missar doktor Tengell som så många av hans kollegor, då de på något märkligt vis står lite " över" oss andra, dödliga, vad avser kunskap om medicin och hälsa. Önskar mer ödmjukhet generellt från den yrkeskåren,( troligt..) Vi har alla rätt att förvänta oss uppdaterade data och kunskap förmedlad via skattefinansierade medier, för att själva fatta väl underbyggda beslut, detta måste förbättras.
Citera
2020-03-27, 20:13
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Äh va?
Vafan du får ju läsa på om corona innan du säger att det bara ska försvinna. Varför tror du att det ska gå över snart?

Du tror att halva planeten är i karantän för att politiker vill samla billiga(horribelt dyra*) poäng? Varför har inte detta skett vid tidigare virusutbrott?? Varför är plötsligt WHO och FN oroliga?
Jag förstår mig inte på er.
Virusspridningen brukar avta under våren och sommaren. Vi har precis genomgått februari och mars vilka är riktiga sjukdomsmånader.
Citera
2020-03-27, 20:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Vilka pengar använder staten nu? Är det inte lila bra staten köper ut eller in sig i konkande företag om de ändå måste ta hand om de anställdas löner för att företagen inte kan?

Man använder snabbt sinande skattepengar som man fått från anställda i privata företag. Pengar man sen inte kommer få in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men är du dum i huvudet?

Självklart vill jag säga precis samma som du vill!

"Mina älskare Tegnell och Löfven har ju gjort allt för att förhindra det här. Det fanns verkligen inget mer de hade kunnat göra efter att ha haft möjlighet att ta lärdom av andra länders misstag. Personalen på ditt äldreboende har i alla fall fått hårda straff om de överhuvudtaget lämnat hemmet utanför arbetstid, deras barn har inte fått någon utbildning och deras demokratiska rättigheter har avskaffats. Det känns väl bra farmor? Farmor?"

Haha, blir du ledsen i ögat när någon använder din retorik mot dig själv? Buhu
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Nej jag vet inte detta idag. Men de som skriker att Tegnell borde ställas till svar som landsförrädare, alternativt kastas i fängelse vet nog inte heller?

Jag reagerar mest på alla dessa extremt hårda ord från folk som innan denna krisen förmodligen inte visste skillnaden på en bakterie och et virus. Nu är alla experter och vet exakt vad som bör göras och vem som är landsförrädare.

Allt vi vet just nu är att Sverige och Danmarks dödstal går hand i hand per kapita. Sedan får vi se vad som händer.

Nja, fast så är det inte riktigt va? Vi som tycker att Tegnell borde avgå, har ju gång på gång pekat på de fel som har konstaterats. Han har ju kommit med fel uppgifter så många gånger att jag har tappat räkningen. Gång på gång var saker och ting fel. Fakta fel, fel i hans prognoser, osv. osv.

Det kommer han ju inte undan nu i efterhand, när vi ju har facit.
Citera
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Man kan vara lite ambivalent

Det kan man sannerligen.
Använd kondom vid tillfälliga sexuella kontakter. C-19 är inte det enda jobbiga viruset i världen. Nu har vi rett ut det.

Trevlig kväll.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vilket jävla fakenews-svammel. Sverige har hanterat detta som en flock efterblivna sossar kan förväntas göra, ”man vet vad man har men inte vad man får”. Därför sitter vi still i båten och håller desperat tummarna så att de knakar i lederna medan vi lyssnar på en virusexpert som inte haft ett enda rätt hittills.

Det är min personliga åsikt, när får jag pengar av rysskineserna? Skulle sitta som en smäck under den kommande depressionen.

Otippat att man omedelbart skulle få den värsta olyckskorpen att hugga på kroken...

Tack för att du så snabbt bekräftade min poäng!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in