2020-03-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Hur många är det? 6-7 miljoner då som springer omkring smittade?

Ja
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
BREAKING

UK PM Boris Johnson har testats positiv för COVID-19

Källa
Citera
Medlem
X-fronts avatar
Undrar hur svensken ska ta sig ur det här sen?
Hur kommer vi må?

Ställer mig den frågan då de sa på nyheterna att systembolaget har ökat i sin försäljning, online spelbolagen ökar sin omsättning, folk shoppar online som aldrig förr. Hälften av er verkar även ha bunkrat en del chips.

Men tanke på att vi redan har 1 miljon recept på antidepressiva i Sverige så är nedförsbacken brant.

Ska vi sluta som ett psykiskt nedbruten folk med 4 valkar på vardera sidor, med både alkohol och spelproblem, då har detta landet ingen framtid. Jo just, vi har nyadeln som kan sköta allt framöver.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Statsminister Stefan Löfven har kallat till pressträff tillsammans med bland andra rikspolischef Anders Thornberg och Folkhälsomyndigheten.
Pressträffen sker 13:30.

Vad kan komma ur detta?
Kanske ska bli olagligt att inte tvätta händerna.
Citera
2020-03-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
När och vart?

Svt2 och diverse media, 13:30
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Jag tror att majoriteten i Sverige har smittats.

Men alla blir intw allvalrigt sjuka.

Du tror alltså 5 millar i Sverige är smittade? Nej du, den siffran är det nog tveksamt att ens Italien uppnått IMO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Ja, såhär efteråt kan jag hålla med om ordvalet "väldigt stor" var fel. Men det kommer nog ändå finnas för många fall där folk dör i sin ensamhet av detta virus som först kommer att märkas efter en allt för lång tid. Viktigt att folk håller koll på de äldre och hur de mår som bor i området. Nu mer än tidigare!

Det börjar verkligen skjuta i höjden med dödsfall nu lite här och var i världen. Italien verkar ändå ligga på en jämn nivå nu, fruktansvärda siffror, men ingen våldsam ökning. Spanien är uppe i samma siffror, runt 700 personer om dagen. Undra vilket land som blir det som blir först med över 1000 dödsfall om dagen? Självklart vill ingen detta och jag hoppas man inte får se det, men det känns som att det är en tidsfråga innan dessa siffror kommer att dyka upp i vissa länder.
Usa är snart där fan vad tråkigt.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Kineserna påstår att de är helfriska. Samtidigt vägrar sjukhusen testa fler för Corona. Ett politiskt friskförklarande för att öppna företag.

Så KAN det ju förstås vara, men det blir nog svårt att upprätthålla en sådan fasad i längden. Det är trots allt inte Nordkorea vi pratar om. Utlänningar som reser in i Kina måste sitta 2 veckor i karantän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorraBotkyrka
Jag ville verkligen ha den statistiken. Det kan ha varit på expressen som jag sett det men nu hittar jag inte det
Jeg håper at du finner den eller at noen andre finner den og poster link. Jeg prøvde å lete på Expressen.se uten å finne den artikkelen.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Tar man med mörkertalen så är dödligheten för corona UNDER 1%.

Den stora krisen och skandalen i denna historia är vår undermåliga och underbemannade sjukvård. Höll inte för fem öre. Skandal. Politikerna ska inte få komma undan, varenda en av dem ska bytas ut.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Har svårt att tänka mig att den där 16-åriga flickan i Frankrike var fullt frisk.
Är man det så slutar inte lungorna att fungera. Det där är ett extremfall.

Även fullt friska drabbas av "Cytokine release syndrome" oftast kallat "Cytokine storm" dvs att immunförsvaret överreagerar. Långt ifrån alla friska klarar en sådan utveckling.

Långt ifrån alla patienter får den reaktionen. Men de som får den dör ofta..och då spelar din grundhälsa mindre roll.
Citera
Medlem
.-.-.s avatar
Verkar konstigt att i andra Europeiska länder så dör folk som flugor, här händer det knappt nåt.
Svenska folket kanske är gjorda av stål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in