2020-03-27, 21:09
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
?

Tror du att skolorna stänger och vi stänger ner? Jag tror inte att vi kommer göra det, hur många dödsfall måste man ha på en dag för att överhuvudtaget betänka det? Jag tror Folkhälsomyndigheten publicerade sin skrämmande läsning på hur många som behöver vård i DN nu på kvällen för att kunna hålla den linjen hela vägen. Jag tror det är prestige och större krafter bakom Folkhälsomyndigheten än vad vi förstår.

Nu börjar jag låta konspiratorisk igen.
Men det är verkligen äckligt hur smidigt de kommer undan, de går emot ett stup och alla, vi, reportrar, journalister, virologer, läkare bara "hänger" med.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/22000-svenskar-vantas-behova-sjukhusvard-vid-forsta-coronavagen/

Finns inga svenska reportrar inom msm som ställer kritiska frågor eller ens opponerar sig det allra minsta. De är regimens lakejer.

När jag ser de där pressträffarna så står mitt hopp till tysken.
Citera
2020-03-27, 21:11
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Exakt!! Region sthlm tvingar in bla Aleris personalen nu.

Privatiserad välfärd ligger riktigt långt borta nu.
Skulle inte Reinfeldt ut och turnera med sonen i USA mot Trump? Skulle vilja ha en intervju med han, tror det kan komma att drevas rejält mot Alliansen06-14 efter de här.
En fluga på väggen i Reinfeltska hemmet😆. Nä men allvarligt, tok tyst från alla (höger till "vänster") politiker numera. Privatiseringsprojekt avslutat. Tack.
Citera
2020-03-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Så vad tycker du sydkorea har gjort som inte andra har gjort?

Bara sverige som har problem med corona ok.
tja googla vad andra länder har gjort. I Sverige är det på person nivå med folkvett och max 50 personer som träffas. Det är väl allt vi har.
Citera
2020-03-27, 21:12
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Finns inga svenska reportrar inom msm som ställer kritiska frågor eller ens opponerar sig det allra minsta. De är regimens lakejer.

När jag ser de där pressträffarna så står mitt hopp till tysken.

Det där är rätt larvigt att påstå när såväl SVT, SR, TV4 som DN, m fl, faktiskt ställt kritiska frågor hela tiden. Att du inte får de svar eller åtgärder du vill ha, eller jag de jag vill ha, är inte massmedias fel.
Citera
Medlem
Yinool0401s avatar
Undrar om man som "frisk-kry!" 47åring ska dra på sig den där skiten med flit så snabbt som möjligt. Då ökar ju chansen att få vård nu, värre om allt brakar loss och man sen åker på den. Då är chansen mycket mindre att man blir "prioriterad" vid en peak?

Sjukt men kanske en viktig kalkyl?
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Så vad tycker du sydkorea har gjort som inte andra har gjort?

Testat många, många fler personer.
Varit mycket mera ihärdiga i smittspårning.
Citera
Medlem
tigerrakets avatar
Regeringen lämpar över ansvaret på skolorna till huvudmännen.

På samma vis som befäl i krigszoner ber om frivilliga vid farliga insatser. Man lägger således över ansvaret på någon annan och kan svära sig fri när det går fel.
Citera
2020-03-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Tror CAR kan definieras efter symptom, och då räknar man med att 1% blir så sjuka att det är befogat att söka sjukvård.

Ja C står för klinisk. Symptomfria tex är inte inräknat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ni är alla så naiva och lättlurade. Bara för att gränser tillfälligt stängs av globalister så är de inte globalister längre. Jo tjena. Antar att EU numera inte är globalister? Och inte heller WHO? Lägg av, så dum kan du inte vara.
De som får makt är globalister som strävar upp och tror de är stjärnor.
Men vad som krävs är att vi går ner till folk som vill skapa en förändring på lokal nivå. 😠
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Kan man få ett ärligt svar? Hur många har dött i corona idag i Sverige?
Det är så sjukt att wordometer inte har svensk statistik.

www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Senast redigerad av Slacker- 2020-03-27 kl. 21:18.
Citera
2020-03-27, 21:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det där är rätt larvigt att påstå när såväl SVT, SR, TV4 som DN, m fl, faktiskt ställt kritiska frågor hela tiden. Att du inte får de svar eller åtgärder du vill ha, eller jag de jag vill ha, är inte massmedias fel.

Kan hända.
Jag tycker iaf att de borde fråga mer om Sveriges i jämförelse med omvärlden så avvikande politik.
Citera
2020-03-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Undrar om man som "frisk-kry!" 47åring ska dra på sig den där skiten med flit så snabbt som möjligt. Då ökar ju chansen att få vård nu, värre om allt brakar loss och man sen åker på den. Då är chansen mycket mindre att man blir "prioriterad" vid en peak?

Sjukt men kanske en viktig kalkyl?

Eller så åker du på dubbelpipig lunginflammation och dör trotts IV. Undvik att bli smittad om du kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in