2019-01-19, 12:59
Medlem
MUST-chefen Gunnar Karlson gillar Falsk identitet.

https://kvartal.se/artiklar/fredagsintervjun-special-gunnar-karlson/
Citera
2019-06-12, 23:34
Medlem
jocke51s avatar
Sett om alla säsongerna! Den blir eg ännu bättre andra gången. Bästa spionserien ever! Vilka skarpa skådespelare Frankrike har. Blev lite kär i Marie-Jeanne...
Citera
2019-10-14, 19:45
Medlem
Det blir en 5:e säsong. Talas t o m om 6:e och 7:e. Kan inte finnas någon serie som slår denna ever. Har sett alla 40 program två gånger. Som ovanstående i tråden säger blir den bättre andra gången eftersom man, eller jag, inte hänger med alla abstraktioner första gången. ( Det enda som störde litet var krisrummets överdrivet empatiska reaktioner när man fritog Cyclone vilket krävde ett antal dödade IS-soldater, med tanke på alla dödsoffer i Frankrike som IS legat bakom åren före seriens inspelande) Om den gåtfulle hjälten överlever eller inte återstår att se.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-10-14 kl. 19:48.
Citera
2019-10-21, 18:12
Medlem
Tillägg.
En annan sak som bröt mot den annars upplevda realismen i hela serien var att "Paul" kunde överleva detonationen från sprängdegen i schackklockan. Han satt en halv meter från IS-bödeln vars kroppsdelar sen satt i trädet i närheten medan "Paul" undkom med skråmor.
Förvånande svag lösning på problemet. Kunde ha lösts så här: en IS-krigare ropade på bödeln att ett viktigt budskap kommit. Denne vinkades till schackbrädet samtidigt som "Paul" vinkades bort ett 20-tal meter. När budskapet lämnats började "Paul" gå mot bödeln. Denne gjorde sitt drag och tryckte ned klockknappen.... I samma ögonblick vände sig "Paul" och kastade sig bort och ned på marken.
Bara en tanke.
Citera
2019-12-12, 14:56
Bannlyst
Jag missade den tredje serien men kollar nu på den fjärde. Riktigt bra och intressant att följa kodknäckarna och de andra i deras arbete. Det enda jag inte gillar är rösten hos tjejen som har rollen som seismolog. Den femte serien är väl redan igång så det blir till att så småningom även låna hem den.
Citera
2020-01-18, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Det blir en 5:e säsong. Talas t o m om 6:e och 7:e. Kan inte finnas någon serie som slår denna ever. Har sett alla 40 program två gånger. Som ovanstående i tråden säger blir den bättre andra gången eftersom man, eller jag, inte hänger med alla abstraktioner första gången. ( Det enda som störde litet var krisrummets överdrivet empatiska reaktioner när man fritog Cyclone vilket krävde ett antal dödade IS-soldater, med tanke på alla dödsoffer i Frankrike som IS legat bakom åren före seriens inspelande) Om den gåtfulle hjälten överlever eller inte återstår att se.

Säsong 5 ska börja sändas i början på 2020. Har inte sett uppgifter om SVT köpt in än.

https://www.nouveautes-tele.com/111712-le-bureau-des-legendes-saison-5-canal.html
Citera
2020-01-18, 19:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Tillägg.
En annan sak som bröt mot den annars upplevda realismen i hela serien var att "Paul" kunde överleva detonationen från sprängdegen i schackklockan. Han satt en halv meter från IS-bödeln vars kroppsdelar sen satt i trädet i närheten medan "Paul" undkom med skråmor.
Förvånande svag lösning på problemet. Kunde ha lösts så här: en IS-krigare ropade på bödeln att ett viktigt budskap kommit. Denne vinkades till schackbrädet samtidigt som "Paul" vinkades bort ett 20-tal meter. När budskapet lämnats började "Paul" gå mot bödeln. Denne gjorde sitt drag och tryckte ned klockknappen.... I samma ögonblick vände sig "Paul" och kastade sig bort och ned på marken.
Bara en tanke.
Var det inte som så att de övade på dockor var de skulle plantera sprängladdningen för att få önskad riktning på sprängningen?
Citera
2020-02-17, 18:00
Medlem
smoerreboms avatar
Har sett 7 avsnitt av säsong 1 nu och är lite inne på att släppa den här serien efter en säsong.

Det finns ju knappt nåt thrillerelement, ingen fara nånstans.

Ska det här bara vara nån slags psykologiserande socio- studie i hur olika karaktärer hanterar sina komplicerade roller i underrättelsetjänsten särskilt med avseende på lögner om olika identiteter och vad det gör med dem på sikt?

Jag hade mer tänkt mig att det här skulle vara thriller men kanske inte nödvändigtvis så våldsamt.
Det står ju på varje avsnitt att det inte är lämpligt för barn, har inte märkt nåt särskilt än.

Jag har inget emot drama och så men jag är lite tveksam till teveserier om de inte är jävligt bra och tänker att jag kan se 25 kvalitetsfilmer istället.
Citera
2020-03-27, 12:30
Medlem
macys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Säsong 5 ska börja sändas i början på 2020. Har inte sett uppgifter om SVT köpt in än.

https://www.nouveautes-tele.com/111712-le-bureau-des-legendes-saison-5-canal.html

Premiär 1 maj på SVT.

https://kontakt.svt.se/guide/falsk-identitet
Citera
2020-03-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macy
Premiär 1 maj på SVT.

https://kontakt.svt.se/guide/falsk-identitet

Tack. Toppen.
Citera
2020-04-25, 02:57
Medlem
MrSokratess avatar
Blir alltid lika förvånad när en serie av den här klassen sänds så sent som 23.00.
Kanske har att göra med att den är fransk och därmed inte drar samma publik som exempelvis Homeland? Lördag 21.45 istället för den Brittiska miniserien från 2016 hade känts som en mer lämplig tidpunkt. Själv spelar jag in alla program jag vill se under veckan så det kvittar när den sänds men tror många andra som bara kollar direktsänd TV (gör folk det fortfarande?) missar den.
Citera
2020-04-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Blir alltid lika förvånad när en serie av den här klassen sänds så sent som 23.00.
Kanske har att göra med att den är fransk och därmed inte drar samma publik som exempelvis Homeland? Lördag 21.45 istället för den Brittiska miniserien från 2016 hade känts som en mer lämplig tidpunkt. Själv spelar jag in alla program jag vill se under veckan så det kvittar när den sänds men tror många andra som bara kollar direktsänd TV (gör folk det fortfarande?) missar den.

Vette fan. Tycker att de flesta runt mig mest mest använder streamingtjänster. Själv gör jag som du och spelar in, gärna med en binge på seriesäsonger. Realtidstittande är mer att jag har tv'n på i bakgrunden när jag är mer koncentrerad på någonting annat.
Är väl visserligen många "äldre" som kollar realtid, men t o m min gamla mamma spelar ju gärna in det hon vill se om tiden inte passar eller för att kunna spola förbi reklamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in