Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Ja, visst har han känslor. För sig själv och sitt ego. Han ser mycket kär, k*t och nöjd ut.
Dessa bilder bekräftar ju bara att han var kär i LW och kanske även JG. Men förälskelse och upphetsning som faktiskt är egoistiska känslor, det är över huvud taget INTE detsamma som att kunna känna empati eller att verkligen bry sig om andra.
Ingen har sagt att han inte kan känna sig glad, kär, nöjd eller k*t. Skrämmande att du tror att det är känslor av empati. Det är totalt helt olika saker. De som känner SD på riktigt vet att han kan vara överlycklig med strålande ögon. När han får det precis som han vill ha det.
Säger någon emot, då blir däremot ögonen iskalla.
Om man inte kan känna skillnad på förälskelse+k*thet och empati, då har man blandat ihop verkligheten ordentligt.
SD var gift och det var han som skulle hålla sig ifrån andra kvinnor/män.
LW blev förälskad och gjorde ett mycket dålig val då SD var gift.
Men vad två år har visat så har hon däremot inte suttit på något forum dygnet runt och kränkt och förnedrat en brutalt mördad människa på alla betänkliga sätt. Jag kan faktiskt inte se att hon någonsin har kränkt andra på ett riktat och medvetet sätt. Hon verkade vara en i botten genomgod människa. Men som tyvärr blev kär i fel man.
Jag tror att det enda som avgjorde att det blev LW och inte HD som mördades var att livet med HD var mer fördelaktigt (pengar, huset, svärföräldrar som ställer upp på allt). Tyvärr tror jag inte alls barnen var avgörande. SD har redan visat sig vara helt öppen för att mörda både sina egna och andras barn.
Det tror jag de som sjukt nog stöttar (IRL och på nätet) SD fortfarande, verkligen bör ta sig en rejäl funderare på.
Han har redan pratat om att hämnas på folk. Om någon (typ HD, JG och andra) medverkar till att han blir fri, så har de också ett ansvar för vad han kanske kommer göra mot folk. Vi vet redan vad han är kapabel till. Om han får en ny chans, så kommer det dessutom att vara lättare nästa gång.
#TeamÅsaHiding