2020-03-27, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Hon hade tre älskare de sista veckorna. Det räcker väl med att säga det? Måste man påstå tio eller nitton?
Äh det var för att inlägget innan mitt skrev 10 -20 - så jag tyckte 10 var snällare att skriva
då jag vet att siffran inte är överdriven i a f.
Har ju inte räknat dem noga, finns nog "mörkertal" också.

Absolut räcker det med bara en - om man vill bilda liv med en man -
Hur får man ide'n i huvudet att uttala sådana önskemål om man har 1 (EN) älskare redan?
(Det handlade ju inte om öppna relationer och ök om promiskuitet som jag läst). Visst
var och en bestämmer själv ..men nu handlar det ju om detta fallet.

Men Sissela, nog var det minst 10 under tiden hon var med SD!
Mot den bakgrunden vill hon dela livet med honom utan att ens föreslå en ändring
för egen del, däremot anser hon att SD bör avsluta med HD.

Så långt har till och med jag sett genom all läsning av förhör.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-27 kl. 12:31.
Citera
2020-03-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Experten i rättssalen beskrev ju i princip förhållanden mellan Stefan/Lena och Stefan/Hanna, till punkt och pricka utan att ens känna till fallet.

Det här fallet är inget speciellt egentligen, vi har bara engagerat oss i det. Stefan Davidsson mördade sin älskarinna för att han trodde det skulle rädda hans äktenskap. Äldsta. Jävla. Historien. I. Boken.
Ja, vi kan nog koka ner det så. Trots att det var han själv som sabbade äktenskapet genom att snedkn*lla. HD är också en märklig kvinna. Att man förlåter ETT snedsteg är en sak. Men att förlåta flera års otrohet - med samma kvinna dessutom - hur fan tänker man då?
Citera
2020-03-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack!
Bilden som LW skickade på loggremsan vet Du om det någon gång framkommit vad den gällde?

SD och HD har först gemensamt konto för geocashingen. Sommaren 2017 skaffar HD eget konto som hon kallar Systerha*x. Till att börja med är hon ganska passiv här men i början av april 2018 (efter hon har flyttat till egen bostad) börjar hon föra över alla loggar, drygt 6.000 loggar - även dem hon inte har tagit själv. Hon anser att det är kotym och helt korrekt. LW anser inte att man ska logga dem man inte har varit på och meddelar att HD är välkommen att logga när hon har varit på dem och tar bort HD's loggar på dem som LW själv administrerar (dem LW själv har satt ut). Det blir diskussioner i geocashvärlden och några låter HD ha kvar sina loggar, några tar bort. Både LW och HD strider för sina ställningstaganden.

HD loggar om för andra gången.
LW tar bort.

LW dör.
HD loggar om (för tredje gången).

Enligt vittnesförhör tror man att LW eventuellt har varit ute på samtliga sina loggar och kollat om HD's signatur finns på dem för att vara på säkra sidan - så att hon inte tar bort loggar som HD kanske har besökt på senare tid. Just den här som hon skickar bild på har hon varit och hämtat och bytt ut med en ny remsa och enligt samma vittne så kan man inte se att det fanns annat skäl att ta hem loggan då den var hel och ren med plats för fler att signera.
Citera
2020-03-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, vi kan nog koka ner det så. Trots att det var han själv som sabbade äktenskapet genom att snedkn*lla. HD är också en märklig kvinna. Att man förlåter ETT snedsteg är en sak. Men att förlåta flera års otrohet - med samma kvinna dessutom - hur fan tänker man då?

Kan man undra. Hon hade kanske tappat lusten för länge sen men behöver sina rutiner och "trygghet".
Därtill stolthet "Det är hos mig han stannar". Ekonomisk vinst??

Sen finns ju de som överenskommer om total frihet.
Detta fall stämmer dock inte med de modeller man kan känna igen från grupper i samhället.
Citera
2020-03-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan man undra. Hon hade kanske tappat lusten för länge sen men behöver sina rutiner och "trygghet".
Därtill stolthet "Det är hos mig han stannar". Ekonomisk vinst??

Sen finns ju de som överenskommer om total frihet.
Detta fall stämmer dock inte med de modeller man kan känna igen från grupper i samhället.
Eftersom de smög runt, LW och SD, så handlade detta inte om någon frihet, öppet äktenskap. Han behövde sex, HD knep ihop knäna, han gick till LW. I sex år, om jag förstått rätt. Fin kille. Nån att hålla i handen när åskan går. Man får inte bryta ihop i relation med SD, det pallar han inte. Då hotar han att döda. Första gången var hoten riktade mot HD och sina egna barn. Sen hotade han LW och HENNES barn. Och i slutändan dödade han LW. Släpp honom aldrig någonsin fri. Han är livsfarlig.
Citera
2020-03-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
SD och HD har först gemensamt konto för geocashingen. Sommaren 2017 skaffar HD eget konto som hon kallar Systerha*x. Till att börja med är hon ganska passiv här men i början av april 2018 (efter hon har flyttat till egen bostad) börjar hon föra över alla loggar, drygt 6.000 loggar - även dem hon inte har tagit själv. Hon anser att det är kotym och helt korrekt. LW anser inte att man ska logga dem man inte har varit på och meddelar att HD är välkommen att logga när hon har varit på dem och tar bort HD's loggar på dem som LW själv administrerar (dem LW själv har satt ut). Det blir diskussioner i geocashvärlden och några låter HD ha kvar sina loggar, några tar bort. Både LW och HD strider för sina ställningstaganden.

HD loggar om för andra gången.
LW tar bort.

LW dör.
HD loggar om (för tredje gången).

Enligt vittnesförhör tror man att LW eventuellt har varit ute på samtliga sina loggar och kollat om HD's signatur finns på dem för att vara på säkra sidan - så att hon inte tar bort loggar som HD kanske har besökt på senare tid. Just den här som hon skickar bild på har hon varit och hämtat och bytt ut med en ny remsa och enligt samma vittne så kan man inte se att det fanns annat skäl att ta hem loggan då den var hel och ren med plats för fler att signera.
Tack för svar (till Er båda som svarat)

Jag känner till osämjan med vad som loggats/inte loggats.

Det jag funderar över är om LW verkligen skulle reta SD där och då på mordkvällen. Har lite svårt att förstå det eftersom hon trodde att han skulle komma på fika.

Tänker som sagt att det kan ha funnits en överenskommelse att SD skulle hjälpa LW med en burk inför sonens födelsedag och kanske ville hon visa med bilden till SD att allt var klart för montering/ev någon förberedelse.

Hon gick ner till MP (ev med SD som sällskap det vet vi inte eftersom han förmodligen hade mobilen hemma).
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-03-27 kl. 12:47.
Citera
2020-03-27, 12:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är emot att sätta diagnoser på människor men jag misstänker starkt utifrån det jag läst om LW i FUP att om hon inte var bipolär så hade hon i allafall en cyklotym personlighet och rörde sig ofta i landskapet hypomani. Jag har egen erfarenhet av det, så det finns inget fördömmande i detta. När du pendlar i det landskapet har du hur mycket energi som helst och hur många projekt som helst i luften och är oändligt kreativ. Men visst - det hade varit bättre om hon riktat energin på bättre saker. Men det där är vi nog alla skyldiga till tror jag. Att göra dåliga val.

Hypomanisk och cyklotom, eller frånskild trebarnsmor, kanske går på ett ut lite. Man landar kanske aldrig och har inget som är hemma. Kölvattenliv. Kanske göder sig självt. Kanske beroende på nån prägling delvis, eller utbyte, om det föregår barnen. Säkert vanligt, i hur det ser ut i alla fall.

Ja, det är svårt att bedöma o döma. Just sånt. Kanske kickarna som spelar in också. I studsandet. Man söker fel slags resultat. S.a.s. Folk är olika också.

Men sen då finns ju de växande barnen där som tänkbar regulator, låt vara att det kan vara mentalt oerhört krävande. ”Felaktiga val” ska ju ställas mot det också. Om burkletandet hade en barndimension från början så är den ju borta för länge sen. Och det finns liksom inget där för en vuxen människa. Mer än att möjligen försöka hålla farten uppe o ev. söka sig till folk som accepterar en. Där hade kanske lw kunnat bättre.

Dåliga val ligger kanske i sakens natur lite om man är vimsig, visst. Men sen är det ju också utifrån förutsättningar och alternativ. Jag kan inte se några trösklar där, visst. En från insidan och en från en föreställd utsida, minst. Och en från tiden kanske. Och en från ett slags övermäktighet i somt. Nu svamlar jag.

Barnen måste ju också komma först.

Man är sen också lätt alltid för sent ute för att göra ofelaktiga val, det är sant. Man blir lätt mentalt yngre än man är, eller kommer vara. Exv.

Inte lätt.

Nå.
Citera
2020-03-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom de smög runt, LW och SD, så handlade detta inte om någon frihet, öppet äktenskap. Han behövde sex, HD knep ihop knäna, han gick till LW. I sex år, om jag förstått rätt. Fin kille. Nån att hålla i handen när åskan går. Man får inte bryta ihop i relation med SD, det pallar han inte. Då hotar han att döda. Första gången var hoten riktade mot HD och sina egna barn. Sen hotade han LW och HENNES barn. Och i slutändan dödade han LW. Släpp honom aldrig någonsin fri. Han är livsfarlig.

Jag säger: border line - psykopat, utåt en clown.
Han spelar en roll som han närapå tror på själv.
LW var åtminstone rak angående vem hon var.
Citera
2020-03-27, 12:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ja jag tänkte säga det, det är ju uppenbarligen inte bara Hanna Davidsson han är förälskad i om man ska tänka som gloriouslife

På denna bild alltså
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/6b397002-3372-4b2a-a885-a93e33ee4374_l.jpg

Då skulle jag nästan säga att han ser än mer förälskad ut här
https://imgur.com/a/giNUHKu

I övrigt håller jag med, speciellt om detta

”Jag tror att det enda som avgjorde att det blev LW och inte HD som mördades var att livet med HD var mer fördelaktigt (pengar, huset, svärföräldrar som ställer upp på allt). Tyvärr tror jag inte alls barnen var avgörande. SD har redan visat sig vara helt öppen för att mörda både sina egna och andras barn.

Det tror jag de som sjukt nog stöttar (IRL och på nätet) SD fortfarande, verkligen bör ta sig en rejäl funderare på.”

Oj herregud vad hände med dig?!

Ja alltså han funderade nog seriöst på att mörda Lena låååångt långt innan, säkert vid första avslöjandet? När kom första dödshotet?

I samband med att L började visa att hon njöt i fulla drag av att göra andra illa?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för svar (till Er båda som svarat)

Jag känner till osämjan med vad som loggats/inte loggats.

Det jag funderar över är om LW verkligen skulle reta SD där och då på mordkvällen. Har lite svårt att förstå det eftersom hon trodde att han skulle komma på fika.

Tänker som sagt att det kan ha funnits en överenskommelse att SD skulle hjälpa LW med en burk inför sonens födelsedag och kanske ville hon visa med bilden till SD att allt var klart för montering.

Hon gick ner till MP (ev med SD som sällskap det vet vi inte eftersom han förmodligen hade mobilen hemma).

Om det fanns någon form av överenskommelse om att hjälpa till med ny cash vet vi inte. Det finns någon konversation dem emellan där LW frågar om SD vill hjälpa till eller kunna få en FTF (first to find). Han svara då FTF. Just den här remsan är från en cash som sitter i ett träd i stadsparken och som har funnits där sedan november 2015. Olika casher har ju olika svårighetsgrad och jag har funderat på om hon valde att plocka hem just den här remsan eftersom HD inte klarar lika svåra som LW och SD. Den här cashen har svårighetsgrad 4 (av 5).
Citera
2020-03-27, 12:52
Medlem
Tre sjuka personer vars liv och öden både korsades och avslutades i ett fall. Slumpen? Nej förmodligen inte, psykiskt sjuka människor dras till varandra. Det blev som det blev, en blev mördad, en (minst) kommer sitta inspärrad ett bra tag. Barn som tagit skada för livet...
Geocaching är farligare än MMA
Citera
2020-03-27, 12:52
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Suck. Vad ska man tro på? Det är olika
versioner hela tiden. Anpassade hon
historierna efter vem hon pratade med?
För att få största möjliga uppmärksamhet
och sympati?

Förmodligen för att hantera sin egen skam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in