2020-03-27, 16:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt riktigt.
Nåt fel i huvudet på SD är det givetvis. Han är besatt, dessutom helt hjärtlös. Iskall. Även om HD vore helt ur bilden så hade han nog ändå inte velat ha ett öppet förhållande med LW. Det är vad jag tror.

Ja, LW är också helt besatt. Många karlar trånade uppenbarligen efter henne och hon blev säkert glad åt uppmärksamheten. Den enda hon verkligen ville ha var SD men han var gift och honom kunde hon inte få. Trots att han sen skilde sig så fortsatte han ju ändå med exet.

Det är så himla sorgligt alltihop.

Jag har bestämt för mig att jag sett ngt ganska likt nån gång, när jag tänker på det. Nu skulle man haft en a-kurs i psykologi kanske.

Svaret på frågan är alltid detsamma.

Det är en natur/kultur-jojo. Det är klassisk mark egentligen förstås. Med gott om fallgropar. Fullkomligheten är imaginär men verklig, och ligger bara en liten bit bort, utanför tiden, utanför kontraktet, utanför här o nu, utanför naturen, i framtiden. I det blå...
Citera
2020-03-27, 16:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, just det.
Men det är som du säger, ändå mycket skumt.

Den saknade kommunikationen för över hur L*ena och han har kommit överens om varför och hur de ska ses är mycket talande tycker jag.
Plus att han helt klart uppger felaktigt namn till poliserna.
Att L*ena ropar Hallå, hallå, hallå till honom ute i Vivallaskogen vid Fågelbärsvägen.
För att inte tala om hur han trasslar in sej i förhöret (147/550 ff) hua…

Särskilt sid 554, då bekänner han verkligen färg Nattens Vite Riddare eller hur fasen det var:
"FLI: Mm. Men hur vet du att ... inte Lena .. inte Lena är ute där nånstans då?
MT: Nej det.. vet jag ju inte .. alltså eller vadå?
FLI: Ja?
MT: Nej vi skulle träffas och det var ju risk att hon var redan (ohörbart)
FL I: Ni skulle ju träffas här? att du inte springer dit då när ni skulle träffas här?
MT: Ehm .. mitt ibland dom där njae …
FLI: Ja? Men Lena kanske står och väntar här?
MT: (tystnad) ah det.. ah jag tänker ju inte gå in bland dom där .. "
Citera
2020-03-27, 16:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Kan vara så enkelt som att han hade med sig cykeln till mordplatsen för att snabbt ta sig därifrån, satt handen på sadeln och vips är det blod? Och även sperma om de innan mordet haft exempelvis oralsex?

Jag tror också att cykeln användes som transportmedel och att blod att SD måste få dit lite blod, då genom sex som med allt annat blod.

Därför hittar han på även detta med att hon spottat ut satsen.
Citera
2020-03-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Steffes snackar om blod och spermaspott på cykelhjul. Fn, det är ngt rejält skumt med cyklarna.
I förhör pratar han om att sexblod kan finnas överallt och hans cykelsadel har varit i henne! Cykeln Scott var beslagtagen, höger handtag och pedal var skickade på analys, men har de analyserat stången under sadeln? Jag har inte sett det i FUP och det är väl flera som har undrat om den saken?
Det är ju ganska fiffigt mordvapen om man efter mordet cyklar iväg och låtsas som ingenting ifall möte skulle ske.

Framgår det i FUP om cykelrengöring ingick vid den stora städningen?

SD står i fören och bränner på som en liten pilsk kanin och LW sitter på sadeln och spottar ut sperma på d*ttern:s cykeldäck, vilken otroligt korkad historia som SD skildrat, undrar faktiskt om folket inom rätts-salen kunde hålla sig för skratt ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Särskilt sid 554, då bekänner han verkligen färg Nattens Vite Riddare eller hur fasen det var:
FL I: Ni skulle ju träffas här? att du inte springer dit då när ni skulle träffas här?
Det säger mycket om att han ljuger. I normala fall hade han inte dragit sig för att konfrontera några ungdomar. Det var liksom hans nattjobb.
Citera
2020-03-27, 17:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, haha, där blir han verkligen tagen på sängen...

L*ena, det var inte henne han tänkte på att skydda då?
Utan ANDRA kvinnor, haha.

Och hur var det nu, hade han inte sina barn hemma?

Superhjälten.
Citera
2020-03-27, 17:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD står i fören och bränner på som en liten pilsk kanin och LW sitter på sadeln och spottar ut sperma på d*ttern:s cykeldäck, vilken otroligt korkad historia som SD skildrat, undrar faktiskt om folket inom rätts-salen kunde hålla sig för skratt ?

Mvh/ @JokerMannen

Den är lika bra som Mats Alms historia där han ligger i bagageluckan och blir matad med skämda räkor att kineser.
Citera
2020-03-27, 17:07
Medlem
Citat:

SD var tidigare sittandes inom rätts-salen var inom han sin vana trogen flinade upp sig tillsammans med sin försvarsadvokat och "kommer inte ihåg" och "kommer inte ihåg" samt "har ingen aning"

Kom-ihåget framträder endast hos "Härads-Steffe" när det passar vederbörande likt handen i handsken.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-27, 17:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det säger mycket om att han ljuger. I normala fall hade han inte dragit sig för att konfrontera några ungdomar. Det var liksom hans nattjobb.
Precis.
Jag tror att denna kväll är en viktig del i hans plan, han ville ta reda på OM och HUR SNABBT polisen skulle komma vid ett larm.
Citera
2020-03-27, 17:08
Medlem
Citat:
Den är lika bra som Mats Alms historia där han ligger i bagageluckan och blir matad med skämda räkor att kineser.
Frusna räkor, inte skämda.

Det hade varit hejdlöst roligt om det inte varit en så sorglig historia. Denne pajas... jag har inga ord. Förstår inte att SD ens klarar att se sig i spegeln efter alla sina lögner. Måste varit skämmigt att läsa sina egna förhör i efterhand. De försvinner aldrig.
Citera
2020-03-27, 17:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, haha, där blir han verkligen tagen på sängen...

L*ena, det var inte henne han tänkte på att skydda då?
Utan ANDRA kvinnor, haha.

Och hur var det nu, hade han inte sina barn hemma?

Superhjälten.

Noll trovärdighet kring hela denna historia.
Citera
2020-03-27, 17:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, visst har han känslor. För sig själv och sitt ego. Han ser mycket kär, k*t och nöjd ut.

Dessa bilder bekräftar ju bara att han var kär i LW och kanske även JG. Men förälskelse och upphetsning som faktiskt är egoistiska känslor, det är över huvud taget INTE detsamma som att kunna känna empati eller att verkligen bry sig om andra.

Ingen har sagt att han inte kan känna sig glad, kär, nöjd eller k*t. Skrämmande att du tror att det är känslor av empati. Det är totalt helt olika saker. De som känner SD på riktigt vet att han kan vara överlycklig med strålande ögon. När han får det precis som han vill ha det.

Säger någon emot, då blir däremot ögonen iskalla.

Om man inte kan känna skillnad på förälskelse+k*thet och empati, då har man blandat ihop verkligheten ordentligt.

SD var gift och det var han som skulle hålla sig ifrån andra kvinnor/män.

LW blev förälskad och gjorde ett mycket dålig val då SD var gift.

Men vad två år har visat så har hon däremot inte suttit på något forum dygnet runt och kränkt och förnedrat en brutalt mördad människa på alla betänkliga sätt. Jag kan faktiskt inte se att hon någonsin har kränkt andra på ett riktat och medvetet sätt. Hon verkade vara en i botten genomgod människa. Men som tyvärr blev kär i fel man.

Jag tror att det enda som avgjorde att det blev LW och inte HD som mördades var att livet med HD var mer fördelaktigt (pengar, huset, svärföräldrar som ställer upp på allt). Tyvärr tror jag inte alls barnen var avgörande. SD har redan visat sig vara helt öppen för att mörda både sina egna och andras barn.

Det tror jag de som sjukt nog stöttar (IRL och på nätet) SD fortfarande, verkligen bör ta sig en rejäl funderare på.

Han har redan pratat om att hämnas på folk. Om någon (typ HD, JG och andra) medverkar till att han blir fri, så har de också ett ansvar för vad han kanske kommer göra mot folk. Vi vet redan vad han är kapabel till. Om han får en ny chans, så kommer det dessutom att vara lättare nästa gång.

#TeamÅsaHiding

Jag svarade på nedanstående inlägg:

"en människa utan känslor"

Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Hjälp utifrån. Men jag vet inte hur. Det är ännu ett mysterium för mig. Hon bad ju om hjälp. Ändå tog hon den inte. Eller fick hon inte den hjälp hon behövde? Kanske AA:s tolvstegsprogram (10?) eller liknande skulle ha hjälpt. Men det kräver ju fortfarande att man har kraften att självmant ta sig dit. Och hur ska man få den kraften när man är så svag och förvirrad och har svikit inte bara sig själv utan en massa andra också?

En annan sak jag noterat är att omgivningen, och man själv, har så svårt att se hur illa det faktiskt är. ”Han som är så trevlig och snäll. Så illa är det nog inte.” Det är så svårt för en vanlig människa att tänka sig in i hur en människa utan känslor handlar. Så svårt att acceptera att lögnen är så stor, att allt är lögn. ”Tyckte han inte om mig ens det allra minsta?” Nej, han ville bara tömma. Han var inte glad ens när han skrattade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in