Citat:
Ursprungligen postat av
Trxhobit
Svårt läge. Men om man tror lite på framtiden så.....Jag är en av de som tror och köper och stannar kvar på marknaden helt och hållet. Billiga aktier är det och bara till att köpa. Kina har rest sig upp. Vi kommer att göra det samma. Någon sa att detta virus inte gillar värme. Vi går mot sommar och tror jag bättre tider. Världen kommer ej att gå i atomer bättre tider skall stunda. Lycka till allihopa. Mina bästa Fredags hälsningar! Men vad tror ni då?
Jag vet inte vad jag ska tro längre. Mina långa position håller jag kvar i 1 år, positioner jag handlat under kraschen.
Dock torskade jag mitt rörliga kapital under första två veckorna av Corona. Blev bara värre och värre när man satt här och försökte vinna tillbaka och inte förstod att det var en krasch på gång. Väntat på kraschen i 4 år men när den väl kommer sitter jag här och försöker trejda tillbaka mina pengar. Vad jag än gick in i gick bara ner, även på nyheter. Dom jag satt i och fick nyhet sålde jag inte i tid då jag trodde det skulle upp och upp men allt gick ner.
I 4 år har jag samlat på mig fysiskt guld. På börsen låg jag 120% plus fram till 27e Februari och har torskat 75% av mitt trejdkapital. Så nu trejdar jag med minisummor i mina mått men nu känns även en femhundring som fan. I mitten av Februari trejdade jag med cirka 200k och nu trejdar jag med 7k ungefär. Jag ser det som en bra lärdom och får ta vara på detta.
Jag vet ej vad jag ska göra med mitt guld dock. Snart har det dubblat sitt värde och funderar på att försöka sälja en tacka på blocket med stor premium. Kan nog få loss en 100-grams tacka för 60 000? Kanske prova på 70 000.
Resten av guldet behåller jag såklart och kommer aldrig att sälja det. Men en 100-grammare skulle man nog kunna sälja.