2020-03-27, 13:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
I slutet av maj är sista budet 🙂

För Norges del kanske det tar lite längre?

Kan du läsa den här artikeln?

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/0nAjzJ/minst-en-ting-bekymrer-ved-den-nye-koronastrategien-joacim-lund

Toppen beräknas infalla två till tre månader efter *dag noll*. Varken Sverige eller Norge har passerat dag noll.
Citera
Medlem
Francos avatar
Kan vi vänta oss en Lock Down av Stockholm nu klockan 13:30?
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Procent av vadå?
Det är alltid en jämförelse av siffror om man anger en procentsats.
T ex så anger Italien c:a 80.000 smittade och drygt 8.000 döda. Det 10%.
Eller så kan man när allt är över räkna på hur många av hela befolkningen som dog pga covid-19.

Det är en gissning utifrån vad jag anser vara ett rimligt antal reellt smittade människor i Italien. Ett resonemang, jag påstår mig inte ha empiriska källor till mitt påstående angående mörkertal. Det är dock så att flera experter har talat om just mörkertal. Kollar du på statistiken från Tyskland och USA kan du se tendenser till just stora mörkertal.
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Kommer bara bli en förfrågan om folk, vänligen, ville låta bli att skjuta på varandra såhär i corona-tider.
Och en uppmaning om att tvätta händerna.
Citera
2020-03-27, 13:14
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
0,5% är som sagt rimligt. Vid högre dödlighet hade vi nu sett flera döda dagligen i de värst drabbade länderna.

0.5% alla grupper beaktade, men för smittade under 60 år betydligt lägre dödlighet än så. Riskgruppen är särskilt de som är 80 år eller äldre, speciellt män.
Citera
Bannlyst
Vad är det Svetsaren ska förmedla nu? Blir det civilplikt?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
Kränkt och kränkt... Du är medveten om att många av oss som bor här har förespråkat åtgärder väldigt länge.

Sätter polisen karantän på halva blåa-linjen så undrar jag om det kommer få Husby kravallerna att blekna i jämförelse...
Ja självklart finns de många som förstår allvaret, men de är inte dom som fortfarande vill ut och åka skidor i fjällen.
Folk generellt är rädda för förändringar och uppoffringar och så även nu.
Många kommer att börja skrika direkt över vad det får för konsekvenser just för dom utan att se till syftet och vad som händer andra människor.

Ja de blir även spännande att se om de blir kravaller när orten inte orkar sitta hemma och bara spela tv-spel.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Jag har redan länkat källor där forskare uttalar sig positivt angående immunitet. Du får gärna länka källor där forskare påstår att det inte förväntas uppkomma immunitet?

En gång till jag har länkat källor, var är dina källor?

Skippa bullshittet..... Du har inte levererat en enda källa som påvisar immunitet.
Det är inte mitt jobb att motbevisa dina fantasier om gula sexiga elefanter med rosa prickar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Kan vi vänta oss en Lock Down av Stockholm nu klockan 13:30?

Kanske det, för att hålla idioterna från skidorterna.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
0,5% är som sagt rimligt. Vid högre dödlighet hade vi nu sett flera döda dagligen i de värst drabbade länderna.
Det kan vara så, men när vi väl får siffror från palestinska och syriska flyktingläger så blir i vart fall jag förvånad ifall mortaliteten håller sig så låg.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:

Så om vi säger i Spanien att 700 000 är smittade (vet inte vad man skall jämföra med riktigt) så landar dödligheten på ungefär 1.5% vilket får ses som väldigt högt, tyvärr.
Citera
2020-03-27, 13:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
FHM är femhundra naturvetare med bred expertis inom exempelvis pandemi.

Kina har givetvis sina egna experter, men de är inte oberoende, och Kina har varken yttrandefrihet, åsiktsfrihet eller pressfrihet.
Men det har vi ju knappt i Sverige heller. Alla med avvikande åsikt stämplas ju som "extremister" av politiker och etablissemang. Detta är ett av Sveriges största problem och en av huvudförklaringarna till att vi har så låg beredskap och underdimensionerad sjukvård tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in