2020-03-27, 16:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Återigen, det finns svar i fupet men jag har tyvärr inte hittat just detta igen. Det handlar om att SD vill att LW ska komma ut för att titta på en gömma som syns alldeles för tydligt då dom har glesat ut skogen runt i kring. Hon går dit två ggr och hon har samtidigt en konversation med J*onas H*åård/H*aard. Hon upptäcker att batterierna har tagit slut, så hon vänder hem igen för att hämta nya. Jag har letat i flera timmar häromdagen igen utan att hitta detta igen. vad jag kommer ihåg så ligger det inbakat i nåt annat. Det måste ju vara fler än jag som har läst just detta? Kan vi få till denna tidskedja så är det ett starkt bevis på att han tänkte ha ihjäl henne redan på fredagen den 11/5, så här ser det ut just nu:

Inspelat samtal med J*örgen 23.24.53 - 23.54.53
Samtal med JH under hela tiden som hon går fram och tillbaka två ggr
LW går ut 00.07.40
LW skriver till SD 00.08.54 Hallåx3
LW är tillbaka i bostaden 00.15.52
LW pratar med J*örgen igen mellan 01.37.27 -02.17.30

Hoppas att någon annan vill offra lite tid för att hitta detta eller vet vart det finns att se igen, jag är 100% säker på att detta är vad Åsa har kommit fram till också!

Kanske du såg detta inlägg?
Det var alltså SD själv som påstod det i förhör:

https://www.flashback.org/sp70919059
Citera
2020-03-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ja, det är sorgligt. Se/lyssna hur han mekaniskt han säger att han "Älskar" LW. Jag är tveksam till att han kan älska någon annan än sig själv. www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14762d2d347672dc 9bae376106eac29dbf9/thumbs/@@147:ce750283220d5731ce65f66d99739f2d
En vidrig liten man. Och de orden betyder inte något alls för honom.
Citera
2020-03-27, 16:19
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
De hade tydligen andra ärenden och om jag inte minns fel sa den ena polisen att eftersom han själv inte var en misstänkt, utan anmälaren, så lät det det hela bero.

Lite synd med tanke på vad som sedan hände, men polisen kommer nog i kontakt med en massa konstiga individer. Kanske inte så ofta en sportklädd kille med ficklampa, pannlampa som utger sig för att bo i Vivalla, som säger sig har varit på krogen och nu försöker rädda andra från de hotfulla männen...

Så är det nog. Dock betedde han sig så pass märkligt att polisen bad honom att visa händerna. Men ja, det är synd. Men ändock såg dom ju att uppgifterna i Vivalla var fel när det gjorde en sökning? Får inte riktigt ihop detta.
Citera
2020-03-27, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det borde grävarna kunna hitta i Aktbilaga 147, för det var väl SD som berättade i förhör att han tyckte hennes cache låg för öppet och att det var därför de skulle ses på fredagen? Då polisen dök upp efter att han larmat om 3 skumma figurer som kunde ta en mobil eller göra illa en kvinna? Han var inte rädd för han hade en stor ficklampa som vapen och kunde springa snabbt i skogen?

Tack!
Såg det.
Citera
2020-03-27, 16:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
De hade tydligen andra ärenden och om jag inte minns fel sa den ena polisen att eftersom han själv inte var en misstänkt, utan anmälaren, så lät det det hela bero.

Lite synd med tanke på vad som sedan hände, men polisen kommer nog i kontakt med en massa konstiga individer. Kanske inte så ofta en sportklädd kille med ficklampa, pannlampa som utger sig för att bo i Vivalla, som säger sig har varit på krogen och nu försöker rädda andra från de hotfulla männen...

Någon här i tråden kom på tanken att poliserna kanske hört fel.
SD kanske sa att han kom från "skogen".
Det tror jag också, i förhör säger han att han just aldrig går på krogen (och just i det fallet är jag beredd att tro på vad han säger.)
Det gör episoden något mindre skum, men bara något.
Citera
2020-03-27, 16:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Så är det nog. Dock betedde han sig så pass märkligt att polisen bad honom att visa händerna. Men ja, det är synd. Men ändock såg dom ju att uppgifterna i Vivalla var fel när det gjorde en sökning? Får inte riktigt ihop detta.

Dom sa till honom att han skulle gå hem och lägga sig.

Jag får den uppfattningen att de tyckte att han verkade lite knasig.
Citera
2020-03-27, 16:24
Medlem
Citat:
Aha, tack!
Känner igen det där!

Jag länkar ditt inlägg till NoCachAsh.
Har du aktbilaga och sidhänvisning?

147/314
Citera
2020-03-27, 16:25
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
När jag tänker mig hur man skulle slå med sadeln så ser jag antingen att man håller i sadeln eller på stången precis under den. Hon blev ju slagen med något cylinderformat, så själva sadeln är utesluten.

Jag ser problem problem med båda. Med första blir det för konstig vinkel och svårt att greppa bra och med andra blir det för lite kraft, den stången brukar ju inte vara varken lång eller tjock.

Eller tänker du att han tog bort sadeln och använde stången som batong? Jag tror den skulle blivit krökt fort.

Jag grottade ner mig i detta med cykeln igår och delade en del inlägg om det då. Vid topsning fattade jag det som att vid snabbtopsning av hans sadel var det reagens för blod men vid vidare testning hittades inget. Det framgår inte om själva cykeln städades i samband med storstädningen och jag tror att hans historier om cykelsex och att spotta sperma på dotterns bakdäck kommer före undersökning som inte hittade något. Har inte tid att ge exakt referens till det men det var i bil 157 (tror jag) del b. De bedömde hans historia om cykelsex som osannolik utifrån hennes storlek och hans cykels storlek. Jag är glad att jag inte är polis
Citera
2020-03-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har inte förstått det där med kvällen / natten 11 - 12/5 ... Om han tänkt mörda henne då och hon var i trakten av Vivallaskogen och skrev "Hallå, hallå" - i syfte att träffa honom - varför ställde han då till med att ringa polisen och prata om skumma typer som hotat honom?

Hon var i närheten men pratade med en (manlig) person i mobilen just då. Det var väl därför SD inte visade sig. Han såg väl det från en undangömd plats, kan jag tänka mig.
Citera
2020-03-27, 16:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Någon här i tråden kom på tanken att poliserna kanske hört fel.
SD kanske sa att han kom från "skogen".
Det tror jag också, i förhör säger han att han just aldrig går på krogen (och just i det fallet är jag beredd att tro på vad han säger.)
Det gör episoden något mindre skum, men bara något.

Jo, just det.
Men det är som du säger, ändå mycket skumt.

Den saknade kommunikationen för över hur L*ena och han har kommit överens om varför och hur de ska ses är mycket talande tycker jag.
Plus att han helt klart uppger felaktigt namn till poliserna.
Att L*ena ropar Hallå, hallå, hallå till honom ute i Vivallaskogen vid Fågelbärsvägen.
Citera
2020-03-27, 16:32
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag grottade ner mig i detta med cykeln igår och delade en del inlägg om det då. Vid topsning fattade jag det som att vid snabbtopsning av hans sadel var det reagens för blod men vid vidare testning hittades inget. Det framgår inte om själva cykeln städades i samband med storstädningen och jag tror att hans historier om cykelsex och att spotta sperma på dotterns bakdäck kommer före undersökning som inte hittade något. Har inte tid att ge exakt referens till det men det var i bil 157 (tror jag) del b. De bedömde hans historia om cykelsex som osannolik utifrån hennes storlek och hans cykels storlek. Jag är glad att jag inte är polis

Kan vara så enkelt som att han hade med sig cykeln till mordplatsen för att snabbt ta sig därifrån, satt handen på sadeln och vips är det blod? Och även sperma om de innan mordet haft exempelvis oralsex?
Citera
2020-03-27, 16:34
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har påstått att Lena kände sig rasistiskt behandlad men du vet förstås bättre?

Jag respekterar dig som en * expert * i mordet på LW. du verkar ha superkoll på allt som rör sig i mordet på LW
Senast redigerad av Smhf 2020-03-27 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in