2020-03-27, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
givetvis jätte tragiskt
de flesta 16 åringar röker en del dock vid denna ålder så hur vet man att inte denna tjej gjorde det med ?

Jag kan säga rakt här och nu att en stor majoritet av 16-åringar knappast röker.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och jag höll med dig, men jag kanske uttryckte mig oklart :-)

Jag tror nog allt att vi alla börjar bli lite trötta, det så extremt mycket information som kommer fram just nu att man misstolkar nog en massa saker just nu
Citera
Medlem
Boris Johnson har coronavirus, uppger Reuters.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"Det nya testet kommer visa om du har antikroppar i blodet och därmed avslöja om du haft convid-19 eller inte.

– Det är jättebra att kunna se om man haft en infektion och därmed är immun de närmaste åren, säger Anders Nystedt, smittskyddsläkare på Region Norrbotten."

IMMUN De närmsta ÅREN?!?!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/nytt-viktigt-coronatest-pa-vag-till-lanet

Man verkar gå på det man vet om andra virus i corona familjen. Då kan det mycket väl vara så att folk kan få en immunitet som barar en längre tid ex. ett par år. Är det så.. Sjunker kurvorna drastiskt när flertalet har smittats och genomgått infektionen. Har corona dessutom härjat runt i landet oupptäkt i några månader innan februari så kan de flesta snart vara immuna..

Dock är det ett slags "bästa" scenario men fortfarande en möjlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
12 mars fanns enligt google 267 fall i Stockholms län, bör vara omkring 18000 fall nu då enligt ditt sätt att räkna.
Är det förenligt med sanningen bör smittspridningen eskalera utav bara h-e nu.

Holy shit!

De där logaritmiska förenklingarna håller i ett par dar och sedan behöver de justeras. En primitiv prognosmetod. Drar du ut Idiotsveriges idé så är hela Sverige smittat om 3,5 veckor. Det känns helt orimligt.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Så fruktansvärt roligt, folk förstår inte detta. Sverige stänger inte ned för att Sverige inte har råd att stänga ned pg.a den totalt ansvarslösa invandringspolitiken man har fört. Man är beroende av arbetare och skattebetalare för att ens komma i närheten av att kunna försörja invandringspolitiken man fört.

Därför är Sverige det enda landet i princip som inte stänger ned, inte för att vi skulle vara speciellt "smarta" och veta något som inga andra länder vet.

Det är så himla gulligt med barn här i tråden som tror att det är alarmistiskt att stänga ned/gå i lockdown, eller tycker att sverige agerar helt rätt, att tegnell vet vad han sysslar med osv.

Regeringen har liksom målat in sig i ett hörn med invandringspolitiken och ekonomin, även om detta skulle kosta hundratusentals svenska liv så är det något som måste offras p.ga invandringspolitiken som förts, annars har man inte råd med den och då kraschar allt ännu mer.

Jag fnittrar som en skolflicka när jag läser kommentarer här inne om hur bra det är att man inte stänger ner landet/går i lockdown, och deras resonemang kring varför man inte gör det eller kring varför det vore en dålig idé

Vi lever i en tid med extrem lågintelligens bland människor.

Klart att alla värdegrundsdårar sitter med en stor halt med ångest nu när deras världsprojekt börjar få sig en rejäl pungsmäll utav helvete.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Nej du har fel, det här började i stor skala med Bildt på 90 talet.

Jag vet att 90-talskrisen banade väg för många efterblivna förändringen med Bildt vid rodret. Men det var inte Bildt som kasserade 600+ oanvända respiratorer när Försvarets beredskapssjukhus avvecklades.
Samtidigt så har FHM haft rekommendationer om att varje region ska ha beredskapslager på nödvändigt material ifall något händer, men det har regionerna skitit i till fördel för devisen "Just-in-time" oavsett partifärg i regionfullmäktige.

Socialdemokraterna har heller inte gjort något för att ändra tillbaka de negativa förändringar som Alliansregeringen införde, t.ex. privatisering av Apoteken som grusat Sveriges förmåga till lagerhållning av vitala läkemedel. Förr i tiden kunde en klinik i en mindre ort skicka en förfrågan till ett Apotekslager i Stockholm när de var i behov en ovanlig medicin som inte användes så ofta. Nu får man svaret att "den finns inte för tillverkaren producerar den inte förrän efterfrågan finns".
Citera
2020-03-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det var ju självaste fan. Ska Spanien bli värre än italien?

Italien har som mest rapporterat 793 avlidna på en dag.

Officiella siffran från Spanien igår var väl

8000 nya smittade och 718 döda igår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
Att alla måste hjälpas åt, medborgare som företag samt myndighet är jag helt för.

Däremot finns det en till part i detta, hyresvärden, som i många fall står med amortering och ränta på sina fastighetslån och investeringar och som därmed är beroende av hyresintäkterna för att få verksamheten att gå runt.

Hur tycker du att en bra lösning hade varit för att hantera den situationen?

Naturligtvis kan inte alla hyresvärdar sänka hyran som denne gjorde. Hans bolag är litet med inte så många fastigheter plus att bolaget antagligen har ett god buffert. Jag skulle dock vilja se att de större aktörerna, de stora kommunala bostadsbolagen t.ex. åtminstone kunde ge en mindre procent i hyressänkning på, låt säga tre månader, kanske en 20-30% sänkning. Många som har det tufft ekonomiskt, barnfamiljer och ensamstående med barn tänker jag främst på, skulle då få en liten lättnad åtminstone. Det har de större kommunala bostadsbolagen råd med!
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Boris Johnson smittad av Corona
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorraBotkyrka
Någon som vet vart fan jag såg denna statistik?

Jag kan inte hitta det, jag vet inte om det var på Aftonbladet, Expressen eller någon annan sida, där det stod om hur länge viruset kan vara kvar på metall, paket och annat material och platser
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2004973
Mycket text och siffror men det står i början av artikeln hur länge viruset ”lever” på olika material.
Senast redigerad av sqrt25 2020-03-27 kl. 12:25.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Därför att vi inte kan påverka dom, men mest av allt i mitt fall jag vill inte! Skiter i hur Italien skött sin kris det är upp till Salvini att städa upp efteråt.
Du skiter i att världens mest inkompetenta yrkeskår statsepidemiologerna har tillåtit coronaviruset att sprida sig som en löpeld över hela världen och krascha världsekonomin?

Bara Tegnell som du gnäller lite på?
Senast redigerad av Ipsi 2020-03-27 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in