Citat:
Ursprungligen postat av
flekstor
Jag tror det är rätt meningslöst att leta efter "billiga" aktier i ett sådant här läge. Under extrema ras faller allt oavsett hur bra och till synes trygg verksamhet bolagen har, detta är likviditetsstyrt. Detsamma gäller vid en rekyl upp efter en sådan nedgång. Det är alltså det allmänna börsklimatet man bör bilda sig en uppfattning om, om man nu vill försöka slå index under en sådan här period.
Nu är jag inte helt på det klara med vad du menar. Syftar du på att jag bör ignorera företagens försäljingssiffror från tidigare kvartal och försöka jaga det som resten av börsen går på?
Min ideala idé är hitta något jag kan slänga pengarna på och vara relativt "säker" på att när jag öppnar nätbanken om 5 år så ser jag ett klart positivt resultat, men utan att om jag investerar nu så ser jag ett 25-50% fall först under dessa veckor/månader då jag ändå stirrar mig blind på börsindex. Jag vet att jag är optimistisk gällande detta kaos.
En indexfond skulle antagligen vara enkel i nuskedet: Slänga pengarna på den och sedan dra ett täcke över sig och kolla om några år.