2020-03-27, 17:28
Medlem
.Dostoj.s avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7439950

Som jag misstänkt hela tiden: Viruset kan ha cirkulerat längre i det svenska samhället än vad vi trott..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Finns väldigt mycket platser i övriga landet så de som inte kan tas omhand i Stockholm kan skickas till annan ort. Läget är väldigt lugnt i Göteborg med många lediga platsar och antalet platser utökas hela tiden

Drygt 300 lediga platser kvar totalt i landet. Vad sker när dessa också är slut inom en vecka eller två?

Antalet platser utökas. Men finns ingen mer utbildad IVA-personal. Och antalet respiratorer utökas inte.
Och det är antalet respiratorer och utbildad IVA-personal som är vad som behövs!
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Du tror på riktigt att enbart 183k hade influensan i USA 2018?

Läs igen: Bekräftade fall. Vi måste jämföra äpplen mot äpplen. Alltså bekräftade fall av influensan mot bekräftade fall av Covid-19. Om nu Covid-19 är mer smittsamt än influensan så betyder det som sagt att hundratals miljoner har eller redan har haft Corona i år.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Tvingas?
Ingen kan tvinga ett biträde att utsätta sig för orimlig fara.
Konsekvensen blir fruktansvärd om alla vägrar.
Om ingen annan lösning finns, så ska ansvariga politiker och tjänstemän föregå med gott exempel och kavla upp ärmarna i närkontakt med smittade.

https://www.dn.se/sthlm/facket-pa-sos-bjuder-in-tjansteman-kom-och-visa-att-det-inte-ar-farligt/

Herregud. Regeringen måste lösa akuta problem med att flyga in utrustning i landet,

tänk om politikerna själva blir sjuka, det här håller ju inte!
Citera
2020-03-27, 17:29
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Säpo, MSB och Hultqvist menade jag specifikt som tjatar samma skit om "påverkan" i all oändlighet.

Sen var det Irene Svenonius och Filippa Reinfeldt jag tänkte på när det gäller att skada samhället genom att haverera sjukvården i Stockholm.

Aha okej då förstår jag. Och jag tror jag tycker ungefär samma. Det är jäkla massa arbetande nu att förse oss med så förvirrande information som möjligt, och att mindre och mindre del av befolkning ökar sin oro.

Som jag skrev tidigare, de är rädda för upplopp och kaos.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hur ska de då få in matleveranser?

Genom att släppa igenom det som är nödvändigt kanske?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Svidande kritik till EU, ifrån ett besviket Italien :

Italienske aviser hardt ut mot «stygt» og «dødt» EU

Citera
Medlem
arbetets avatar
Kommer vi att få se något liknande i Sverige?:

Över 1.000 döda på äldreboenden i Madrid
Nära 1.100 personer har avlidit på Madridregionens ålderdomshem hittills i mars, enligt regionens socialminister Alberto Reyero. 760 av dem gick bort innan de hann föras till sjukhus.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/over-1000-doda-pa-aldreboenden-i-madrid/
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Nu väntar vi bara på siffrorna från Italien.

Snälla Italien, ge oss lite positiva siffror nu efter dagens sedvanliga snömos från de svenska dårarna Löfven och Tegnell! 🇮🇹
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Tvingas?
Ingen kan tvinga ett biträde att utsätta sig för orimlig fara.
Konsekvensen blir fruktansvärd om alla vägrar.
Om ingen annan lösning finns, så ska ansvariga politiker och tjänstemän föregå med gott exempel och kavla upp ärmarna i närkontakt med smittade.

skulle aldrig ske. Politiker och tjänstemän är nämligen arbetsskygga skräpmänniskor.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Kan inte i min vildaste fantasi se att hela sverige kan mobilisera hälften inom 1 månad.

Lugn! Regeringen har beställt 200 respiratorer som börjar levereras under April
Citera
2020-03-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Jag postar bara fakta som (förhoppningsvis) kan hjälpa folk koppla av och förstå att Coronaviruset inte är något att frukta. Har du varit sjuk i vinter så är det förmodligen Covid-19 du har haft. Att media nu målar upp viruset som något farligare än influensa är alltså bara skrämselpropaganda.

Gå in på närmaste IVA klinik och se de döende som drunknar. Tror du förstår att detta inte är att leka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in