Citat:
Ursprungligen postat av
RobertoSaviano
Lyckades plocka upp både LeoVegas och EVO till nästa dagslägsta idag så det känns fint!
Köpte tidigare i månaden Betsson 28,28, första köp runt 30 och andra runt 26, Kindred 23,69 (ca 25 och 21), LeoV 21,01 samt Tele2 nedsnittning till 109.44 genom att köpa till 99,50. Hade innan corona inga aktier i större bolag förutom Tele2 och Swedbank men har haft ögonen på spelbolagsaktierna i många år så det uppstod ett perfekt läge att gå in nu under raset. Är aktietorgettorsk historiskt så ämnar inte skryta, men jag är fan nöjd om jag mer eller mindre prickar botten med dessa köp.
Har svårt att se hur börsen ska gå ner så mycket mer nominellt givet hur mycket stryk SEK kommer att ta, särskilt inte spel, telekom och annat som folk använder även när samhället är nedstängt.
Däremot skulle jag inte köpa index-fonder då jag tror att dessa blir något av en B/E affär rent nominellt på några års sikt och då är det bättre att inneha t ex guld. Alla kvantitativa lättnader kommer att hålla många kurser flytande på samma nivå men inflationsjusterat kommer börsen att sjunka.