2020-03-27, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
...under våren 2017 så har hon en kontakt med en man som heter Kenne*th
Johan*sson, hon kallar honom Knatas, ...Pernilla vet att hon åkte till Dalarna och skulle
åka skidor, hon åker upp ensam och Kenn*eth säger till henne att hon kan sova där.
Hon säger
ok, men säger att hon inte vill ha något sexuellt, hon vill inte ha en sådan relation. Det
upprepar hon när hon kommer till honom. Hon har åkt skidor och kommer dit sen, antingen
är det slutet 2016 eller bötjan 2017, är lite osäker på det. Dom äter och Lena dricker ingen
alkohol, vet inte om Ken*neth gjorde det, sen ska dom lägga sig och han vill ändå ha sex med
henne och då kysser dom varandra lite men sen så säger hon nej, han fortsätter ändå. Hon
beskriver efteråt, han är stor, Lena är liten och Lena gav bara upp och lät det hände men hon
mådde jättedåligt efteråt och när hon berättade det för pern*illa så blev hon väldigt arg, det kan
man se när dem skriver.
Ken*neth får reda på det här med Stefan och blir galen, jättearg och vansinnig och då säger
hon till honom att hon ska avsluta det med Stefan. Kenn*eth tycker att sådär gör man inte men
Lena hade jättesvårt att avsluta Stefan så hon fortsatte den relationen och talar inte om det och
ljuger för Kenn*eth att det är slut. I mars/april 2017 så luskar Kenn*eth hos Lena och frågar mer
omkring det här och Lena berättar för Ken*neth att det inte har avslutats med Stefan. Då
skriver hon till mig att hon har två vita arga kränkta män och dom vet så mycket att dom kan
göra Lena hur illa som helst
, Lena skriver att K kommer nog inte göra det.

s. 420
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Edit: Kopierat ur FUP, stavfel och allt,

Jag har inte läst vittnesförhöret, men det går även att höra Lena berätta om denna händelse i en av ljudfilerna.

Hon avslutar med; "Ska alla jävlar in i mig"?!?!
Citera
2020-03-27, 08:21
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Precis som andra drogberoende reagerar om man vill ta ifrån dom deras drog...

Stämmer bra.
Citera
2020-03-27, 08:21
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ja, det är klart men han kunde ju bara sagt
att de hade en sexuell relation. Han
behövde ju inte berätta hur det gått till.
Vad jag tycker är konstigt är att enligt
väninnan så hade de en sexuell relation
efter den händelsen. Hur kunde LW vilja ha
det?

LW längtade efter att vara önskad och behövd och sökte bekräftelse genom sex. Det är väldigt väldigt vanligt. Jag har full förståelse för det. Hennes relation med SD var ju också väldigt destruktiv. Han var säkert rädd att han skulle bli misstänkt? Hade han inte också en flickvän? Eller blandar jag ihop?
Citera
2020-03-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ja. Och han ljög i polisförhöret. Han
berättade att hon sovit hos honom vid det
tillfället och att det var nära att de hade sex då men att de inte haft det.
Sedan påstod han att de inte haft en
sexuell relation men LW hade berättat för
en väninna att de hade haft det.
Varför ljuga om det? Han hade ju ett alibi
för mordet eftersom han var i Kina.

Ja, jag tänkte på övergreppet jag hade läst om i FUP när KJ förhördes, att han ljög
under förhöret. Undrar också varför, han hade ju som sagt alibi.
Citera
2020-03-27, 08:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
LW längtade efter att vara önskad och behövd och sökte bekräftelse genom sex. Det är väldigt väldigt vanligt. Jag har full förståelse för det. Hennes relation med SD var ju också väldigt destruktiv. Han var säkert rädd att han skulle bli misstänkt? Hade han inte också en flickvän? Eller blandar jag ihop?

Jag tror det var en annan som hade flickvän. Det är iofs svårt att hålla reda på vilka av männen som var singlar eller upptagna. AL är den som hade flickvän/sambo men ville att Lena skulle sluta träffa Stefan så att de kan bli ett par.
Citera
2020-03-27, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag begriper inte hur de hade den tiden att ränna omkring och leta burkar. Hd, SD och LW hade ju jobb och barn? När i hela friden umgicks dom med barnen?

Ha ha ha ....
Jag håller med dig helt här också.
Dom gjorde ju inget annat än letade burkar dygnet runt. INGET ANNAT !!

I det militära brukar man göra såhär...
Först marscherar man i 50 minuter, sen så vilar man i 10 minuter. Marsch - Vila - Marsch - Vila.
50 - 10 - 50 - 10 - osv osv osv.

I Örebro gör man på ett annat sätt...
Först så letar man burkar i 50 minuter, sen så pippar man i 10 minuter. Leta Burk - Pippa - Leta burk - Pippa. Alla pippar med alla, juh.!!
50 - 10 - 50 - 10 - osv osv osv.

Dygnet runt, hela tiden varje dag.
Under tiden dom då letar burk och pippar så sms:ar, mailar och fotar dom konstant.... även när dom pippar.

Så jag håller med dej här såklart. När jobbade dom, umgicks med barnen, gjorde nåt annat i livet ????

Folk är fan inte kloka.

När man tror att man redan har träffat den märkligaste personen i hela världen, så ploppar det upp ett helt gäng med ännu märkligare personer i Örebro.
Livet är väl ändå fantastiskt.
Citera
2020-03-27, 08:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag har inte läst vittnesförhöret, men det går även att höra Lena berätta om denna händelse i en av ljudfilerna.

Hon avslutar med; "Ska alla jävlar in i mig"?!?!

Ja, tyvärr blir det så. Troligtvis har Lena fått rykte om sig att vara lössläppt och då vill alla män ha en del av kakan.

De agerar på helt motsatt sätt d v s med respekt gentemot damer som har självrespekt och håller sig till ett fåtal.
Citera
2020-03-27, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det där är en våldtäkt hur man än ser på det. Jag blir så djävla arg. Jag vet att hon var förförisk - lockande - allt det där - men ibland måste man bara ta ett steg tillbaka och titta bakom den fasaden - och inte bara tänka med fel huvud. Prata om att utnyttja situationen. Hon sa ju nej flera gånger.

Lyssna på ljudfilen om du inte gjort det, där Lena berättar om det hela. Jag upplever det inte som en våldtäkt.

"Det blir lite fnittrigt, han förgrep sig absolut inte på mig. Det blir aldrig så att han verkligen är INNE i mig".

Hon säger _efteråt_; "Vi skulle inte göra sådär, jag vill inte".
Citera
2020-03-27, 08:46
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, tyvärr blir det så. Troligtvis har Lena fått rykte om sig att vara lössläppt och då vill alla män ha en del av kakan.

De agerar på helt motsatt sätt d v s med respekt gentemot damer som har självrespekt och håller sig till ett fåtal.

Ja fast oavsett självrespekt och antal sexpartners så är ett nej ett nej. Även om det varit ja innan. Nej betyder nej. Lagen är tydlig med det.
Citera
2020-03-27, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Skratta bäst som skratta sist för flinolle Stefan, i framtiden i en etta inom kriminalvårdens regi på en anstalt.

Off T.

He he he he.....
Jag ber om ursäkt för detta citat, men jag blev så full i skratt.
Hamnade i en okontrollerad skratt-attack och kunde inte helt enkelt sluta.
Tårarna rinner ner för mina feta kinder, och det ser ut som jag gråter.

Vi måste sluta vara taskiga mot Stefan nu och inte kalla honom för olika namn.

Dom första har jag med enkelhet kunnat ta.
Geo-superhjälte-Stefan.
Nattens Riddare.
Mr Handyman.
mfl, mfl.

Dom var inga problem, men när följande kom...
Tenoren.
Sång-fågeln.
Pip-Stefan.

Det löste jag med ett brett leende, men när LUXOR kallade honom för flin-Olle Stefan (gud så löjligt men gud så passande) så bröt jag ihop.

Han ser verkligen ut som en "Flin-Olle i Vitsippe-landet" på det där fotot, ni vet.

Jag ber om ursäkt och kommer självklart att radera detta inlägg.
Senast redigerad av Krmkr 2020-03-27 kl. 08:49.
Citera
2020-03-27, 08:50
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Jag tvivlar på livstid för att BO trots allt var provocerande samt att MGM tidigare är ostraffad.

I ett fall där BO ansågs provocerande dömdes GM till bara 16 års fängelse men där var inte mordet planerat i förväg.

Lyckas åklagaren bevisa att det fanns planering här blir domen förstås hårdare men inte mer än 18 år tror jag.

(FB) Åhus: Polisinsats vid misstanke om grovt brott 2018-04-10 (kvinna avliden)
Citat:
Det verkar som att de kan förbise sådant tyvärr. Lena dödades med 17 slag, BO i det andra fallet med över 40 knivhugg. Jag vågar påstå att det senare är mer brutalt. Bara 16 år blev det.

Förmildrande omstädigheter fanns för att BO var provocerande. Hon blev högljudd och bråkig ibland. Lena var hotfull. Det senare bedöms nog som mer provocerande eller vad tror du?

TR kanske dömer till livstid men HR kommer definitivt att sänka p g a Lenas provokativa beteende. Hon försökte med någon slags utpressning mot GM och det vet du också om.
”Till skillnad från tingsrätten anser hovrätten inte att vad som framkommit om Andreas Mobergs psykiska tillstånd ger tillräckligt underlag för slutsatsen att han haft så nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande att detta ska påverka straffvärdebedömningen. Inte heller har det framkommit några andra förmildrande omständigheter att beakta vid bedömningen av straffvärdet. Sammantaget anser hovrätten att omständigheterna är försvårande och gärningens straffvärde motsvarar fängelse i drygt 16 år.”

Ur domen
https://cdn-32.minfil.com/B6J4d1l0n5/9a445cb0-1585295753/HRSB_B_2019_0746.pdf

Var någonstans i domen läser du att hon ansågs provocerande?

Jag tror som sagt det är framförallt planerandet och det utdragna lidandet som kommer ge honom livstid.
Citera
2020-03-27, 08:51
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Off T.

He he he he.....
Jag ber om ursäkt för detta citat, men jag blev så full i skratt.
Hamnade i en okontrollerad skratt-attack och kunde inte helt enkelt sluta.
Tårarna rinner ner för mina feta kinder, och det ser ut som jag gråter.

Vi måste sluta vara taskiga mot Stefan nu och inte kalla honom för olika namn.

Dom första har jag med enkelhet kunnat ta.
Geo-superhjälte-Stefan.
Nattens Riddare.
Mr Handyman.
mfl, mfl.

Dom var inga problem, men när följande kom...
Tenoren.
Sång-fågeln.
Pip-Stefan.

Det löste jag med ett brett leende, men när LUXOR kallade honom för flin-Olle Stefan (gud så löjligt men gud så passande) så bröt jag ihop.

Han ser verkligen ut som en "Flin-Olle i Vitsippe-landet" på det där fotot, ni vet.

Jag ber om ursäkt och kommer självklart att radera detta inlägg.

Många intressanta namn i denna tråden verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in