2020-03-27, 10:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, en del blir kära i människor som faktiskt fysiskt sett liknar dem. Vanligt fenomen. Det är bara att titta på Victoria och Daniel.

SD var/är utan tvekan kär i HD annars hade han knappast tolererat och stannat hos en psykiskt sjuk fru i åratal. Som jag förstått det orkade hon knappt heller med någonting så det var han som skötte såväl barn som hem. Det var även han so arbetade och försörjde dem får man anta. HD har uttryckt tacksamhet för dessa år i någon/några konversationer i FUP och det är troligtvis därför hon förlät hans otrohet.

Lena borde ha förstått att hon bara utnyttjades till sex och att förtjänade bättre än så. Hon skulle funnit sig en man som älskade henne över allt annat istället för att nöja sig med en som älskar någon annan.

Hur menar du att Victoria och Daniel liknar varandra fysiskt, vad nu det har med mordet på LW att göra?
Senast redigerad av Smhf 2020-03-27 kl. 10:41.
Citera
2020-03-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det här har redan diskuterats i tråden.
Om du är intresserad så får du söka
själv.
Det stämmer inte det du skriver att SD tackat nej till inbjudan om kladdkakefikande.

Så det är väl upp till dig att visa att du inte ljuger.

SD hade en del "måsten"... tackade aldrig nej.
Citera
2020-03-27, 10:46
Medlem
Citat:
Lena hade gjort det ganska tydligt att hon inte skulle släppa honom även om han ville sluta träffas. T o m på mordkvällen hade hon hotat SD med en bild på HD:s loggremsa när han tackade nej till inbjudan till kladdkakan.
Så du har också sett att SD tackade nej till inbjudan...? Kanske du kan ta fram Aktnr?

Och den här loggremsan som LW skickade bild på till SD... gällde det HD har det framkommit?
Om inte kanske var det en loggremsa som skulle ligga i en chach som SD ev skulle hjälpa LW att fixa till på MP.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-03-27 kl. 10:54.
Citera
2020-03-27, 10:57
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
SD verkar inte lacka ur i de långa förhören, har jag märkt.
Om det var jag som satt där oskyldig skulle jag nog säga något i stil med:
- "Vad trött jag är på er. Ni har tagit fel snubbe! Leta någon annanstans efter mördaren".

Typ något sånt skulle jag säga. Bli förbannad liksom.
Hur skulle ni säga om ni satt där oskyldigt inlåst, i så många förhör, i så många timmar i försvarsposition?

Ibland så spiller det över för MGM (han klankar hellre ned på polisens metoder än att presentrera egen information som skulle fria honom tex. ett vattentätt alibi)

...
MGM: Ehh ja om jag nu har haft sex med LW på hundra ställen, å pekar ut hundra ställen,
kommer de å ta er, NFC, hundra år till att komma fram till nånting. Ehh jag är ganska
besviken på hur mycke de här har dragit ut på tiden, å hur man har skött de här med huset till
exempel ehh å hur åklagaren hanterat de ehh
...
Citera
2020-03-27, 10:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Inte nog med det... Hovrätten skärpte även straffet med ytterligare 2 år.

Det är helt rätt att du tar upp den här jämförelsen.
Åklagare och försvarare tar jätteofta upp olika fall för att ge tyngd till sitt egna bedömande.
Hur vanligt som helst.
- Men i det fallet bedömdes detta till..... Och i det fallet gjordes bedömningen..... Osv.

Man kan dömas hårt även vid indiciemål, och det var nog det du ville få fram.. Tolkade jag dig rätt då ??

Stefan får 18 år i både TR o HR, det sätter jag en av mina ungar på.

Det var precis det jag ville få fram, Precis som du så tror jag rätten dömer SD till 18 år helt enligt åklagarens riktlinjer.
Citera
2020-03-27, 11:25
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Suck. Vad ska man tro på? Det är olika
versioner hela tiden. Anpassade hon
historierna efter vem hon pratade med?
För att få största möjliga uppmärksamhet
och sympati?

Eller så ville hon nedtona det för sig själv. För att kunna leva med det? "Det var nog inte så illa han är ju snäll egentligen"?
Citera
2020-03-27, 11:25
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Nedan några foton på SD.

Jag tycker nog att hans leende når ögonen
och att han ser ut att ha äkta känslor.

17 Dec 14
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/40cd2836-159f-464f-b50a-9df5cff52a62_l.jpg

09 Jan 15
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/6ef57c02-4f1f-47a4-aec4-a2277cc2c3c2_l.jpg

03 Jul 15
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/97be47df-6821-42c6-9d4c-658095406a65_l.jpg

22 Aug 15
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/93f1320b-3d38-4aee-9d9e-2192153e20b6_l.jpg

23 Feb 16
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7b5a4d5e-741b-4469-9536-1e6ba3207cfe_l.jpg

Ja, visst har han känslor. För sig själv och sitt ego. Han ser mycket kär, k*t och nöjd ut.

Dessa bilder bekräftar ju bara att han var kär i LW och kanske även JG. Men förälskelse och upphetsning som faktiskt är egoistiska känslor, det är över huvud taget INTE detsamma som att kunna känna empati eller att verkligen bry sig om andra.

Ingen har sagt att han inte kan känna sig glad, kär, nöjd eller k*t. Skrämmande att du tror att det är känslor av empati. Det är totalt helt olika saker. De som känner SD på riktigt vet att han kan vara överlycklig med strålande ögon. När han får det precis som han vill ha det.

Säger någon emot, då blir däremot ögonen iskalla.

Om man inte kan känna skillnad på förälskelse+k*thet och empati, då har man blandat ihop verkligheten ordentligt.

SD var gift och det var han som skulle hålla sig ifrån andra kvinnor/män.

LW blev förälskad och gjorde ett mycket dålig val då SD var gift.

Men vad två år har visat så har hon däremot inte suttit på något forum dygnet runt och kränkt och förnedrat en brutalt mördad människa på alla betänkliga sätt. Jag kan faktiskt inte se att hon någonsin har kränkt andra på ett riktat och medvetet sätt. Hon verkade vara en i botten genomgod människa. Men som tyvärr blev kär i fel man.

Jag tror att det enda som avgjorde att det blev LW och inte HD som mördades var att livet med HD var mer fördelaktigt (pengar, huset, svärföräldrar som ställer upp på allt). Tyvärr tror jag inte alls barnen var avgörande. SD har redan visat sig vara helt öppen för att mörda både sina egna och andras barn.

Det tror jag de som sjukt nog stöttar (IRL och på nätet) SD fortfarande, verkligen bör ta sig en rejäl funderare på.

Han har redan pratat om att hämnas på folk. Om någon (typ HD, JG och andra) medverkar till att han blir fri, så har de också ett ansvar för vad han kanske kommer göra mot folk. Vi vet redan vad han är kapabel till. Om han får en ny chans, så kommer det dessutom att vara lättare nästa gång.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-27, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja fast oavsett självrespekt och antal sexpartners så är ett nej ett nej. Även om det varit ja innan. Nej betyder nej. Lagen är tydlig med det.

Tjatsex är också en typ av våldtäkt och det idoga tafsandet som leder dit. Att kvinnan inte får vara ifred. Dessutom vara på främmande mark, inte kunna gå hem därifrån.
Citera
2020-03-27, 11:44
Medlem
Citat:
Det verkar som att de kan förbise sådant tyvärr. Lena dödades med 17 slag, BO i det andra fallet med över 40 knivhugg. Jag vågar påstå att det senare är mer brutalt. Bara 16 år blev det.

Förmildrande omstädigheter fanns för att BO var provocerande. Hon blev högljudd och bråkig ibland. Lena var hotfull. Det senare bedöms nog som mer provocerande eller vad tror du?

TR kanske dömer till livstid men HR kommer definitivt att sänka p g a Lenas provokativa beteende. Hon försökte med någon slags utpressning mot GM och det vet du också om.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Utpressning kan du väl inte mena? De hade en jargong sinsemellan och det var en maktkamp. Han hade bara behövt säga sanningen till sin fru och avbryta relationen med LW.

Citat:
Ja jag skrev "någon slags utpressning". Det kändes lite så ibland när Lena skrev i stil med "om du backar så kommer jag förstöra ditt liv" och andra liknande formuleringar. Du tycker inte alls det påminner om utpressning?

Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hon sa ju att han inte hade någon makt över henne längre, att allt var odramatiskt.

Var är utpressningen? Låter snarare som rollerna var ombytta..

Citat:
Du får läsa alla deras konversationer inte bara de senaste.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ungefär som Stefans "jag kommer döda dej och dina barn om du inte......."
Och många många andra liknande döds-hot.

Hot och utpressning åt båda hållen.
Stefans hot var riktiga döds-hot, och Lenas var verkningslösa tomma fjant hot.

Kort och gott: LW och SD i kombination var som att hälla vatten på brinnande olja - LIVSFARLIGT.
Antagligen lika envisa och intensiva och kunde provocera varandra till vanvett.
Vi har kunnat se prov på hur deras konversationer trissades upp och att även LW kunde komma med diverse hot till och från - hon lekte med elden. Medvetet eller omedvetet.
Människor som LW med stort bekräftelsebehov, stor stolthet och är "orädda" - som i affekt inte begriper att de ger sig ut på för djupt vatten - ofta fäktar illa istället för att fly (i alla fall är det min egen uppfattning om hur hon var lite som person).
Lika barn leker inte alltid bäst om det innebär att det hela tiden mynnar ut i maktkamper, som det gjorde i det här fallet.

HD var varken brinnande olja eller vatten i sin relation med SD.
HD är hans "drömkvinna".
HD lever.

Jag skulle kunna måla med större penslar för att beskriva hur jag tänker, men jag tror inte nån är så jäkla intresserad av en sju sidor lång utläggning av mig om något som jag tror för de flesta är uppenbart och tankar ni själva har tänkt .
Citera
2020-03-27, 11:45
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Skrev SD verkligen att han inte skulle komma och äta kladdkaka?

Jag har för mig att han skrev något om att han hade en del att göra...

Men du kanske kan visa var han avböjde något fikande... Akt?

Nej det gjorde han inte han skrev att han hade att göra och sen var han tyst och sen kom bilden - kan tänka mig att bilden kom för att liksom skynda på honom. Och jag tror att just den bilden var droppen.
Citera
2020-03-27, 11:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När Stefan efter 3 timmar skrev att han inte skulle komma och äta någon kladdkaka så var plötsligt inte stämningen så god längre. Efter 10 sekunder skickade LW ett foto på en loggremsa som visade att HD inte varit på plats och loggat en av LWs cacher som LW plockat bort HD från. Ett hot om att hon skulle fortsätta att trakassera HD om SD inte gjorde som LW ville.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Skrev SD verkligen att han inte skulle komma och äta kladdkaka?

Jag har för mig att han skrev något om att han hade en del att göra...

Men du kanske kan visa var han avböjde något fikande... Akt?

Precis, SD skriver aldrig att han inte ska komma, utan skriver enbart, Ska till Viken nu och vid 23, kom precis, svara på jobbmail, har lite måsten.

Det är först efter hennes död som han skriver att det blir för sent.
Iskallt, öppnar han en pdf bilaga 00.00 och skriver han också ett till jobbmail 00.23.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------

Aktbilaga 145, sid 124, 154:

• Telegram 2018-05-14 20:49:26 Wesström, Lena ----------<Media> (bild på hjärtformad kaka) Gjorde till dig och mig. Om du törs smyga hit i kväll kan vi äta<3"
    Tar lite med A nu

<Hjärta emoji>
  • Telegram 2018-05-14 21:09:17 Davidsson, Stefan----------Till Viken nu
  • Telegram 2018-05-14 21:12:20 Wesström, Lena ------------Oj, sent
  • Telegram 2018-05-14 22:55:14 Wesström, Lena ---------fixar lite inför Arons födelsedag i morgon.
    Hoppas det tar mindre än en timme.
    Hemma nu?
  • Telegram 2018-05-14 23:00:55 Davidsson, Stefan -----------kom precis. Svarar på jobbmail
    Har lite måsten
  • Telegram 2018-05-14 23:01:13 Wesström, Lena-----------<Media> (bild på en cash-logg)
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----
23.30-23.33 SKRIK
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
  • Telegram 2018-05-15 00:02:58 Davidsson, Stefan Fint
    Blir för sent
    Avslutar strax
  • Telegram 2018-05-15 00:29:36 Davidsson, Stefan-----------Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott.
    Hörs i morn
  • Telegram 2018-05-15 05:51:04 Davidsson, Stefan------------Morn. Vad händer? Somnade ifrån igen
  • Telegram 2018-05-15 07:03:24 Davidsson, Stefan-----------Helluuuu
    Noa ringde. Du ej hemma. Han var orolig.
    Jag med nu.
Citera
2020-03-27, 11:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det minsta barnet var fortfarande hos honom och hon förmådde organisera födelsedagsfirande och enligt vittnesmål från barnen i rätten så gjorde hon och UW sitt allra bästa för barnen. Jag tror att hon älskade sina barn och gjorde sitt allra bästa även om hon kämpade med detta.

Jo jo. Men med överskottsenergin hon hade kunde hon haft fem jobb eller byggt ett hus med händerna. Istället för att kasta bort den på oväsentligheter. Hon var nåt slags konsulent också?

Med tre barn måste hon finnas till hands en del förstås, det blir en del dötid, men hon var ju inte det ibland, för hon hade fel intressen...
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-27 kl. 11:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in