2020-03-27, 10:41
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Hmmm, vet inte vad jag ska tycka om det egentligen. Att Malmö gör det kan jag ha viss förståelse för. HV och Frölunda har ju pengar på banken. Spelare som har 100-200 tusen i månaden permitteras och förlorar några tusen i månaden medan staten, läs skattebetalarna, får stå för en stor del av deras lön.

Kanske är det bara jag och min gubbgrinighet

Verkar som Färjestad med tagit den vägen men det gått under radarn.

https://www.farjestadbk.se/article/skgtak87k-23h01/framtidstro-trots-ovisst-lage
Citera
2020-03-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Verkar som Färjestad med tagit den vägen men det gått under radarn.

https://www.farjestadbk.se/article/skgtak87k-23h01/framtidstro-trots-ovisst-lage

Ja, det har jag missat i så fall. Pengar finns ju där också. När det gäller "vanliga " anställda som kansli, vaktmästare m.m. har jag större förståelse än för välbetalda spelare.

Både Frölunda och Malmö uttalade sig om att de såg permitteringarna som att de gör något samhällsnyttigt och "drar sitt strå till stacken" som de tydligen uttryckte det.
Citera
2020-03-27, 11:55
Medlem
Just som man varit högst missnöjd med spelare från Liiga så presenterar Evertsson just en sådan spelare i Juuso Vainio

Stora fördelen är att han är väl rightare som Växjö saknat sedan fyndens fynd Joel Persson drog till NHL
Citera
2020-03-27, 12:28
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ja, det har jag missat i så fall. Pengar finns ju där också. När det gäller "vanliga " anställda som kansli, vaktmästare m.m. har jag större förståelse än för välbetalda spelare.

Både Frölunda och Malmö uttalade sig om att de såg permitteringarna som att de gör något samhällsnyttigt och "drar sitt strå till stacken" som de tydligen uttryckte det.

Låter spännande Undra hur det resonemanget gick och hur man kom fram till att låta staten stå för en del av lönen skulle vara till fördel för samhället

Låter i mina öron mer som en belastning men vad vet jag
Citera
2020-03-27, 12:34
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Just som man varit högst missnöjd med spelare från Liiga så presenterar Evertsson just en sådan spelare i Juuso Vainio

Stora fördelen är att han är väl rightare som Växjö saknat sedan fyndens fynd Joel Persson drog till NHL

Ska bli spännande att se honom! Finska backar brukar ju funka rätt bra i Växjö. Så länge han är bättre och jämnare än Högberg så ska det bli bra. Förhoppningsvis så funkar han bra i PP.

Viktor Andrén officiell för Brynäs. Hoppas att han får fart på sin karriär!
Citera
2020-03-27, 16:37
Medlem
Citat:

Får rätta mig själv. Enligt blaskorna så gäller det "vanliga" anställda hos Malmö. Exakt vad som gäller i FBK vet jag inte. Enligt Aftonhoran så hoppar också Rögle på det skattesubventionerade tåget. Håller med Högström i Djurgården! Heder till honom!
Citera
2020-03-27, 17:09
Medlem
Citat:
Får rätta mig själv. Enligt blaskorna så gäller det "vanliga" anställda hos Malmö. Exakt vad som gäller i FBK vet jag inte. Enligt Aftonhoran så hoppar också Rögle på det skattesubventionerade tåget. Håller med Högström i Djurgården! Heder till honom!

Edit: Högström uttalade sig i Sportbladet. FBK korttidspermitterar tydligen. De tycker också att de bidrar och drar sitt strå till stacken!
Senast redigerad av Palkranen 2020-03-27 kl. 17:22.
Citera
2020-03-27, 20:49
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Edit: Högström uttalade sig i Sportbladet. FBK korttidspermitterar tydligen. De tycker också att de bidrar och drar sitt strå till stacken!

FBK har väl fan råd att betala ut löner.
Hålla på och snika sådär på skattepengarna
Citera
2020-03-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
FBK har väl fan råd att betala ut löner.
Hålla på och snika sådär på skattepengarna

Håller med. Åtminstone hårdare begränsning på spelarna. Var ett bra tak på upp till 44.000 men nu verkar myglarna komma runt det. Resturangpersonal och liknande kan de väl få pengar för men spelarna? Nja.

Ska staten baila ut varenda jävel? Sedelpressarna går varma hos FED och riksbanken. 300 miljarder kr ena dagen. 8000 miljarder dollar andra dagen. Häpp häpp!
Senast redigerad av MitchRapp 2020-03-27 kl. 22:46.
Citera
2020-03-28, 00:26
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Hur drar man sitt strå till stacken när man utnyttjar skattepengar för att gå till löner till miljonärer?
Senast redigerad av JoshTee 2020-03-28 kl. 00:45.
Citera
2020-03-28, 08:01
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Hur drar man sitt strå till stacken när man utnyttjar skattepengar för att gå till löner till miljonärer?

Välkommen in i Silly värmen Tommy
Citera
2020-03-28, 08:50
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Bedrövligt att klubbarna utnyttjar detta, dom pengarna skulle göra mer nytta på andra håll, fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in