2020-03-27, 01:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, tyvärr kan det bli så. Många förstår inte hur skört vårt samhälle är.

Vi har inte ens tillräckligt med poliser i vanliga fall, tänk sen!

Hela skiten kommer falla som domino i så fall. Räcker att en viktig del av samhället faller, som exempelvis vården, så är det kört sen. Då faller resten av klossarna också.

Redan idag hotar klaner och gängen läkare för att få förtur i vården osv.

Vad händer när deras nära och kära ligger där i corona och håller på att dö, och det inte finns hjälp att få? Då åker vapnen fram och sjukhusen kommer för fan att stormas.
Sedan är katastrofen ett faktum.
Då är det bara militär som gäller men det är väl vår regering för mesig för att sätta in.

Ja det är spännande tider, den som lever får se. Men den väg Tegnell slagit in på är farlig på riktigt. Inträffar den så kan man dö av ett hål i en tand eller att man råkar skära sig i fingret. Ridå!
Citera
2020-03-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Inte jag heller i Sverige.

Eller hur?!!! Lögnare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Vill lyfta en sak:

Troligtvis så utlöser Corona Sepsis (blodförgiftning) på 1177 står det att det sällan blir dödligt för personer i riskgrupper och under 50 ( stämmer på Corona) . Detta kan mycket väl vara förklaringen till att många känner andnöd / buksmärtor och att de Italienska läkarna inte förstod varför patienterna dog när de behandlades och sedan "kopplades loss" från sina syrebubblor och respiratorer... De dör för att de har obehandlad blodförgiftning.. Som i sin tur leder till bakteriell utlöst lunginflammation...

Nästa :

Det står även att man inte kan förebygga enskilda fall, men att det minskat drastiskt hos barn efter att man började vaccinera i tidig ålder mot pneumokocker och haemophilus influenzae.. Det är därför barn nu inte drabbas i lika stor utsträckning alls / nästan immuna

Nästa :
"kriget mot antibiotikaresistensen"
Sedan ett decennium tillbaka har många länder i väst varit utsatta för ett mycket häftigt priskrig gällande just olika sorters antibiotika mot bland annat lunginflammation. En marknad som Kina behärskar och i princip har monopol på då man nästan outsourcat all produktion av denna typ av medicin dit.

Min tolkning. : Kina har släppt löst detta på väst. Västs regeringar vet om detta men tiger.. Därav diskrepanserna och hemligheterna. Man har helt enkelt slut på den antibiotikan som kan förhindra denna typ av lunginflammation som följer av blodförgiftningen.

Man har extremt små lager kvar och ämnar använda den på de yngre.. Varför man låter de äldre nu dö obehandlade av något (om man bibehållit en viss inhemsk produktion) som man kunnat behandla...

Skräcken regering och styrande känner är den att det kommer uppdagas hur forskare och kritiker under 10 års tid sagt att läget är akut gällande beroendet gentemot Kina, men att man inget gjort.. Bara att googla.. Finns hur mkt varningar somhelst.

För den konspiratoriskt lagda:
Kina förser nu länder som i hemlighet redan ingått eller tvingats ingå avtal med Kina med stora leveranser av rätt antibiotikum och skyddsutrustning.
Känns inte troligt att de har missat sepsis. Väldigt tydliga symtom tex ett blodtryck på 70/50. Har man massa blodförgiftning symptom så tas alltid en blodgas. Sen syns det i blodet oxå om man bara har virus eller bakterier. Ett CRP över 50 är bakterier. https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/kommentar/2020/03/covid-19-uppdatering-om-klinisk-bild-och-behandling/
Citera
Medlem
Citat:
Förmodligen.

Hade vi också skippat det där missilsystemet Patriot för 30 miljarder som står och dammar i väntan på ryssen och köpt sjukvårdsmaterial i stället hade vi suttit i en bättre sits just nu.

Utan tvekan.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
"New York State Gov. Cuomo press briefing:

- COVID-19 patients average time on ventilator: 11 - 21 days (vs. 3 - 4 days for non-COVID-19 patients). "We have patients that have been 20 days 30 days on a ventilator. The longer you are on a ventilator, the more likely you are not going get off a ventilator"

- New York is testing more per capita than South Korea"

Källa worldometer
Citera
2020-03-27, 01:07
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johej
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Man får inte skriva bara en rad eller lämna en länk utan text.
Så nu fyller jag ut så att det blev två rader.

Känner mig lagom korkad men jag visste inte att man kunde trycka på land för detaljerad info.

Jag har inte hängt med i hur man agerar mot Corona i USA, så jag ställer frågan här om vilka åtgärder man vidtagit i hårt drabbade delstater som New York? Har folk i det stora äpplet utegångsförbud etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Anders Tegnell är ANSTÄLLD!

Hans Chef Är Johan Carlson och han är också Anställd, fast då som Direktör på en myndighet.

/

Naturligtvis, men Anders Tegnell är fortfarande Sveriges statsepidemiolog och ansvarar för epidemiologiska beslut.

Vad är poängen med en statsepidemilog, om hans medicinska beslut kan överstyras av byråkraterna och 1500 anställda i FHM?
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Eller hur?!!! Lögnare.

Jag har varit på akuten typ tre gånger i mitt vuxna liv och fått vänta 2-3h varje gång. Rimligt tycker jag.
Citera
2020-03-27, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"New York State Gov. Cuomo press briefing:

- COVID-19 patients average time on ventilator: 11 - 21 days (vs. 3 - 4 days for non-COVID-19 patients). "We have patients that have been 20 days 30 days on a ventilator. The longer you are on a ventilator, the more likely you are not going get off a ventilator"

- New York is testing more per capita than South Korea"

Källa worldometer

Som jag tidigare nämnt.. Personen har blodförgiftning och kommer dö om han eller hon inte får rätt antibiotika. Och antibiotikan är slut..
Citera
2020-03-27, 01:09
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ingen har väl lyckats göra ett vaccin mot coronavirus ännu?

Jag har för mig man gav upp göra ett vaccin till SARS-1 och istället jagade viruset med testning och utrotade det med isolering.
Företagen backade ur eftersom det inte fanns något att tjäna när det dog ut...
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Naturligtvis, men Anders Tegnell är fortfarande Sveriges statsepidemiolog och ansvarar för epidemiologiska beslut.

Vad är poängen med en statsepidemilog, om hans medicinska beslut kan överstyras av byråkraterna och 1500 anställda i FHM?

Åter: ANSVAR?

Kan en anställd ställas till ansvar om ens Chef godkänner det arbete en anställd gör?
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Inte jag heller i Sverige.
Antingen har du tur eller så var det länge sedan du var på akuten. Min erfarenhet innan min flytt skiljer sig mrkant från din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in