2020-03-27, 16:38
Medlem
-Sälj ALLT,källa på det är som följer.
Sjukvårdande instans,polis samt kommunalkrishanterare.
Lägg därtill Stefan Löfve´n.
Citera
2020-03-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
...eller så har du problem med svenska språket. Man kan inte i samma mening använda orden "dyrare" med betydelsen "med högre P/E" och ATH med betydelsen Dagskurs. Självklart har du inte en krona på börsen, med sådana missförstånd i ditt språkcentrum.
Eller så är det bara du som är trög, spela roll, orkar inte tjafsa mer, du har rätt!
Grymt bra drag på bearcertet idag, blir att fira med en bärs.

Om en till två veckor har vi ny botten, kanske man låter lite kapital slinka in långt. Vi får se.
Citera
2020-03-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag hoppas som jag skrev att SAS går i kk men tyvärr gick Sabuni ut och lovade att de skulle räddas-
Varför hoppas du att SAS går i konkurs?

Om det sker kommer bara de mest lönsamma linjerna tas över av andra bolag, vilket betyder försämrad infrastruktur i Sverige.

Men du kanske bor i Stockholm och skiter i vilket?
Citera
2020-03-27, 16:58
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung

Om det sker kommer bara de mest lönsamma linjerna tas över av andra bolag, vilket betyder försämrad infrastruktur i Sverige.

Jag har jobbat på SAS Data. maken till rucklig konstruktion mellan tre olika länder, tre hubbar, extremt olika mentalitet på våra grannfolk. Ungefär lika illa som PostNord där svenskar och danskar ska jobba ihop men danskarna tog alla pengar och svenska frimärksköpare fick betala.

Det är utmärkt om SAS försvinner och ersätts med ett vettigt svenskt flygbolag. Eller kanske en svensk konstellation som tar över hela SAS konkursbo och förläger det i Arlanda permanent.

Jag flyger gärna SAS annars. Kanske kunde de föryngra flygvärdinnorna.

Jag jobbade på SAS Frösundavik kring 1996. Den bästa arbetsplats jag någonsin haft. Men man kunde skurit bort ca 60% av personalen direkt.
Citera
2020-03-27, 17:00
Medlem
AoE3#1s avatar
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/974293/mini-s-djia-ava-24

Gick in i denna

Tror att USA ser en stor dipp inför helgen. Vem fan vill sitta över natten med sina aktier när Fredagen redan är röd.
Citera
2020-03-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Eller så är det bara du som är trög, spela roll, orkar inte tjafsa mer, du har rätt!
Grymt bra drag på bearcertet idag, blir att fira med en bärs.

Om en till två veckor har vi ny botten, kanske man låter lite kapital slinka in långt. Vi får se.

Tror inte det går så snabbt.
Citera
2020-03-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/974293/mini-s-djia-ava-24

Gick in i denna

Tror att USA ser en stor dipp inför helgen. Vem fan vill sitta över natten med sina aktier när Fredagen redan är röd.

Vad spelar det för roll? Ingen som investerar på en dags sikt i alla fall.
Citera
2020-03-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung

Det finns flera skäl till att jag ogillar SAS. Dels för att de strejkar jämt och ständigt och sätter sina kunder i skiten, det ogillar jag starkt. Dessutom för deras idiotiska reklamfilm nyligen och för att staten känner ett ansvar för bolaget vilket leder till att skattepengar ödslas på skiten.
Senast redigerad av flekstor 2020-03-27 kl. 17:09.
Citera
2020-03-27, 17:08
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1

Gick in i denna

Hur vågar du handla med den, bara 60 000 kr är omsatt under dagen. Väldigt lite.
Citera
2020-03-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Hur vågar du handla med den, bara 60 000 kr är omsatt under dagen. Väldigt lite.

Rätt ointressant hur stor omsättning det är i en minifuture.
Citera
2020-03-27, 17:18
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Rätt ointressant hur stor omsättning det är i en minifuture.
Säljer du inte till nån annan sen då? Kan inte dessa produkter.
Citera
2020-03-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Säljer du inte till nån annan sen då? Kan inte dessa produkter.

Det finns en market maker som ställer priser i dem så det intressanta är med vilken spread det ställs ut priser. Du handlar i princip alltid mot market maker i dessa produkter så hur många andra som köper just den minifuture du är intresserad av är ointressant.

Du ser nu t.ex. att det finns 15,000 i volym på båda sidor och om du skulle köpa av dessa 15,000*120 kr fylls det på med mer. 15,000*120 = 1,8 miljoner kr
Senast redigerad av flekstor 2020-03-27 kl. 17:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in