2020-03-27, 15:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Så länge vården klarar av att ta hand om de som har en chans att klara sig så spelar ju antalet döda per dygn ingen roll. Alla måste ju igenom det.

Men självklart kommer vården inte klara av de talen, så vi får hoppas dina beräkningar är fel.
Jag hoppas också att de är fel, och det kan de förstås vara. Mycket beror av hur folket agerat.
Citera
2020-03-27, 15:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hoppas du har rätt. Dock skulle det då betyda att bara Sverige har experter med denna förmåga.
Hur sannolikt är det?
Det är kanske snarare så att förhållandena är något olika i alla länder. Därför behöver vi inte nödvändigtvis göra som Kina.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hoppas du har rätt. Dock skulle det då betyda att bara Sverige har experter med denna förmåga.
Hur sannolikt är det?
Jag tror de förstår precis vad Sverige gör. Och jag tror egentligen ingen säger emot. Dock är det ju lite av en "gambling". För missar man läget att sätta in åtgärder så står man med ett nytt Italien. Sverige har ju valt att balansera på slak lina för att försöka komma över snabbt. Medans övriga går runt.
Citera
Medlem
Svarta-Skatans avatar
För typ två dar satt ju en läkare i tv och sa att det var illa och han trodde på 100 döda till 1 april, nu är det fyra dar kvar till den tidpunkten, och vi är redan uppe i 103 döda just nu, känns som om det är en lavin som går snabbare än vad dom hade räknat med.

Edit. 114 döda just nu, helvete vad fort det går.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2020-03-27 kl. 16:03.
Citera
Bannlyst
Citat:
Med tanke på att alla här sväljer Flashbacks alla epidemiologers hemmasnickrade prognoser med hull och hår så kan man kanske tro att de som faktiskt jobbar med det här dagligen sedan en herrans massa år också kan knacka ihop lite modeller. Eventuellt till och med lite bättre modeller än hobby-forskare
det som gör Flashback sa bra är att vi som följde traden direkt i januari har kunnat skydda oss med FFP2 FFP3 har kunnat ladda med konserver hemma osv.

Det beroende pa att vi lyssnar pa folk som skriver i traden med källhänvisning till läkare professorer osv.

Ni andra som postar Utan källhänvisning kann ju fortsätta läsa aftonbladet och sxpressen samt lyssna pa svt och tv4.

Sällan har en trad visat sa öppet och direkt vilka fakenews massmedia och myndigheter vidarebefordrar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Intesom grupp. Men som unga kommer de gå före Malte och Svea 50 år gamla som också behöver respiratorplats och har arbetat hela livet och lydigt betalat sina skatter.

Kommer det in en papperslös 22åring som behöver respirator, och alla platser är fulla. Så drar man ur kontakten för den helyllesvensk som är mest illa däran. Så de papperslösa kommer ta många Svenskars platser på grund av sin ålder..Så dessa inte bara rånar och tar livet av Svenskarna PÅ GATAN.. de fortsätter ända in i dödens väntrum att jävlas med Svenskarna.

Det är då det börjar brinna i knutarna var så säker!
Det här viruset kommer att öppna ögonen för de flesta som sover.
Men dom inte ha vaknat då så vaknar aldrig!
Kanske det här får folket att tänka till.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Hur skulle vi möjligtvis kunna bli sista landet på jorden menar du? Alla måste ju ta sig fram till läget där merparten är smittade, snabbt eller långsamt, men alla måste dit
Nu har de tagit väck respiratorerna i Madrid för alla över 65
https://www.youtube.com/watch?v=bWFr6khY2U4

Klart att vi får råd med gigantiska stödpaket till storfinansen när ättestupan AT fått fria händer av R. Pensionsvinsterna lär bli enorma och täcka allt större stödpaket. Slaktkniven i köttberget är satt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Såååå vad ska vi göra åt de skenande siffrorna menar du??

1. Stoppa utresor från Stockholm.

2. Försök att isolera högriskpersonerna bättre. Fram tills för någon dag sedan tycker jag man sett gamlingar överallt centralt. Precis överallt. Högriskgrupper har inte lyssnat och det vi ser är resultatet. Eftersom smittan finns precis överallt så har många av dom givetvis insjuknat under sitt yrande ute på stan, på bussar osv.

Kanske borde vi införa tvångskarantän för folk över 70 år. Det är kanske "diskriminerande" men det kan hjälpa.
Senast redigerad av .Adidas. 2020-03-27 kl. 15:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
KÄNSLOSAM VIDEO på Dr Campbells sida.

Videon är från Spanien och vad som händer i Madrid. Kanske bättre att spela upp det på Presskonferensen varje dag så folk förstår.

https://www.youtube.com/watch?v=bWFr6khY2U4

Total lockdown etc. Skulle ju vara lösningen på allt?

Spanien har hårdast restriktioner av alla i Europa.

Verkar ju funka svinbra.
Citera
2020-03-27, 15:52
Medlem
Citat:
Kan verkligen rekommendera denna läsning i hur man gör efter lockdown- för såklart är det inte bara att gå tillbaks till det vanliga sen efter 4-6 veckor! Det har du helt rätt i!

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56

Precis det är en rejäl omställning.
Jag tycker dock det är fel väg å stänga ner.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Såååå vad ska vi göra åt de skenande siffrorna menar du??

Går inte göra något.. Ta en bärs och se på hur det utvecklar sig är väl det bästa man kan göra.
Sedan kan man ju ge sig ut och hjälpa folk och se till att samhället är säkert, ex. gå nattvakt i sitt närområde. Hjälpa till med transporter. Det finns hur mycket som helst att göra i dessa tider.. mer än att sitta hemma och gömma sig..

Min fru arbetar som sjuksköterska, Pendlar mellan akuten och röntgen.
Jag kör eget företag som ligger väldigt lugnt till just nu.. Så vi är mitt uppe i smitthärden och kommer med all säkerhet att få viruset. Men vi jobbar på.. Frun på sitt sjukhus och jag hjälper till i byn där vi bor med lite av varje. (Nu blir det väl mest att säga åt de skjutgalna gubbarna att inte panga på Stockholmare under påsklovet)

Så alla kan göra något.. Speciellt nyttigt för alla som är livrädda. Bra terapi för de som är rädda och oroliga av sig..
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Finland har 7 nu och Sverige 103, så 96 mer är korrekt nu för sekunden...

Då kommer medierna sluta nämna våra grannländers siffror i samband med våra egna. De har mycket erfarenhet av att mörka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in