Citat:
Ursprungligen postat av
IAmAMisanthropic
Fast han skulle ju bara hänvisa till tidigare siffror från Kina och sen är det ur världen, prata om mörkertal, att det sannolikt är så många smittade nu osv.
Fast peaken menade han ju importfallen från Italien. I samma intervju sa han att andra kluster kan uppstå, så då verkar reportern snarare opåläst.
Men ja, jag fattar ungefär vad du fiskar efter. Nån borde definitivt ställa frågan om de inte borde varit mer försiktiga och proaktiva och avrått från resor till italienska skidorter. Varför de inte uppmanade folk som varitdär till åtminstone självkarantän. Osv.
Se bara på hon kinesiska studenten som hade vett och ansvarskänsla nog själv. Gick omedelbart i självisolering och smittade inte en själ. Om FHM varit rakare, tydligare och mer aktiva hade de säkert kunnat få iaf en stor del av våra skidresenärer att faktiskt göra detsamma. Nu vet vi inte om det spelat jättestor roll i slutändan då det uppenbarligen också förekom smitta lite varstans som ingen visste just då, Österrike t ex. Men av vad vi visste då så hade det kunnat köpa oss veckor att försöka bygga upp lager med skyddsmaterial osv.
Men nu går jag typ OT här.
Då skulle nästa fråga vara att: Ok, peaken var var några importerade ströfall från Italien alltså, de som du nämnde i media. Men varför berättade du inte att vi samtidigt hade ca 100000 fall här redan? För den peaken med ströfall spelar väl ingen roll i sammanhanget.
Mitt första svar var ganska hårt till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochro
Är nog mer grundat på att du inte vet vad kritisk fråga är. Att inte se den tredje statsmaktens lismande betyder nog att du inte kan navigera i verkligheten.
Men förhoppningsvis när du själv börja binda ihop påståenden, frågor och förhållningssätt i kronologisk ordning så kommer du fram till mitt initiala påstående inte är helt obefogat. Eller kanske någon annan som läser här förstår.