2020-03-27, 15:24
Medlem
Maravillas avatar
Jag undrade tidigare hur det skall funka med skolor nu med den nya regeln om max 50 personer. Nu har aftonbladet uppdaterat när förbudet gäller och inte;

Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag kollar på antalet kritiska samt utvecklingen av antal kritiska. Men från att bli kritisk till döden tar oftast längre tid än tre dagar.
4 dagar till kritiskt och 8 till döden i snitt. Statistiken postades här igår. Så dom som insjuknar allvarligt gör det tydligen fort eller inte alls (det finns säkert undantag)
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Tegnell kommer "hitta" lite döda så du kan vara lugn. Dödstalet kommer FHM försöka pressa upp så högt som möjligt. Tegnell snälla avgå, vi vill inte dö i ditt experiment.

Visst kan det dyka upp ett mörkertal från äldreboenden i statistiken. Får vi se.
Citera
2020-03-27, 15:25
Medlem
Citat:
senaste säsongen verkar det varit milt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/arets-vanliga-influensa-mildare-an-tidigare

Ja och den är väl snart slut
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Vet inte vilka man är, men igår hade vi siffror mellan 77-92 hela dagen-midnatt om jag minns rätt? Att vi idag verkar spräcka 100 är en liten milstolpe. Samtidigt får man nog kika på statistiken vi har. Vet inte hur vi ska lyckas få +245 döda på några dagar.

Nej, igår var det 78 fram till midnatt. 92 hoppade det bara upp i ganska nyligen idag.

346 döda den 1 April är ju inga konstigheter.

Lägg min prognos på minnet så får vi se var vi ligger den 1 april. Prognosen är ju inte exakt på antalet, men det ligger däromkring och jämnas ut över tid. Så även om inte dagens eller morgondagens siffror stämmer, så bör siffrorna stämma hyfsat för dagen efter det.

Det kommer ligga däromkring med allra största sannolikhet. Det är Min prognos, och alla andra får ju ha sin. Dock kan endast den som verkligen lägger en prognos, hävda sin förträfflighet, annars får man helt enkelt hålla käft. Att sitta och skrika på att någons prognos är fel när man själv inte har lagt ut en prognos sedan tidigare visar ju bara vilken idiot man är.
Lätt att stå med facit i efterhand och skrika som en idiot.

Jag står åtminstone med en prognos i ryggsäcken här. Har jag fel, har jag fel, har jag rätt har jag rätt. Sedan kan man se hur fel eller hur rätt.

Jag tror på min prognos. Och även om den är fel, så skall alla de som INTE har lagt fram en egen prognos, bara hålla käften. Så fungerar det Endast de, vars egna prognoser sedan stämmer bättre än min, kommer jag i så fall att ta kritik från. Resten skall bara hålla käft
Citera
Medlem
FATTA EN SAK SVENNEJÄVLAR!

Karantänsåtgärder eller andra restriktioner som 50 personers begränsningar är sedan länge försent. Idag har förmodligen över 250 000 svenskar smittats och om en vecka kanske 1/2 miljon är nedsmittade.

Tror ni på fullaste allvar att det hjälper? Titta på andra länder som Spanien, Italien, Danmark osv.
Noll effekt. Karantän kan funka om man gör det extremt snabbt, tåget passerade för 2 veckor sedan i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Falskt rykte? Till och med eran kära statskontrollerade media rapporterar om det:
https://www.rt.com/russia/484291-kremlin-staffer-covid19-diagnose/
Är inte det som diskuteras utan att vår käre ledare Putin FAKTISKT var på sjukhuset INNAN d.v.s den 24.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Holland har hårda regler

inte fler än 3 pers samtidigt

böter på 4000 om du bryter

allt är stängt utom apoteket och affärer

Chattade med bekant i Sauerland Tyskland igår,

allt är stängt utom apoteket och mataffärer -som jag förstod det.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
4 dagar till kritiskt och 8 till döden i snitt. Statistiken postades här igår. Så dom som insjuknar allvarligt gör det tydligen fort eller inte alls (det finns säkert undantag)

Läste också stats på det och minns 7-8 dagar på IV innan döden hälsade på.
Citera
2020-03-27, 15:26
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Bra fråga och jag känner likadant.....

Vad gäller? Men jag ska ut och äta med maken i morgon.
Vi är bägge friska och sköter handhygienen mm mm.

Har en favoritkrog på lunchen som är relativt liten till yta, men
där det flockas säkert mer nattetid. Då kan det säkert gå in fler än
femtio pers.

Och ska personalen stå och räkna gäster undrar man ju?

Finns ju inget som säger att man MÅSTE gå någonstans..Enbart egotrippat att tänka som du gör.
Ni KAN ju gå ut vid ett mer lämpligt tillfälle och agera som vuxna och ansvarsfulla individer.

Ni har ingen aning om ni är friska eller inte då man kan vara smittad utan symptom ännu, men även Smittbärare utan symptom. Lite tråkigt om ni vid ett senare tillfälle blir nya verioner av "Tyfus Mary".
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Trevligt.

”"Papperslösa” kan prioriteras i coronavården före svenska medborgare"

https://nyheteridag.se/papperslosa-kan-prioriteras-i-coronavarden-fore-svenska-medborgare/

Förkastligt. Sverige är ett vidrigt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Trevligt.

”"Papperslösa” kan prioriteras i coronavården före svenska medborgare"

https://nyheteridag.se/papperslosa-kan-prioriteras-i-coronavarden-fore-svenska-medborgare/
Ännu ett bevis på att svensk liv inte är mycket värd i en sosses ögon. Näe, det ska vara svartingar och pengar, annars får det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in